Yazar: Ahmet TEZCAN
Pist odaklı Yamaha YZF-R1’in bazı bileşenlerinin değiştirilmesi suretiyle geliştirilen 2016 YZF-R1S, görücüye çıktı.
Mevcut Yamaha YZF-R1’in üçüncü varyantının üzerindeki perde kalktığı için tüm varsayımlar bir kenara bırakılabilir. Bu yeni varyantın adı 2016 Yamaha YZF-R1S. Modelin detaylı fotoğraf galerisine ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.2016 Yamaha YZF-R1S
İlgili Foto / 07 Ekim 2015 | 11:44
http://www.motoron.com.tr/FotoGaleriDetay/2016-yamaha-yzf-r1s/0-456
Önceden tahmin edildiği gibi YZF-R1S, R1 modeli baz alınarak geliştirildi ve daha ucuz olduğu için, R1’in fiyatını karşılayamayanlara artı bir seçenek oluşturdu.
Yamaha, YZF-R1’in ilk olarak bir pist motosikleti ve ikinci planda ise bir sokak motosikleti olduğunu söylemekten çekinmemişti. Şimdi ise R1’deki en egzotik parçaları değiştirdiği görülüyor fakat R1S, R1’in pist odaklı DNA’sının büyük bölümünü halen korumakta fakat yurt dışında 14,990$’lık fiyat etiketine sahip.
R1S’te mangezyum parçaların (yağ haznesi, motor koruyucuları, jantlar) birçoğu alüminyum olanlar ile ayrıca titanyum parçalar (bağlantı çubukları ve egzoz başları) da çelik parçalar ile değiştirilmiş; bu da R1S’in, R1’e göre 4 kg daha ağır olmasına ve bu çelik bağlantı çubukları ve yenilenmiş sübap tasarımı, R1S’in dört silindirli çapraz motorunun güç kaybetmesine neden olmuş. R1 ve R1S arasındaki güç farkını aşağıdaki grafikte görebilirsiniz.
Motosikleti, bir pist motosikletinden sokak motosikletine çevirmek için yapılan son değişiklik, pist odaklı Bridgestone Battlax RS10 lastiklerin yerine Bridgestone S20 lastiklerin kullanılması.
R1S’in, bayiilerde iyi bir iş çıkarıp çıkaramayacağını görmek özellikle ilginç olacak fakat bunun Yamaha ve şirketin alt çizgisi için iyi şeyler ifade edeceği bekleniyor.
Kawasaki’nin, Ninja ZX-10R modelinde bir güncelleme yapacağını ve Suzuki’nin de GSX-R1000 modelini yaz ortasında getireceğini duyurmasının ardından, 2016 yılında Yamaha için büyük bir mücadele olacağı ön görülebiliyor.
Quickshifter’ın R1S’te opsiyonel hale getirilmesi haricinde; süspansiyon, şasi ve elektronik pakette herhangi bir değişiklik yapılmadığını göz önünde bulundurulduğunda, R1S’in Yamaha meraklıları için müthiş bir seçenek olacağı düşünülüyor. Tabii ki bunu zaman gösterecek.
Sokak sürücüleri, magnezyum jantların olmamasını ve güç kaybını fark edeceklerdir fakat bu fark pist dışında çok önem arz etmeyebilir ve 1,500$’lık fiyat farkına değebilir.
Tabii ki pist sürücüleri daha fazlasını isteyecektir ve 16,490$’a çıkan fiyat R1S’te bulunmayan parçalar için onlara fazla gelmeyecektir.
2016 Şubat ayında piyasaya diğer R1 serisi ile birlikte sürülecek olan YZF-R1S, iki farklı renkte geliyor. Bu renklere R1’de de bulunacak olan mat gri ve özel “Yoğun Beyaz/Kuzgun/Rapid Kırmızı” renk şeması dahil.
Yorumlar
Loading…