Yazar: Moe
İlk kez California’da, tanıtım videosu çekimlerinde kameralara yakalanan Suzuki’nin yeni çıplağı GSX-S1000 Intermot’ta görücüye çıktı. Ayrıntılar şu şekilde…
Daha önce ilk fotoğraflarını yayınladığımız GSX-S1000’in haberi için bakınız: Suzuki’nin Super Naked’ı Kameralara Yakalandı !
Suzuki’nin bu yeni GSX-S1000’inin kalbinde 999cc’lik sıralı dört silindir 2008 model GSXR-1000 motor bloğu yatıyor… Ancak bu motor bloğu GSX-S1000’e bir takım güncellemeler ile adapte edilmiş; yeni pistonlar, yeniden tasarlanmış kam profili gibi… Buna ek olarak pist canavarı olan GSXR-1000 motor bloğunu biraz daha ehlileştirebilmek adına Suzuki, Engine Control Module (Motor Kontrol Modülü) adında bir eklenti ile yeni naked’ını sokak sürüşüne daha uygun bir hale getirmiş. Bu eklenti ile beraber; güncellenen Suzuki’nin çift valfli gaz kelebeği sistemi SDTV (Suzuki Dual Throttle Vavle System) ve üzerinde yeniden çalışılan 10 delikli yakıt enjektörleri sayesinde oksijen geri besleme sistemi ve emme basınç sensöründen alınan datalar daha efektif içten yanma ve daha az emisyon sağlanmış…
Ayrıca GSX-S1000’de, 1. – 4. manifold ve 2. – 3. manifold arasına yerleştirilen dengeleyici ek borulara sahip olan, 4-2-1 boru sistemi ile egzoz gazlarının salınımı kolaylaştırılmış. Egzoz borusundaki Suzuki Exhaust Tuning sistemi vasıtasıyla servo ile aktive edilen kelebek-valfin hareketi; motor devri, gaz kolu ve vites pozisyonuna bağlı olarak kontrol altına alınmış (Kısaca, emisyon testlerini aldatmanın bir diğer yolu…). Suzuki’nin yeni sokak savaşçısındaki bir diğer değişiklik ise radyatörde yatıyor, GSXR’ınkinden daha yuvarlak hale getirilmiş olan yeni radyatörle daha kompakt bir tasarım elde edilmiş. Radyatörün etrafındaki yeniden tasarlanmış ek kanallar da havanın kolaylıkla radyatöre yönlendirilmesine imkan tanımış.
Suzuki tarafından 2014 GSXR-1000’inkinden bile daha hafif olduğu belirtilen sıfırdan tasarlanmış yeni şasiye son rötuş ise, en son Gixxer’dan adapte edilen arka maşa ile yapılmış. 43mm KYB ters teleskopik tamamen ayarlanabilir ön çatallara,GSXR-1000’in Brembo monoblok kaliperlerine ve 310mm’lik ön fren diskine sahip olan GSX-S1000’de ABS opsiyonel olarak sulunacak.
Son olarak 3 modlu çekiş sistemine sahip olacak olan motosikletin GSX-S1000F’de olduğu gibi mavi, gri ve siyah-kırmızı renk kombinasyonlarına sahip olacağı bilgisi veriliyor:
GSX-S1000 Tanıtım Videosu ise şu şekilde:
Yorumlar
Loading…