in

Bir Gezgin Koral Kaplan Yollarda!

Hangi motorcunun hayali değildir ki motoruna atlayıp uzaklara gitmek! Ailesini, arkadaşlarını, evini, işini, memleketini, alışkanlıklarını, korkularını geride bırakıp cesur bir yürekle tek başına uzaklara ve bilinmeyene doğru yola çıkmak. Motosikletine atlayıp farklı kültürleri, farklı yerleri hatta hiç görülmemiş yerleri keşfetmek hangimizin hayali değildir?

Seyahatine “Mirror of Planet” (Gezegenin Aynası) ismini veren Koral Kaplan bu yürekli arkadaşlarımızdan birisi. Gelin şu anda Kamboçya’nın sahil tarafı Sihanoukville’de olan Koral Kaplan ile teknolojiyi kullanarak gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajımıza göz atalım…

M:
Merhabalar, çok uzaklardasınız Mayıs ayından beri. Röportaj için gelmenizi
bekleyecektim biliyorsunuz konuşmuştuk. Ama gezinizin ve tecrübelerinizin daha
fazla motosiklet dostu okuyucumuza ulaşması için bir ara röportaj yapma gereği
hissettim. Başlayabiliriz, ilk olarak kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?

En zor
soruyla başladık sohbetimize… 🙂 1978 Ankara doğumluyum. Ankara Üniversitesi
Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdikten sonra her Türk
gencinin yaptığı gibi çalışmak için İstanbul’a geldim ve özel bir bankada
müfettiş yardımcısı olarak iş hayatıma başladım. Aynı grubun farklı
şirketlerinde İç Denetim Müdürü, Finans ve İdari İşler Müdürü (CFO) olarak çalıştım. Son çalıştığım şirkette hisse devri
olduktan sonra işten ayrılmam gerekti. Bu ayrılışı uzun zamandır yapmayı hayal
ettiğim gezim için fırsat olarak değerlendirip yola çıktım. Şu anda sadece
yolda olan, seyahat eden biriyim aslında…

Bir Gezgin Koral Kaplan Yollarda!  1. İçerik Fotoğrafı

Pakistan Karakoram Yolu Attaabad Gölü Geçişi

M: Peki,
seyahatinizle ilgili olarak en başından başlayalım. Bu çılgın seyahate çıkmaya
ve rotaya nasıl karar verdiniz? Rotanızı bir de sizden duyalım. Bir de şu ana
kadar kaç kilometrelik bir yoldan bahsediyoruz ve toplamı? Ayrıca bu kararınızı
duyan ailenizin ve arkadaşlarınızın tepkileri nasıl oldu?

Uzun süreli seyahate çıkma düşüncesi ve isteği uzun yıllardır vardı.
Aslında 45 yaşıma geldiğim zaman böyle bir seyahate çıkmayı planlıyordum.
Kariyer, zorunluluklar, yaşam, ürettiğimiz bahaneler beni bir şekilde nedense
45 yaşında yapmalıyım dedirtmişti, böyle bir seyahat için para biriktiriyordum
ve zihnen yapabilir miyim sorusuna kendimi hazırlıyordum. İşten ayrıldıktan
sonra evimi boşaltıp sahip olduğum eşyaları sattım ve Mayıs ayının başında “belki
de bırakıp gitmenin zamanı gelmiştir” diye düşünerek yolculuğuma başladım. Ailem
ve dostlarım destek oldular. Bu konuda kendimi şanslı hissediyorum, kimse
olumsuz bir şey söylemedi ve kafam rahat bir şekilde yolculuğuma başladım. İlk
başlarda rotam İran-Pakistan-Hindistan-Nepal ve tekrar Hindistan şeklindeydi.
Bu rotayı seçmemim çok kesin ve belirli bir sebebi yok. Hindistan’a gitmeyi hep
istemişimdir ve Hindistan’a giderek seyahatime başladım. 2015 Mayıs ayının
başında başladım yolculuğuma ve şu anda Kamboçya’nın sahil tarafı Sihanoukville’deyim,
artık kesin olan bir rotam yok… Vize durumlarına göre seyahatime devam
ediyorum. Şu ana kadar 25.000 km’lik bir yolu bitirdim.  Nerede
sonlandırırım sorusunu ben de bilmiyorum, şu an yoldayım… 🙂

M: Şu
ana kadar kat ettiğiniz yolları hep yalnız başınıza mı gittiniz? Yoksa arada
eşlik eden dostlar oldu mu?

Seyahatime tek başıma başladım. Büyük bir kısmını da tek başıma
ilerleyerek devam ettim. Pakistan’da ülkesini motoruyla gezen bir Pakistanlı
ile 1 gün sürüş yaptık. Hindistan’ın Kashmir-Ladakh Bölgesi’nde seyahat ederken
4 tane Hintli motorcuyla karşılaştım ve 15 günden fazla bir süre birlikte
sürdük. Myanmar geçişindeki masrafları bölüşmek için Britanya’dan 2 kişi ile
birlikte 20 güne yakın sürüş yaparak Nepal sınırından Bangkok’a kadar beraber
geldik. Bakalım inşallah bir gün bir Türk arkadaşımla karşılaşma ve birlikte
sürme şansım olur…

Bir Gezgin Koral Kaplan Yollarda!  2. İçerik Fotoğrafı

Pakistan Karakoram Yolu

M: Umarım
karşılaşırsınız bir gün. Biraz da rotanızda sizi en çok cezbeden yollardan ve
keşke gelmeseymişim dediğiniz yollardan bahsedelim.

Rotamda olan ülkeleri mümkün olduğu kadar gezmek istiyorum. Doğrudan
geçip giden bir rota takip etmiyorum. Hindistan Ladakh Bölgesindeki 5000 metre
rakımda ilerleyen ve Himalayaları geçmenizi sağlayan yollar benim için unutulmaz
bir tecrübeydi. İran’da Lut çölünde yaptığım sürüş ve çölde çadırda geçirdiğim
gece çok keyifliydi… Genel olarak gelmeseydim dediğim bir yer yok ama
İran’dayken uğradığım Keshm Adası çok sıcak ve nemliydi. Çorak bir ada olan Keshm
Adası’nı rotamın dışında tutabilirmişim…

M: Peki,
bu kadar farklı kültür arasında sizi en çok etkileyen ve sevdiğiniz kültür
hangisiydi? Bu soruyu bir de olumsuz haliyle yanıtlayabilirseniz sevinirim.

Her ülkenin farklı bir kültürü ve yaşam tarzı var… Özellikle benim
takip ettiğim rotada çok farklı kültürlerden ve dinlerden insanlarla karşılaşma
şansım oldu. Hepsinin ayrı bir etkisi var ve farklı
kültürleri solumanın tadını çıkartıyorum sevdim veya sevmedim diyerek ayırmadan…

Bir Gezgin Koral Kaplan Yollarda!  3. İçerik Fotoğrafı

Tayland Trat

M: Motosikletinizle
o kadar yol yaptığınızı öğrenenlerin yani sizinle karşılaşanların tepkileri
genel olarak nasıldı? Sürekli seyahat etmek nasıl hissettiriyor?

Yolda karşılaştığım çoğu insan önce inanmıyor, tekrar tekrar sorup
anlamaya çalışıyorlar, inandıkları anda da gözlerindeki hayreti
görebiliyorsunuz.

M: O
hayret dolu bakışları tahmin edebiliyorum. Yoldayken ya da konaklama esnasında
kötü bir olay yaşadınız mı? Ve şimdiye kadar gerçekleştirdiğiniz seyahatinizde
hiç unutamayacağınız bir an?

Seyahatimi etkileyecek herhangi bir olayla karşılaşmadım ama 6 aya yakın
bir süredir yoldayım, zaman zaman zorluklarla karşılaşıyor ama karşılaşınca da bir
şekilde çözüm yolu bulup yola devam ediyorsunuz.

M: Bu
kadar uzun bir yolculukta sağlık, temizlik ve kıyafet gibi konularla nasıl başa
çıktınız?

Bu yolculuğun en sevdiğim taraflarından biri de az ve öz bir şekilde
yaşamıma devam ediyor olmam… Örneğin 2 şort, 5 t-shirt, bir ayakkabı, bir
terlik, 5-6 çift çorap ve iç çamaşırı şu ana kadar bana gayet güzel yetti.
Hepsinin hakkını vererek eskitiyorum. T-shirt, çorap gibi çabuk kirlenen günlükleri akşamları otelde elde
yıkadığım oluyor. Laundry hizmeti veren bir otelde kaldığım zaman ise bütün kirli
giysilerimi veriyorum. Sağlık konusunda bir sorun yaşamadım. Sadece İran
Şiraz’da gece merdivenlerden kayıp ayağımı vurdum, büyükçe bir yara oldu ve iyileşmedi
uzun süre. İran’da doktora gitmek zorunda kaldım… Yediğim yemeklerin ve
içtiklerimin ise olabildiğince temiz yerlerde hazırlanmış olmasına özen
gösteriyorum ama çoğu zaman böyle bir yer bulamadığım oluyor… Bazen marketten,
bazen bakkaldan, bazen manavdan aldığım meyvelerle kendime bir şeyler
hazırlayabiliyorum.

M: Yola
çıktığınız Yamaha Tenere 660 ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? Sizi hiç üzdü
mü? Bakımlarını yaptıracak yerleri nasıl organize ediyorsunuz?

Motorumun ismi Aygız… 🙂 İlk aldığım zamanlarda ne isim koysam diye
düşündüğüm sıralarda bir sürüş esnasında kendimi Aygız türküsünü söylerken
buldum ve Aygız oluverdi ismi… Şu ana kadar şükür herhangi ciddi bir sorun
yaşatmadı bana. Ben de ona elimden geldiğimce iyi bakıyorum. İlk başlarda belli
periyodlarla yapmaya çalıştığım kontroller, şu anda günlük yaşamımın bir parçası
oldu. Kısa bir mola verdiğimde bile farklı farklı yerlerine hızlıca bakıp
kontrol ediyorum. Bakımları, ben kendim yapıyorum. Yol üzerinde bulduğum
yetkili servisler, bulundukları ülkeler itibari ile küçük cc’li motorlara
bakıyorlar. Serviste işimi halledebiliyorsam servisi tercih ediyorum, halledemiyorsam
kendim yapıyorum, biraz zaman alıyor ama öğreniyorum yavaş yavaş…

Bir Gezgin Koral Kaplan Yollarda!  4. İçerik Fotoğrafı

Hindistan Ladakh Dünyanın En Yüksek Karayolu Geçişi Khardungla

M: Doğal
olarak bakım ve serviste size ait oluyor, kolaylıklar. Diğer sorum; İzmir
Motosiklet Kulübü’nün size yola çıkmadan önce bir veda gerçekleştirdiğini
biliyorum. Motoron aracılığı ile kendilerine hangi mesajı göndermek istersiniz?

İlk motorum Honda Transalp’ı aldığım gün tesadüfen karşılaşmıştım İzmir
Motosiklet Klübü ile… O gün ben de aralarına dahil oldum ve sürüş tecrübelerime
çok önemli katkıları oldu. Sürüş tecrübelerime katkıları bir yana, geçen bir
senelik süredeki dostlukları ve arkadaşlıkları çok güzeldi ve halen daha
iletişim halindeyiz zaten. Seyahatim süresince bana olan destekleri için
buradan Motoron aracılığı ile tekrar teşekkür ederim.

M: Son
olarak bu tür uzun seyahatlere çıkacak motosiklet sevdalısı okuyucularımıza ne
gibi tavsiyeleriniz olabilir? Ve sizi takip etmek isteyenler için bilgileriniz.

Motorla
seyahat etmek farklı bir tutku, zorluklarından daha çok keyfi olduğu kesin…
Varsa istekleri, hayalleri, bıraksınlar bahanelerini bir kenara ve başlasınlar
seyahatlerine…

Şu ana
kadar çok ihmal ettiğim bir sayfamda var. http://www.mirrorofplanet.com/  İnşallah ileri de bu sayfamda uzun süreli
seyahat ve gittiğim yerler ile detaylı bilgileri de paylaşacağım. Şu anda aktif
olarak seyahatimden yansımaları https://www.facebook.com/mirrorofplanet sayfamdan
mümkün olduğunca paylaşmaya çalışıyorum.

M: Vakit
ayırdığınız için çok teşekkür ediyorum. Döndüğünüzde röportajımızı yüz yüze
yaparak yaşadıklarınızı okuyucularımızla paylaşmak üzere, tekeriniz hep düz
bassın.

Ben teşekkür ediyorum, görüşmek üzere…

 

Cesur ve korkusuzca yoluna devam eden Koral Kaplan’a güvenli ve
güzelliklerle karşılaşacağı bir yolculuk diliyoruz. Darısı dileyen, hayal eden tüm
motosiklet aşığı dostlarımızın başına…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Kıyıköy’e Gitmek İçin Bir Neden Daha

Neden Hep Köy Yolları?

REKLAM