Motosiklet teknolojileri gün geçtikçe gelişiyor ve daha iyi motosikletlere binmeye başlıyoruz. Gelişmeler ilgi çekici fakat şu ana kadar kullanıcı deneyimini bambaşka bir seviyeye çıkaracak bir devrim yaşamadık. Devrim derken standart akılsız telefonlardan ilk iPhone’a geçilmesi gibi bir devrimden bahsediyorum.
Bu konuda sessiz sedasız çalışmalar yapan bir iki şirket mevcut. Hepimizin bildiği Japon veya Avrupa markalarından bahsetmiyorum, zira onların işi başından aşkın. Bugün konuşacağımız şirket bir Kanada şirketi, Damon.
Damon kendini diğer motosiklet markalarından ve hatta türlerinden çok ayrı bir yerde konumlandırıyor, bunu yapmakta haklı çünkü hiçbir motosikletin sunamadığı özellikler vaat ediyor.
Damon Elektrikli Motosiklet ürün gamında tek modelin iki versiyonundan oluşuyor;
Hypersport HS ve Hypersport Premier. Bu modeller aynı şasiyi ve motoru ortak kullanıyor. Aralarındaki fark ise Hypersport Premier modelinin Öhlins süspansiyon ve Brembo frenler ile gelmesi.
200 Beygir Güç, 483 Km Menzil, Sıfır Emisyon
Tamamen elektrikli 200 beygir gücündeki motor maksimum 483 km’ye kadar menzil sunuyor. Damon, üretime geçmiş en hızlı elektrikli motosiklet olma ünvanına sahip. Sıfır yüz hızlanması 3 saniyenin altında olan motosiklet 322 kmh gibi oldukça yüksek bir son sürate ulaşabiliyor. Bu gücü 21.5 kwh kapasiteli batarya sağlıyor. Batarya hızlı şarj istasyonu ile 3 saat gibi bir sürede tamamen şarj olabiliyor.
Elektrikli araçlarda gördüğümüz ağırlık sorununu ise burada görmüyoruz, Damon Hypersport 199 kilo gibi oldukça iyi bir ağırlığa sahip üstelik deposu dolunca da ağırlığı artmıyor.
Damon Copilot ile sürücünün kör noktalarını gözlemliyor ve uyarılarda bulunuyor.
Bu özellikler çok etkileyici olsa da şu ana kadar devrim niteliğinde bir özellikten bahsetmedik. Damon, yeni otomobillerde gördüğümüze benzer bir güvenlik sistemini motosiklete entegre etmiş. Elektirikli motosiklet üzerinde bulunan kamera, radar ve sensörler ile etrafta hareket eden objeler taranıyor ve analiz ediliyor.
Tehlikeli bir durum tespit edildiğinde ise elciklerde bulunan titreşim motorları sayesinde sürücü uyarılıyor. Kamera aynı zamanda motosikletin arkasında olan bitenleri sürekli olarak gösterge ekranına aktarıyor. Bu yüzden Hypersport aynaya ihtiyaç duymuyor.
Ayarlanabilir ergonomi ile herkese uyan tek beden.
Sunulan bir diğer özellik ise tek beden herkese uyar felsefesinden geliyor. Her boyda ve vücut yapısında sürücünün motor üzerinde rahat edebilmesi için ayarlanabilir bir ergonomi sunuyor. Ön cam, sele, ayak pegleri ve gidon pozisyonları elektronik olarak ayarlanarak istenilen sürüş pozisyonu yakalanabiliyor.
Bu özellik motosikleti şehir içinde daha dik oturuma sahip rahat bir motosiklet yaparken pistte yatık pozisyonlu agresif sürüşlü bir yarış motoruna çeviriyor.
Damon Hypersport elektrikli motosiklet bulut teknolojisi ile gelişmeye hazır.
Damon Hypersport modelinin belki de en önemli özelliği ise bulut teknolojisi ile entegre olması. Bu özelliği ilk olarak Tesla otomobillerde görmüştük. Motosiklet, sürüş esnasında sensörlerden ve sürücü girdilerinden topladığı veriyi bulut sistemi ile paylaşıyor. Bu veriler analiz edilip motorun geliştirilmesinde kullanılıyor. Yani motosiklet gelişmeye ve yeni özellikler kazanmaya açık bir hale geliyor.
Damon Hypersport HS modeli vergiler hariç 24.995 amerikan dolarına alıcısı ile buluşuyor. İlk teslimatlar 2021 yılında başlıyor. Firmanın açıklamasına göre 2021 siparişleri şimdiden dolmuş ve 2022 yılı için 100 dolar karşılığında ön siparişleri kabul etmeye başlamışlar.
Yorumlar
Loading…