Yazar: Teoman Cem Katoğlu
Bir motosikleti ölümden döndürmenin getirdiği bir hissi vardır. Donovan Muller bu tatmin duygusunu iyi biliyor. 1974 BMW R90/6’sı paslanmış ve çalışmaz durumda buldu ve onu hayata döndürdü.
Önceki sahibi onu dış etkenlerle yüzleşmek üzere terk etmiş ve göç etmek üzereydi, dolayısıyla kendisinden alması için donovan ile temasa geçti. “motora su sızmış ve bütün silindir yataklarını ele geçirmişti, açıkça restorasyonun kurtarmayacağı belliydi ve özel bir yapım olması gerekliydi.” Diyen Donovan, Hasar raporunu bu şekilde belirtti; “paslı tank, sökülmüş sele, kayıp çamurluklar ve göstergeler ve tıkanmış karbüratör.”
R90’ın motoru tamamen yeniden yapılandırıldı, silindir yatakları, kafaları ve valfler taze atılan bir boya katı ile yenilendikten sonra valf kapakçıkları cilalandı. Donovan R90’ın hava kutusunu tutmayı seçti ve K&N ferformans filtresi ve ufak bir batarya ekledi. Paslanmaz çelik egzoz uçları ve susturucular ile de tamamladı.
Ön far, sinyal lambaları gidon lambaları tamamen orijinal BMW parçaları, tıpkı göstergeler gibi. Krom ellikler ise Magura kavrama yüzeylerine sahip US-spec R50 üniteleri. Bir diğer BMW parçası ise arka farlar tutmakta olan orijinal polis selesi. Çamurluklar ve yan ayak ise özel yapım.
Donovan, alt çerçeveyi kısaltmış ve amortisör yataklarını öne almış. Bu da arka süspansiyon açısını yükseltmiş. Tekerlekler ve yanaklar ise siyaha boyanmış ve paslanmaz çelik parmaklıklar eklemiş. Öne Mitas ve arkaya Kendra lastiklerin eklenmesi ve ön frenlerin örgülü iletim borusu ile desteklenmesi ile yol tutuşu ve sürüş güvenliği arttırılmış. Yakın tankı ise gece siyahı ile boyanmış ve krom bir kapak eklenmiş.
Yorumlar
Loading…