Yazar: Batuhan Emrem
Kawasaki’nin küçük maceracısı bir beden büyüdü.
Yeşil markanın küçük hacimli motosikletleri olan 125 cc’lik D-Tracker ve KLX125’e ülkemizde rastlamak neredeyse imkansızdı. Küçük bir motosiklet şasisine 14” ölçülerinde scooter jantları takılı mini bir supermoto olan D-Tracker bu görünümüyle ülkemizde pek tutulmadığı gibi arazilerde gezinmeyi seven kardeşi olan KLX125’de yine bir arazi motosikleti için alışılmadık olan önde 19” arkada 16”lik jantları sebebiyle bu sınıfta rağbet görmemişti. Ancak Kawasaki şimdi tüm bu sorunların üzerine bir çizgi çekerek gerçekten bu boyuttaki bir motosikletten olan beklentileri karşılayan yeni modeli ile karşımıza çıkıyor.
KLX150 üzerindeki ile değişim elbette hacmi artan motoru; hava-soğutmalı tek silindirli motor 144 cc hacminde. Diğer bir değişiklik ise tekerleklerde kendini gösteriyor. Kawasaki KLX150’de arazi motosikletlerinden alıştığımız ve bu tür sürüşler için çok daha uygun olan önde 21” arkada 18” ölçülerinde jantları tercih etmiş. Böylece kullanışlılık alanında elde edilen artı puanın yanı sıra görüntü anlamında da gerçek boyutlarda bir motosiklet karşımıza çıkıyor.
Kawasaki fren konusunda pinti davranmayarak ön ve arka tekerlekleri disk freneler ile donatmış. Yine de KLX150’nin en beklenmedik özelliği süspansiyonlarında gizli. Bir arazi motosikletinin en önemli donanımlarından biri olan süspansiyonları Kawasaki de önemseyerek ön takımları 175 mm hareket mesafesine sahip 33 mm’lik teleskopik çatallardan oluştururken arkada ise beş kademeli ön-yük ayarlı Uni-Trak amortisöre yer vermiş. 5 vitesli şanzıman ise bu ölçüdeki bir motosiket için uygun görünüyor. 7 litrelik dar benzin deposu ise bu tarz bir motosiklet için oldukça yeterli, üstelik Kawasaki KLX150 için 100 km’de 2,9 litrelik bir yakıt tüketim değeri veriyor ki bu da bir depoyla yaklaşık olarak 240 km gibi bir menzil sunduğu anlamına geliyor.
KLX150, abisi KLX250 ve yarışçı kuzenleri KX’lerin ortak tasarım özelliklerini barındırıyor. Çift renkli selesi sportif bir görüntü sunuyor olmasının yanı sıra kaymayı önleyici üst yüzeyi ile oturuş esnasında yardımcı olurken daha kaygan yan tarafları ile motosiklet üzerinde hareket halinde olan sürücünün hareket etmesini kolaylaştırıyor. Kawasaki en sonunda beklentileri karşılayan küçük hacimli bir motosikletini Türkiye’ye getirmişe benziyor. KLX150 hafif, kıvrak ve sportif yapısıyla gerek şehiriçi gerek haftasonları doğa keşiflerinde kullanılabilecek gerekse de motosikletle yeni tanışacak sürücüler için çok yönlülük sunan bir motosiklet olarak karşımızda. Kawasaki bu kez başarmış gibi gözüküyor.
Yorumlar
Loading…