in ,

Lethal Threat

Yazar: Ahmet Köseoğlu

“Sert Delikanlı” Chris Anderson’un Lethal Threat tasarımı

Lethal Threat yani Ölümcül Tehdit, motosiklet için fazla iddialı bir isim olabilir. Fakat custom motosiklet fantazyasında bu neredeyse sıradan bir şey. Hatta aslında önemli olan, isimden çok tasarımın kendisine verilen ismin hakkını verip veremediği.

 Lethal Threat 1. İçerik Fotoğrafı

 

Avustralyalı Chris Anderson’un bol nikelajlı sade tasarımı detaylara inildiğinde karmaşık bir yapı almaya başlıyor. Aslında hazır anlatıma tasarımın ismiyle başlamışken, en çok göze çarpan şeylere yani jantlara değinelim. 45 derecelik açı ile uzanan Anderson Springer ön maşanın ortasında bulunan önde 21 arkada ise 18 inçlik jantlar 5 kollu jantların özel tasarımı dikkat çekici. 6 patlar silahlardan oluşan jant kolları, Chris Anderson’un tasarımına isim verirken neden ölüm ve tehdit kelimelerinden yararlandığını gözler önüne seriyor.

 

Lethal Threat 2. İçerik Fotoğrafı 

 

Chris Anderson tasarımının ana teması niteliğindeki jantların mümkün olduğunca ön planda olmasını yani görünmelerini istemiş olsa gerek ki ön tarafta küçücük bile olsa bir çamurluğa yer vermemiş. Ön jantın 21 inçlik boyutu silah şekilli jantın açıkça görünmesini sağlıyor peki ya arka jant? Bu problemi de tek kollu arka maşa çözmüş. Tasarımcı, solda yer alan birincil aktarımın motosikletin dengesinde yarattığı ağırlık bozukluğunu tek kollu arka maşayı sağ tarafta kullanarak gidermeye çalışmış. Bu noktada yine zekice bir uygulama ile motor yağını arka maşanın içinde gezdirerek ağırlık dağılımını dengelerken fazladan yağ deposu kullanmayarak motosikletin sadeliğini korumuş.

 

 Lethal Threat 3. İçerik Fotoğrafı

 Çift girişli karbüratörün hava kanalları da şasi, gidon, arka-ön maşa ve arka çamurluk gibi el yapımı.

 

Tek kollu arka maşanın üzerinde yer alan zincir tahrikli ikincil aktarım aynı zamanda disk fren görevi gören dişliyi hareket ettiriyor. Arkada Anderson 4 pistonlu fren merkezi maşa ile aynı çizgide olduğundan maşanın devamıymış gibi görünüyor. Yine güzel düşünülmüş ancak dış şekli itibariyle daha iyi tasarlanabilecek bir nokta. Önde jant kollarını gizlememek adına Twin 360s tambur frenler kullanılmış. Chris Anderson krom-siyah tasarımının sade görünümünü debriyaj-ön fren ve gaz kolu tellerini-kablolarını gidon içerisinden geçirerek gerekli donanımlara ulaştırmış. Metal rengindeki çelik yağ ve benzin hortumları da çok göze batmıyor.

 Lethal Threat 4. İçerik Fotoğrafı

 

Lethal Threat’ın vitesi sol tarafta bulunan hidrolik debriyaj özelliği de bulunan uzun kol ile el yardımı ile değiştiriliyor. Sıradan olmayan fakat çok da önemli diyemeyeceğimiz bir detay. Önde yer alan yuvarlak yüksek far tasarımı tamamlıyor. Arkada şasi demiri biçimli çamurluk üzerinde bulunan çiftli stop dizaynı ise bu model için biraz fazla sportif görünümlü. Ölümcül Tehdit’in en can alıcı noktası ise titanyum valfler ve stage 3 mega piston kafaları gibi çeşitli modifikasyonlara uğramış 144 ci yani 2.359 cc’lik Anderson Hybrit motoru. Sizin gibi biz de gücünü merak ettik fakat bu veri henüz paylaşılmamış. Şasi, içinde yağ bulunan arka maşa, karbüratör girişleri, jantlar, arka kuyruk-çamurluk gibi tasarımın tüm parçaları el yapımı. Şık arka maşa, silah tasarımlı jantlar ve komple nikelaj görünümlü tasarım Lethal Threat ismi hak etmiş

 

Lethal Threat 5. İçerik Fotoğrafı

Aykut Tataroğlu (www.at-american-cycles.de)

Evet, bu choper’lar seyretmek veya düz yollarda kullanmak için çok güzeldir; ama dar virajlar ve trafik için pek de uygun değildirler. Bu tür uzun chopperlarla virajlı yollarda veya şehir içi sürüşlerde sürekli dikkatli olmak ve önceden hesaplayarak ilerlemek gerekir; çünkü uzun tekerlekler arası mesafe ve 45 derecelik çatal açısı nedeniyle motosiklet pek o kadar esnek değildir ve seri tepki veremez. Motosiklette tek kollu, içinde yağ deposunu barındıran alüminyum bir salıncak kullanılmış ve dişli bir fren sistemine bağlantılı şekilde inşa edilmiş. Bu dişli fren sistemi, fren ve tahrik aynı tarafta yer aldığı için cnc’de zorluklarla üretilen jant gizlenmemiş oluyor. Uzun çatal da resmin bütününe iyi uyum sağlıyor. Genel anlamda başarılı bir motosiklet.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Şansız Bayan Şans

Silah’ın Oğlu

REKLAM