Yazar: Burak Yıldız
Cruiser tarzı motosikletlerden hoşlandığınızı farz edelim, fakat modern görünümlü motorlardan da gözünüzü alamıyorsunuz. Ne yapacaksınız? Vulcan S, iki farklı motor almanızı engelleyebilir.
Halen daha klasik tarz motosiklet severlerin sayısı oldukça fazla olsa da, zaman ilerledikçe motosikletler daha da modernleşiyor. Tasarım, çizgiler ve teknolojiler yepyeni bir boyut kazandı ve bu boyutun içerisine artık cruiser modelleri de dahil oluyor. Artık geçmişteki motosiklet tasarımlarını ve tasarım çizgilerini yeniden kullanarak günümüzdeki teknolojilerle donatmak, yani “retro” diye bir akım aldı başını gidiyor. Bu akıma neredeyse her markada bir örnek gösterebiliriz. Kawasaki’de ise parmaklar hemen Vulcan S’i gösteriyor.
Vulcan S’in bu kadar güzel görünmesinin nedenlerinden önce, size onun teknik özelliklerinden bahsedeyim. Kawasaki Vulcan S’de 4 zamanlı, su soğutmalı tam 649 cc hacminde bir blok tercih etmiş. Bu blok Vulcan S’e 7.500 Rpm’de 61 hp güç, 6.600 Rpm’de 63 nm tork veriyor. Bu motor özellikle orta devirlerde oldukça düzgün bir güç eğrisi sunuyor. Bu güç 6 ileri şanzıman tarafından zincire, oradan da arka tekerleğe iletiliyor. ABS’li versiyonun ağırlığı 228 kg. Bir cruiser sürücüsünün hız beklentisi olmadığını düşünürsek, bu veriler için yeterli denilebilir.
Fren sisteminde ön tarafta 300 mm’lik tek disk mevcut ve bu diski çift pistonlu kaliper, arka tarafta iste 250 mm’lik diski tek piston kaliper çevreliyor. Vulcan S’i ABS’li olarak alabiliyorsunuz. Lastikler ise önde 120/70/18, arkada 160/60/17 boyutlarında. Motosikletin Selesi 705 mm yüksekliği ile kısa boylu kullanıcılar için bile rahat bir sürüş vadediyor. Yakıt tankı 14 litre olarak belirlenmiş.
Bu motosikleti retro yapan özelliklerden biri de gösterge paneli. Oldukça modern bir şekilde tasarlanan LCD gösterge, motorun tarzıyla uyum içerisinde. Ayaklıklar, debriyaj kolu ve fren maneti ayarlanabilir olarak tasarlanmış. Bu sayede sürücü kendine uygun bir sürüş pozisyonu seçebiliyor. Vulcan S’in ön süspansiyonunda 41 mm’lik teleskopik çatal mevcut. Arkada ise daha komplike tasarlanmış olan yatık bir şekilde konumlanmış ve 7 kademeli ön yükleme ayarı yapılabilen bir amortisör kullanılmış. Bu sayede manevra yeteneği yüksek olan bir motosiklet ortaya çıkmış.
Gelelim Vulcan S’in tasarımına. Tasarım genel hatlarıyla yenilikçi, uzun ve basık olarak nitelendirilebilir. Geniş bir damla şeklinde tasarlanan ön far, motosiklete karakteristik bir görünüm katıyor. Modern bir şekilde tasarlanan döküm jantlar motosikletin genel görüntüsünü tamamlıyor. Tüp şeklinde tasarlanan ve motosikletin tam ortasına konumlandırılan egzoz hem şık görünüyor, hem de konumlandığı yer itibarıyla motosikletin dengesine olumlu yönde katkıda bulunuyor. Gidon, kolay ulaşılabilecek ve sürücüyü rahat hissettirecek yükseklikte, aynısını ileride konumlanmış olan ayaklıklar için söylemek yanlış olmaz. İsterseniz bu motosikleti yan çantalar, tur camı gibi opsiyonel seçeneklerle alabiliyorsunuz. Vulcan S için ülkemizde 3 renk seçeneği sunuluyor, mor, siyah ve beyaz.
Yorumlar
Loading…