Yazar: Cem Çağlı
Dani Pedrosa , MotoGP’nin 3000. yarışı olan İspanya Grand Prix’sini kazanmayı başararak geçen sezon Misano’daki galibiyetinden bu yana ilk yarışını kazandı.
MotoGP sonunda Avrupa’ya geri döndü. 2017 MotoGP sezonunun
ilk İspanya yarışı Jerez pistinde koşuldu. Nispeten sönük bir haftasonu geride
kalırken Dani Pedrosa’nın kendi evindeki yarışı domine etmesi haftanın olayı
oldu. Cuma sabahı yağmur altında gerçekleştirilen ilk antrenman seansı dahil 3
antrenman seansını lider tamamlayan Pedrosa son antrenman seansında liderliği
takım arkadaşı , son şampiyon Marc Marquez’e kaptırdı. Sıralama turlarına
gelindiğinde yine liderliği kimseye kaptırmayan Pedrosa’yı Marquez ve LCR Honda
pilotu İngiliz Cal Crutchlow takip etti. İkinci çizgide ise sezona fırtına gibi
başlayan ancak 2 hafta önce Amerika’da henüz ikinci turda yarış dışı kalan
Vinales , sezona istediği gibi başlayamayan Iannone ve şimdiye kadar podyumu
zorlayan , çaylak sürücüler arasındaki en formda isim Zarco yer aldı. Kabus
gibi bir haftasonu geçiren Valentino Rossi 7. Ducati’nin İspanyolu Jorge
Lorenzo ise kalkış sıralamasında en öndeki Ducati pilotu olmayı 8. sırada start
alarak başardı.
Pazar sabahı ısınma seansında
Maverick Vinales ve Jorge Lorenzo 1.39.433’lük dereceyle ilk sırayı
paylaştılar. Yarış saati yaklaştığında pist sıcaklığı 41 dereceyi bulmuş ve
lastik seçimleri önem kazanmıştı. Dani Pedrosa , Valentino Rossi , Maverick
Vinales önde sert arkada orta hamurlu lastiği seçerken Marc Marquez ve Cal
Crutchlow önde ve arkada sert hamurlu lastik seçtiler. Jorge Lorenzo ve Johann
Zarco ise önde ve arkada orta hamurlu lastikle başlamayı seçtiler.
Pazar günü öğleden sonra yerel saatler 14:00’ı gösterdiğinde
yarış başlamış ve Dani Pedrosa beklendiği gibi ilk virajı lider dönmeyi
başarmıştı. Marc Marquez ise onu takip eden ilk isimdi. 2. virajda Zarco ve
Folger , Rossi’ye aynı anda atak yapmış ve Rossi’nin virajın dışına açılmasını
sağlayarak sıra kaybettirmişlerdi. İlk beş tur geride kalırken ilk 2 isim
değişmedi ancak podyumun son basamağı için Crutchlow , Iannone , Zarco ve
Vinales büyük bir savaşa başladılar. 6. Turun ilk virajında Bautista Jack
Miller’ı geçmek için atak yapmış fakat motosikletinin kontrolünü kaybedince
Jack Miller’la beraber yerde kalmışlardı. Bu kazanın sonunda Jack Miller ,
Bautista’yı iterek tepkisini gösterdi ve Disiplin kurulu tarafından 1000 euro
para cezasına çarptırıldı. Yarışa geri dönersek aynı tur içersinde 11. virajda
Cal Crutchlow yerde kaldı ve hemen arkasından aynı virajda KTM’nin İspanyol
sürücüsü Pol Espargaro da kendini pist dışında bularak yarışa veda etti. Dani
Pedrosa farkı açmaya başlamışken Marquez’i zorlayan Zarco 2.lik savaşında
Marquez’e boyun eğmişti. Vinales Iannone’ye atak yapmış ancak ön lastiğinin
kayması sonucu bu ikili birlikte sıra kaybetmişlerdi. Bu sırada Rossi sıra
kaybetmeye devam ederken Ducatiler Lorenzo ve Dovizioso Rossi’yi geçmeyi
başardılar. 15. turda Lorenzo Zarco’yu yakalamış ve geçmeyi başarmıştı.
Podyumun sonuncu basamağında artık Lorenzo vardı. Bu sırada Pedosa ve Marquez
farkı giderek arttırıyordu. Yarışın son on turuna girilirken Rossi kan
keybetmeye devam ederek 8.sırada yeralıyordu. İlerleyen turlarda Folger ve
Aleix Espargaro’nun baskılarıyla başa çıkamayan Rossi 10.sırada son 2 tura
girdi.
Dani Pedrosa
damalı bayrağı ilk sırada görürken , takım arkadaşı Marc Marquez onu takip eden
isim oldu. Ducati’yle sezonun ilk podyumunu elde eden Lorenzo 3. , sezonun en
başarılı çaylağı Yamaha Tech3 takımından Zarco 4. , Andrea Dovizioso 5. ,
Maverick Vinales ise 6. sırada yarışı tamamladılar.
Yarış
sonrası pilotların açıklamaları ise şöyle oldu:
Pedrosa: Harika bir yarıştı çok mutluyum.
Göründüğü kadar kolay olmasa da çok eğlendim. Yarışın başında çok fazla
odaklanmıştım çünkü bu tarz yarışlarda odaklanmanız gerekiyor. Pistin tutuşu
antrenmanlardaki gibi değildi belki sıcaklıktandır daha az tutuş vardı. Bir çok
sürücü gibi sert ön lastikleri seçtim. Farkı açtım ve tempomu korumaya
çalıştım. Bazı noktalarda Marquez farkı kapatıyordu. 2 veya 3 viraj çok
kritikti eğer ön lastiği biraz daha zorlasaydım kaza yapabilirdim. Bir kaç hata
yaptım neyse ki şanslıydım. Harika insanlar önünde harika bir haftaydı. Farkı
çok açmak için zorlamadım çünkü Marquez’in sert lastik seçtiğini ve eğer
lastiklerimi bitirirsem beni yakalayabileceğini düşündüm. Arjantin’deki
hatalardan sonra tekrar puan kazandık ve bu şampiyonayı çok ilginç bir hale
getirdi.
Marquez: Öncelikle burada ikinci olduğun için
çok mutluyum çünkü Jerez beni en çok zorlayan pistlerden biri. Ama bu yıl çok
konsantreydim ve son 2 tur kala ‘’evet ikincilik iyi’’ diyene kadar zorladım.
Arka lastik oldukça iyi çalıştı , ilk iki üç tur ısınma turlarındaki gibi
hızlıydım ama ön lastik beni kısıtladı. Sürüş tarzıma göre frenleme
noktalarında zorluyorum ve bu çok zordu ama burada podyumda olmaktan mutluyum
şampiyona liderinden 4 puan gerideyiz bakalım Le Mans’da neler olacak ayrıca
yarın burada önemli testler yapacağız. Bugünkü mentalitem sınırlar içinde
zorlamaktı. Arjantin’den sonra biz keybeden , Yamahalar ise geçilemez gibi
görüldü. Belki Le Mans’da bu tersine döner. Hedefimiz Katalunya’ya kadar bu
sıralamalarda kalmak.
Lorenzo: Daha güzel bir 30. yaş günü hediyesi
alamazdım. Bir galibiyetten , Yamahayla bir galibiyetten çok daha fazlası.
Herkes Jerez gibi bir pistte Ducati’nin kuru zeminde rekabetçi olmadığını bizim
için zor olduğunu bilir ama Jerez benim favori pistlerimden biridir. Sıralama
turları hariç bütün hafta güçlüydük ve podyum için olmasa da 5.lik 6. lık için
savaşacağımı biliyordum. Sürücüleri geçmeye başladım yarış temposu çok yavaştı
çünkü çok sıcaktı. Zarco’nun arkasında kaldım ve onu geçmek zordu. Son turlarda
lastiklerim daha iyiydi ve onu geçtim. Bu sonuç ben ve takımım için harika
oldu. Ducati özel bir motosiklet. MotoGP’ye Yamaha’yla geldim ve çok hızlıydım.
Çünkü motosiklet benim sürüş tarzıma göre yapılmıştı ama diğer kategorilerde
bazı şeyleri anlamak çok uzun zaman almıştı şimdi olan da bu. Benim sürüş
tarzımla ve mantalitemle ilgili şüphe duydular. Şüphe duyanlar şimdi sözlerini
yuttular. Şampiyonadaki yarışçılar çok iyi herkes en önde olabilir özellikle
daha önce yarış ve kupa kazanmış isimler. Motosikleti bugün virajın içinde daha
fazla akıttım ama hala arka freni kullanmak bana doğal gelmiyor çünkü 9 yıldır
kullanmıyordum. Er ya da geç kullanacağım. Daima motosiketten maksimum verimi
almak için bir yol bulmalısınız ve bunun yolu her motosiklette farklıdır.
Zarco: Bugünkü performansımız hakkında
mutluyum. Jerez karışık ve zor bir pist , sıralama turlardında herkes mücadele
halindeydi. Yarışın başında iyi hissediyordum ve rahattım. 2 , 3 motosikleti
geçtikten sonra hala iyi hissediyordum ama 2 , 3 kere kaza yapabilirdim
özellikle Marc’ı geçtikten sonra limitlerin sonundaydım yavaşlamayı ve farkı korumayı seçtim. Son 8 turda Lorenzo benden daha
iyiydi. Hedefim podyum veya podyuma yakın olmak bugün bunu gerçekleştirdik.
Şuan mutluyum yarın güzel bir test olacak ve evimdeki Le Mans yarışı için güçlü
olabilirim.
Vinales: İlginç bir gün oldu. Sabahki ısınma
seansında harika hissediyordum freleme noktalarında hassastım fakat öğleden
sonra aynı hisleri alamadım. Neredeyse her virajda düşecek gibi hissediyordum.
Rossi için de aynı şeyler geçerli sanırım. Sorunun ne olduğunu anlayıp
çözmeliyiz çünkü şampiyona için önemli puanlar kaybettik.
Rossi: Zorlu bir hafta sonrasında zorlu bir
yarış oldu. Hafta boyunca lastiklerden ve motosikletten iyi hisler alamadım.
Çok çalışmayı denedik özellikle patinaj ve hızlanma konusunda fakat yarışta her
şey berbat oldu. Bazı şeyleri biraz değiştirdik bu sefer de ön tarafla başım
derde girdi. Sonuç olarak titreşim yüzünden çok yavaşlamak zorunda kaldım.
Yarışı bitirmek çok zor oldu , tüm takım için zorlu bir hafta oldu. Geçen yılki
sonuçlara baktığımızda burada daha güçlü ve rekabetçi olmayı bekliyorduk.
Yarış Sonucu:
Honda’ların
domine ettiği , Lorenzo’nun mutlu ayrıldığı , Yamaha’ların geçen yıl kazandığı
ancak bu yıl hayal kırıklığı yarattığı , lastik seçimlerinin büyük ölçüde
sonucu etkilediği İspanyaGP’si geride kalırken şampiyona sıralaması böyle
şekillendi :
MotoGP’de sezonun 5. Grand Prix’si
Le Mans GP’si 21 Mayıs 2017 Pazar günü Fransa’da gerçekleştirilecek fakat
İspanya yarışının hemen ertesi günü Jerez’de sezon içi bir test
gerçekleştirildi. Jerez testini 1.38.635’lik derecesiyle Vinales lider
tamamladı. Jerez testlerinin sonucu:
Yorumlar
Loading…