Yazar: Ahmet TEZCAN
Yamaha’nın üç tekerlekli modeli Tricity’den sonra üç tekerlekli fakat biraz daha farklı bir makine Honda’dan gelebilir. İşte detaylar…
Motosiklet endüstrisinde üç tekerlekli motosikletleri görmemizi ilk kez 2006 yılında MP3 scooter ile Piaggio sağlamıştı. Daha sonra benzer bir makine de 2012 yılında Quadro 350D’den, 2013 yılında da Peugeot Metropolisten geldi. Son gördüğümüz üç tekerlekli bir makinenin de Yamaha’nın Tricity modeli olduğunu bildiğimiz göre Honda’nın da bundan geri kalmayacağını düşünmemek elde değil.
Henüz ortaya çıkan patent başvurularını göz önünde bulundurduğumuzda Honda’nın yatabilen üç tekerlekli bir motosiklet üretme girişiminde olduğunu görüyoruz. Japon Patent Ofisi tarafından yayınlanan başvurular direkt olarak Honda’nın üç tekerlekli motosiklet dizaynı ile ilgili ve bu sayede teoriler doğrulanmış oluyor.
Örneklerin aksine Honda’nın dizaynı bir scooter olmayacak. Bunun yerine tasarıma dikkatli bakıldığında Honda NC700S’e dizayn ve motor olarak oldukça benzer bir makine görüyoruz. Çok yönlü olması uzun zamandır kanıtlanmış bir platform olan NC’nin bu üç tekerlekli motosiklet projesinde de geçerli olacağını düşünmek zor değil.
Çizimlere baktığımızda eğim mekanizmasının Yamaha ve Piaggio’da kullanılan paralelkenar süspansiyon dizaynına oldukça benzer olduğunu görüyoruz. Esasen paralelkenar terimi Honda’nın dizaynına pek uygun değil çünkü sağ ve sol kenarlar alt kısmın biraz altında ve dışarısında kalıyor.
Tek parça yanal kolların yerine Honda, tek parça bir üst kol ve paralelkenarın ortasından dikilen merkezi şasinin (23) sağ ve solundan açılan ayrı kollar (26L ve 26R) kullanıyor. Sağ ve sol kollar motosiklet eğik haldeyken dengeli bir biçimde duruyor ve böylece makine eğildiği anda iki taraf da (29L ve 29R) iki farklı açıda eğiliyor.
29L ve 29R taraflarının her biri, ön tekerleklerden birisine bağlanıyor. Süspansiyon komponentleri ise MP3 ve Tricity’de olduğu gibi tekerleklerin arasına yerleştirilmiş. Yamaha, tekerlek ekseninin her iki tarafında da dirsekli bir çatal kullanırken Piaggio ise lider bir bağlantı sistemi tercih etmişti Honda’nın tasarımında ise kolların eğim mekanizmasından aşağı inen ve tekerlek ekseninin ön kısmına doğru bağlantılı olan kollar kullanılıyor.
Pek tabii ki hatırlamamız gereken şey bunların birer patent çizimi olduğu ve herhangi bir modelde kullanılmayacağı ihtimali. Eğer ortaya bitmiş bir makine çıkarsa da çizimlerle birebir aynı olmama ihtimalini de göz önünde bulundurmak gerek fakat Honda’nın NC700S seçimi tasarımcıların bunun üzerinde düşündüklerini kanıtlıyor.
Yorumlar
Loading…