in

Ducati

Yazar: Sanço Panço

Adeta evsahibi gibi olan Ducati, fuarın yıldızlarından bir tanesiydi. Epeydir dış çizgilerini göstere göstere iyice sakladığı Cruiser motosikleti Xdiavel sonunda gün ışığına çıkmıştı ve onun olduğu bölüme girmek neredeyse mümkün değildi.

Çoğu tamamen yeni üretim, bir kısmı yenileme olmak üzere 9 farklı modeli tanıtan Ducati’nin standı tıklım tıklım insanla doluydu. Özellikle yeni Multistrada Enduro ve XDiavel, başlıbaşına bir yenilikti. Yarışçı Troy Bayliss’in denemeler ile geliştirmeye yardımcı olduğu Scrambler Flat Track harika bir alet olmuş. Üzerinde numara takmak için plakalar, full Termignoni egzoz ile görünüm toprak yarışlarından fırlamış motor gibi. Ducati’den bekleneceği üzere Multistrada’nın geçen sene yenilenen kasasında meşhur dağ bayır gazlama yarışında kullandıkları Pikes Peak versiyonunu henüz yapmamışlardı.Bu fuara onu da yetiştirmişler.

S versiyonundaki bütün donanımlara ek olarak karbon ve performans parçaları mevcut, dolayısıyla daha sportif ve tabii daha pahalı. Yan çantaları standart değil, hatırlatırız. Mevcut olan modellerden yapılan Hypermotard serisinde motorlar büyümüş, 821’den 937cc’ye çıkartılmış. Bunun başlıca sebebi bu seneye damgasını vuran Euro4 egzoz emisyon normları. Hypermotard’ın gücü eskiden olduğu gibi 115 beygir civarında, bunu da diğer markaların yaptığı gibi hacmi büyüterek yapmışlar. Tabii güç aynı kalsa da tork eskiye oranla %10 artmış, üstelik de alete bir de kaydırmalı debriyaj koymuşlar, daha da süper olmuş.

Ducati 1. İçerik Fotoğrafı

Scrambler Flat Track

Multistrada 1200 Enduro

Viraj güvenlikli ayarlanabilir ABS, tam ayarlanabilir elektronik enjeksiyon, motor haritaları, çekiş kontrol, tek teker kontrol, yokuşta kalkış desteği, 5 inç TFT ekran, tamamı LED farlar, multimedya sistemi, hız sabitleyici falan filan. Hayır, bu bir araba değil. Ducati’nin son çıkarttığı enfes motosiklet. Hastası olduk. Ön tekerlek 19 inç, bir çok paketi var (tur paketi, enduro paketi, macera paketi). Depo 30 litre, menzil 450 kilometre dediler. Arka maşa tekten çift taraflıya geçip dayanım arttırılmış. Egzoz az önce kaynakçı ustasının elinden çıkmış gibi, yerden yükseklik arttırılmış, radyatör korumalar gelmiş, görünüş o biçim. Multi’nin BMW’nin GS Adventure’ına cevap olarak ürettiği son motosiklet, gerçekten de çok çekici olmuş. Biraz iri kıyım dursa da, 160 beygiri, yeni nesil lastikleriyle hem sürüş açısından, hem de karizma açısından, her şey yerli yerinde görünüyor. Standart Multi’ye göre daha pahalı olacağı kesin, ama mal süper.

Ducati 2. İçerik Fotoğrafı

Ducati 3. İçerik Fotoğrafı

Ducati 4. İçerik Fotoğrafı

Ducati 5. İçerik Fotoğrafı

Ducati 6. İçerik Fotoğrafı

Ducati XDiavel

Bütün dünyada Harley satışlarda öne geçince, Ducati de benim neyim eksik diye düşünmüş olmalı. Ellerinde Diavel gibi harika bir sokak motoru var. Bunu almışlar, motoru mücevher gibi bir şeye dönüştürmüşler, su borularını falan artık iyice saklayıp çoğu şeyi motorun içine sokuşturmuşlar. Ayaklıkları da öne alıp ileri geri ayarlanabilir hale getirmişler. Diavel’deki motorun tork eğrisine oranla bununki daha düz, dolayısıyla her devirde çekiş ve tork mevcut. 4 farklı pozisyona ayarlanabilen ayaklıklar, 5 farklı sele, 3 farklı gidon ile motoru 60 farklı oturuş pozisyonuna ayarlayabiliyorsunuz.

Hizmette sınır yok yani! Ducati’nin en iddialı olduğu nokta; 156 beygirlik Cruiser oturuşlu motorla iyi gazlanabilmesi ve 40 derece açıya kadar yatılarak sportif sürüş yapılabilmesi. Gerçekten de motor bir acayip görünüyor. Yeni LED farlar ve motora özel tasarlanmış gösterge harika bir izlenim yaratıyor. Kırmızı gösterge ışıkları da Audi’nin göstergelerini hatırlatıyor. Kumanlarda DPL diye bir düğme daha gördük, bunu açtığınızda gösterge kıpkırmızı oluyor ve drag yarışçısı gibi ışıklarda hart diye kalkış yapabiliyorsunuz (Ducati Power Launch)

1.

Ducati 7. İçerik Fotoğrafı

2.

Ducati 8. İçerik Fotoğrafı

1. Hypermotard 939

2. Scrambler Sixty2

Ducati 9. İçerik Fotoğrafı

Multistrada Pikes Peak

Panigale 959

Türkiye’ye gelen Ducati temsilcisi Gherardo’ya sormuştuk; yeni aletin adı ne olacak diye; “tahminen İtalyanca’da okunuşu güzel olan bir sayı olur” demişti. Panigale 899 gitmiş, yerine 959 gelmiş. Demek ki 959’un okunuşu güzel. Bazı binlikçi arkadaşlarımız “hah, mal neredeyse binlik ama gücü zayıf kalmış” diyorlar. 157 beygir alt tarafı. Euro 4 yüzünden daha fazla olamamış. Daha önce altta yer alan egzozlar yine emisyonları karşılayamıyor olsa gerek, yana gelmiş ve pek de güzel olmamış. Sokak emisyonlarını karşılamayan bir “yarış kiti” elbette mevcut, ve eskisi gibi alta takılabiliyor, ama Avrupa’da muayeneden geçemezmiş. Motorun ağırlığı 176 kg.

Ducati 10. İçerik Fotoğrafı

Ducati 11. İçerik Fotoğrafı

Scrambler Sixty2

Scrambler 62, bildiğimiz 800’lük Scrambler’ın motor hacmi bakımından daha küçük, 400’lük benzeri. Motor hacmi küçük olsa da boyutlar bakımından büyük abisinden çok farklı değil. Bazı detaylar daha basit görünse de, 62 kesinlikle daha ucuz bir motosiklet değil. Ducati yetkilileri “herkese daha kolay ulaşabilecek bir motor yapmak istedik, 41 beygirlik bu alet 800’lükten yaklaşık 800 euro kadar daha ucuz olacak” dediler. Daha da ucuz yapmak tabii ki mümkünmüş, ancak çok ucuz olsun istemiyorlarmış. Ön lastik 18 inç, ayaklar yere çok kolay basıyor, motor hakimiyeti güzel, gösterge büyük abi gibi, lastikler yine Pirelli’nin dişlileri… Motoru çok beğendik, özellikle üzerine kaykay takılmış versiyonu hemen alıp gidesimiz geldi. Şubat itibarı ile Avrupa piyasasında 7.900 euro gibi fiyatla satışa çıkacakmış.

Ducati 12. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

BMW

Honda

REKLAM