Yazar: Burak Yıldız
Magni, eski bir MV Augusta’yı alıyor ve onu hep hayal ettiği GP yarışçısına çeviriyor; zaman makinesine girip 1980’lere ışınlanmaya hazır mısınız?
Aslında ne kadar sıradan görünüyor değil mi? Sokakta adım başı gördüğümüz çinli motosikletlerinki gibi bir jant tasarımı, basit görünen kırmızı boru şasi, ince kırmızı sele, karton kumbara misali kuyruk ve yuvarlak farlar. Sokakta gördüğünüz ve motosikletle ilgilenmeyen herhangi birisi için bu motosiklet daha öteye gidemeyecektir. Fakat biz motor kafalılar için aynı şeyi söylemek çok zor, çünkü bu motosiklet bizce gerçekten güzel. Filorosso, birçoğumuzun aklına eski gp yarışları veya benzersiz tasarımlara sahip Cafe Racer’ları getirmiş olabilir, hiç önemli değil. Tek yapmanız gereken kendinizi bu motosikletin üzerinde hayal edip 1980’leri hissetmek.
Giovanni Magni, bu MV Augusta’nın replika bir GP yarışçısı haline gelmesindeki baş karakter. Magni, genelde MV Augusta üzerine yoğunlaşmış bir “sanatçı” ve son eserinde de fırçasını oldukça keskin kullanmış. Bu motosikletin üzerinde eski tip, revize edilmiş bir Brutale 800 motor bloğu mevcut. 3 silindir olan bu motor bloğu 125 hp güç üretebiliyor. Bu güç oranı gayet iyi olsa da, asıl nokta motosikletin kuru ağırlığının 145 kg olması. Şimdi sıralayalım; 125 hp, 145 kg, ince lastikler… Korkutucu olsa gerek. Cebinizdeki telefon ve yeni bir MV Augusta’dan alınma kadran dışında hiçbir elektronik aksamın bulunmaması bu replikanın nasıl gideceğini gözler önüne seriyor.
Önde ve arkadaki 18 inch’lik magnezyum alaşımlı jantları çevreleyen yepyeni Dunlop marka lastikler bu güçle baş edebilmesi için tercih edilmiş. Motosikleti durdurma işi ise Brembo’ya devredilmiş. Öndeki çift diski ısıran 2 pistonlu kaliperlere sahip fren sistemine güvenmekten başka şansınız yok.
MV Augusta’nın kemikleşmiş kırmızı-gümüş gri renkleriyle karşılaştığımız motosikletteki ince detaylar işçiliğe ne kadar önem verildiğini gösterir derecede. Depo, ön çamurluk detayları, gidon topuzlarına yerleştirilen aynalar, ayaklığa entegre vites kolu ve sol tarafta tek, sağ tarafta üst üste konumlanan çift çıkışlı GP egzozlar çok şık. Yine de jantlarda daha uyumlu bir renk seçilebileceğini düşünmeden edemiyoruz.
Giovanni Magni’nin elinden çıkan ve Cafe Racer’lar ile eski GP motosikletlerini tek bir tasarımda buluşturan bu MV Augusta için henüz bir fiyat biçilmemiş. Fakat biliyoruz ki, 1980’leri tekrar ayağımıza getiren bu motosiklet oldukça pahalı olacaktır.
Yorumlar
Loading…