Yazar: Batuhan EMREM
Alman motosiklet markası Horex, mevcut VR6 Roadster modelini baz alarak, çeşitli kozmetik değişikliklerle değiştirdiği ve yine 1218 cc’lik 6 silindirli motora sahip yeni VR6 Classic modelini tanıttı.
Horex’in müşterilerinden gelen geri bildirimleri ve istekleri değerlendirmesi ile ortaya çıkan VR6 Classic, telli jantları ve yepyeni bir kırmızı gövde rengi ile daha retro bir hava yakalamış. Motosiklet üzerinde yapılan değişiklik yalnızca görsel anlamda yeni bir tarz yaratmakla da kalmıyor. Horex aynı zamanda motosikletin egzoz sistemini yeniden tasarlayarak 6 silindirden daha fazla tork elde etmeyi başarmış. Zaten delicisine fazla bir torka sahip olan bu motor böylece düşük devirlerde daha da fazla canlanmış.
Horex’ten Fritz Rombach: “Markayı simgeleyen bir model olması yönüğnde bir beklenti vardı. VR6 Classic ile buna cevap vermiş olduk. 6 silindirli motorumuz üzerinde çalışarak virajlı kasaba yollarında daha akıcı ve üstün bir sürüş elde etmeyi amaçladık. Mühendislerimiz egzoz sisteminde yaptığı değişiklikle geri-basıncı azaltarak düşük ve orta devirlerde torku daha da arttırdı. Aynı zamanda bunu yeni bir motor haritasında yapılan değişiklikle tamamladık.”
“Yapılan bu değişiklikler gerçekten de fark yaratıyor.” diyor Rombach.
Sonuç olarak da, VR6 Classic’in 6 silindirli motoru 8500 devir/dk’de 126 beygir güç üretirken asıl etkileyici olansa elbette 7000 devir/dk’de elde edilen 121 Nm tork.
Yorumlar
Loading…