Bundan yaklaşık beş yıl kadar önce motosiklet kullanıcıları adına sormuştum; “Mecliste Motosiklet Kullanıcısı Yok mu?” diye. Sormuştum, çünkü motosiklet kullanıcılarının dertleriyle kimse ilgilenmiyordu. Devletin motosiklete ilgisi, vergi koymanın bir adım ödesine geçmiyordu.
Dedim ki yüce mecliste en azından çocukken de olsa mobiletin selesine ilişmişliği olan, motosiklet kullanıcılarının hali ruhiyesinden anlayan bir milletvekili vardır elbet. Dediğimle kaldım. O gün bu gündür, bir milletvekili derdimize derman olacak ne bir öneriyle çıktı kürsüye, ne de iki kelam söz etti basın önünde.
O zamanlar 2 milyon 800 bin motosiklet Türkiye yollarında boy gösteriyordu ama bu rakamlar dikkatleri çekemiyordu. Dikkatleri çeken tek konu, motosikletli kaza haberleriydi. Ne zaman bir motosiklet kazası olsa, memlekette başka kaza yokmuş gibi manşetlerde yerini alıyordu. Neyse ki öyle ya da böyle “Değişmeyen Tek Şey Değişim” kuralı ülkemizde de işliyor ve değişim kendini gösteriyor. Örneğin motosiklet sayısı ve doğal olarak “özgül ağırlığımız” her geçen gün artıyor. Artık 3 milyonu aşkın motosiklet var Türkiye’de. (2017 TUİK verilerine göre 3.102.800) Şimdilik otomobil ve kamyonetten sonra üçüncü sırada yer alıyoruz ama yakın gelecekte ikincilik kürsüsündeki yerimizi alırız. Bir diğer değişim ise özel sektörün kendi başına hayatta kalabilme becerisinde çıtayı beklentilerin de ötesine taşıması. Vergilerdeki ve döviz kurlarındaki artışın getirdiği ekstra yüklere ve satış baskısına rağmen sektördeki profesyonellerin trafikte farkındalık kampanyalarına bütçe ayırabilmesi gerçekten alkışlanmaya değer. Fark yaratacak önemli bir değişim ise son seçimde milletvekili seçilerek meclise giren Kenan Sofuoğlu. Artık gerçek bir motosikletçi milletvekilimiz var, mecliste.
Milyonları bulan motosiklet kullanıcılarının meclisteki temsilcisi olacağına inandığımız Kenan Sofuoğlu’dan haliyle bir takım beklentilerimiz var.İsteriz ki şampiyon, meclisteki ağırlığıyla Türkiye’de motosiklet kullanımının ulaştırma politikalarında yer almasını sağlasın. Motosiklet kullanımını teşvik edecek projelere destek bulabilmek için başta meclis üyeleri olmak üzere yetkilileri bilgilendirip sektörün önündeki engelleri kaldırsın. Örneğin sürücü ve artçılar için hayati risk oluşturan geçiş üstünlüğü ve hız sınırlamaları gibi konularda motosiklet lehine düzenlemeler yapılmasının önünü açsın. Yol yapımında motosikletlere dönük düzenlemelerin hayati bir kriter olmasını sağlasın. Motosiklet sporuna yapacağı katkılara girmiyorum bile; bu onun zaten uzmanlık alanı.
İnanıyoruz ki, Kenan Sofuoğlu dünya motosiklet tarihe geçen sportif başarıları kadar Türk motosiklet sektörüne katkılarıyla da çok konuşulacak.
Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…
Yorumlar
Loading…