Siz olsanız yakışıklı Ducati GT 1000’de ne tür geliştirmeler yapardınız? Portekizli Maria Motosiklet’in bu konuda çözümleri var, bakalım neler…
Klasik Cafe
Racer’ın uyanışı olarak adlandırılan Ducati GT 1000, 2007 ile 2010 arasında
üretilmişti. Ne yazık ki satışlar umulduğu kadar yüksek olmamıştı ve Ducati’nin
üretiminden düşürülmüştü. Aslında model gerçekten ilgi çekiciydi ve bu yüzden
“Sıra dışı sürücüler için sıra dışı motosikletler” sloganıyla yoluna devam eden
Portekizli Maria Motosiklet firması, 70’ler tarzında klasik bir spor motosiklet
yapmak için dikkatini bu göz alıcı İtalyan motosiklete çevirmişti.
Asıl
fikir, GT 1000’i performansı ile uyuşacak bir görünüme kavuşturmak ve
dikkatlice seçilmiş birkaç teknik güncelleme ilave etmekti. Bunun için
Amerika’dan bir arka kuyruk ve grenaj tedarik edilmiş. Daha sonra depo ve
grenaj bağlantısı da dahil GT 1000 Paul Smart parçaları ile biraz ince ayar yapılarak,
her şey bir araya getirilerek toparlanmış ve el yapımı bir koltukla
tamamlanmış.
GT
1000’in aynaları ve ışıklandırmaları bilerek çıkarılmış. Maria Motosiklet Şirketinin
Kurucusu ve Tasarım Direktörü Luis Correia “Yetkililerle yaşanacak problemleri
en aza indirgemek için grenaja küçük bir sis lambası monte ettik, motosikletin
görünüşü ile pek uyuşmadı, hatta daha da agresif bir görünüme kavuştu. Motoruna
bir müdahalede bulunulmadı ve buna rağmen motosiklet oldukça hızlı. Ayrıca ön
taraftaki performans için, Termignoni egzoz sistemi eklendi ve sürüş
pozisyonuna odaklanarak performansla uyumlu olması bakımından amortisörleri
ayarlandı. Ön kısımda sürücünün ağırlığı ve tercihlerine göre de bir ayarlama
yapılarak arkaya yeni bir Bitubo amortisör düzenlendi. Yapılanlar tümüyle GT
1000’e uygun bir görünüm kazandırmak için yapılmıştı. Esas amacımız, çekici ve
stil sahibi bir racing tasarımı yapmak, sponsor etiketleri ve racing çizgileri
ile yeni bir konsept yaratmaktı.” şeklinde amaçlarını açıkladı.
Üzerinde
kafa yorulan 20 den fazla tasarım çalışması sonucunda, GT 1000’i geliştiren
ekip, siyah, beyaz, kırmızı ve mavi olan tasarımında karar kılmış ve
motosiklete ‘Bloody Fang’ yani “Kanlı Pençe” ismi
verilmiş.
Proje detayları:
Amerika’dan temin edilmiş arka kuyruk kitiGT1000 Paul Smart aksamları; depo ve grenaj bağlantısıGT ön çamurlukYan plastik kenarlar GTLSL elciklerGrenaja montajlanmış küçük sis farlarıTermignoni egzoz sistemiArka amortisör BituboBoya
Bir dahaki yola çıkışında,
tüm gözlerin ona çevrileceğini ve dikkatleri üstüne çekeceğini tahmin
ediyoruz…
Yorumlar
Loading…