Yazar: Ahmet Köseoğlu
Türkiye Ducati distribütörü Korlas’ın GİS Akademi’de düzenlediği basın lansmanında Ducati Hypermotard ailesinin yeni üyesi Hyperstrada ile buluştuk.
Ducati Hypermotard serisinin yeni üyesi Hyperstrada ile buluşmamız İstanbul’a kısmet oldu.
Gis Akademi’de düzenlenen lansmanda “sınırlı alanda” da olsa Ducati’nin “çoşkun” Hypermotard serisi ile tv koltuğu konforu sunan Multistrada modeli arasındaki boşluğu dolduran yeni Hyperstrada’nın limitlerini elimizden geldiğince zorladık. Ayrıntılı ilk sürüş testi Motoron Motosiklet Kültürü Dergisi 2013 Eylül sayısında!
Sürüş Modları
Ducati Hyperstrada’da sürüş modları motosiklet mühendisliğinde yeni bir dönüm noktasına işaret ediyor. Sürücünün sürüş performansına ve yol koşullarına göre ayarlanabilen 3 seçenekli sürüş modu seçeneği (75 ve 110 bg arası), 8 kademeli DTC (Ducati Çekiş Kontrol) ve 2 kademeli ABS sistemleri kendi aralarında çeşitli varyasyonlarda kullanılabiliyor. Ne varki kısa alan ve sınırlı zamanda bunları detaylı şekilde test etme şansımız olmadı. Yine de dökülen yapraklar ve dal parçacıkları ile bezeli test alanında birkaç kez ABS ve Çekiş Kontrol Sistemi’nin faydalarından yararlandık.
Modern ABS
Yeni Hyperstrada son teknoloji ürünü Bosch ABS 9MP fren sistemi ile donatılmış. Farklı sürüş modlarına uyum sağlayan sistemin iki farklı çalışma seviyesi var. ABS fren sisteminin daha az müdahaleci olduğu 1. seviye yükseltilmiş spor sürüş imkânı sağlıyor. Şehir içi ve uzun yol sürüşlerinde stabilitenin bozulmamasına yönelik olan 2. seviyede ise ABS fren sistemi özellikle arka fren üzerinde daha etkin.
Ducati Hyperstrada İlk Sürüş Testi Motoron 2013 Eylül sayısında!
Pilot: Ahmet Koseoglu
Test Kıyafetleri:
Kask: Shoei
Mont: Harley-Davidson
Pantalon: Tech 90
Yorumlar
Loading…