in ,

REV’IT #95

Hayır, değişiklik yapıp bu ay custom sayfasında bir ceket tanıtmak istemedik. Yine de karşımızda her zamankinden çok farklı bir çalışma duruyor: İki tekerlekten çekişli bir KTM 950 Super Enduro.

Custom motosiklet dünyasında genellikle “old school” olarak tabir edilen, 60-80 yılları arasında üretilen motosikletleri veya tamamen el işçiliği ile yaratılmış chopper motosikletleri görmeye alışığız. Şimdiye dek modern bir enduro veya naked motosikletin alınıp üzerine custom sosu dökülmüş örnekler bir elin parmaklarını geçmiş değil. Oysa ki bu tarifin de ne kadar güzel sonuçlar verebildiğini görmek Rev’it #95 ile mümkün; şu canavara bakın hele! Motosiklet tekstili konusunda sektörde başı çeken firmalardan birisi olan Rev’it bu kez tasarım tezgahının başına bir ceket veya eldiven değil, başlı başına bir macera motosikleti yaratmak için geçmiş. Markanın tasarım direktörü olan Gerbrandt Aarts KTM’i alıp onu çok daha kullanışlı ve özgün bir custom motosiklet haline getirmek için mühendis Chris Cosentino, yarış motosikleti üreticisi Scott Kolb ve aynı zamanda Brooklyn’de yaşayan bir motosiklet tutkunu fotoğrafçı olan Gregor Halenda ile birlikte çalışmaya başlamış. Motosikletin geneline hakim olan modern çizgiler ve abartılı gövde parçaları bile tek başına onu bambaşka bir motosiklet yapmaya yetse bile Rev’it #95’in en dikkat çekici özelliği, iki tekerlekten çekiş sistemine sahip olması.

 

 

REV’IT #95 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Bu teknoloji son yıllarda başını bir kaç öncü firmanın çektiği bir yenilik olarak karşımıza çıkmaya başladı, ancak genellikle daha hafif ve performans odaklı enduro motosikletlerde kullanıldığına şahit oluyorduk. Aarts’ın ekibi bu teknolojiyi kendi özel motosikletlerinde de kullanma kararı almış ve böylece zaten hem yolda hem de arazide evinde hisseden KTM 950 Super Enduro’yu, bir bakıma Hiper Enduro seviyesine çıkarmışlar. Kullanılan iki tekerlekten çekiş sisteme Philadelphia’lı Christini Technologies firmasından elde edilmiş ki, bu ismi daha önce Amerikan ordusu için üretilen iki tekerlekten çekişli motosikletlerden tanıyoruz. Teknik anlamda yapılan tek değişiklik gücün iki tekerleğe de aktarılmasından ibaret değil, KTM’in şasisi de sıfırdan üretilmiş 45,5 litrelik devasa depoya uyumlu hale getirebilmek için yeniden şekillendirilmiş. Böylesine dev bir depoyla yolları bozuk, ulaşılması zor, küçük kasabalardaki benzin istasyonlarına yakıt sevkiyatı bile yapılabilir! Motor şimdi 41mm’lik Kehin FCR kiti ile beslenir hale getirilmiş. 950 Super Enduro’nun karakteristiklerinden biri olan kuyruk altı çift egzoz sistemli tasarımı temelinde korunarak, el yapımı çelik borulara geçirilen Cone Engineering susturucular ile tamamlanmış.

 

 

REV’IT #95 2. İçerik Fotoğrafı

 

 

Moto-Master parçalarıyla değiştirilen fren diskleri, kaliperler ve ana silindir, bunun yanında Excel marka 19” ve 17” ölçülerinde, enduro motosikletlerin resmi lastikleri haline gelen Continental’in Twinduro TKC 80’ler ile sarılan jantlar, yapılan tüm bu değişimlerin gölgesi altında kalıyor bile denilebilir. Jantların değiştirilmesinin temelinde yatan sebep ise buz veya kum için özel üretilen lastiklerle de kullanıma uygun hale getirilmek istenmesi. Yani Rev’it #95 yalnızca ceket vitrininin önünde ilgi çekmek için duracak bir motosiklet değil, tam anlamıyla maceraya ve çamura hazır bir enduro! Sahip olduğu tüm bu özelliklerle gündelik yaşamda kullanılırken de görüntüsü kadar etkileyici de bir performans sunabilen Rev’it #95’in bahsedeceğimiz son özelliği ise adında saklı. #95 sayısı, motosikletin temelini oluşturan KTM 950 Super Enduro’ya gönderme yapıyor olsa da, aynı zamanda Rev’it motosiklet giyim ürünleri üretmeye başladığı yılı da sembolize ediyor. Bir kampanya olsa da, alınan her Rev’it ürününde çekilişle #95’e sahip olma şansını yakalasak! Satışların patlayacağına şüphe yok.?

 

 

REV’IT #95 3. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Lifan KP150 İnceleme; KP150 ile 1.600 km yol yaptık

Safranbolu Motosiklet Festivali

REKLAM