BMW S1000RR’ın da Custom’ı olur mu demeyin? Ultra Modern, Retro ve Klasiğin başarılı birlikteliği, Custom Praem BMW S1000RR Projesi’nde birleşti. Gelin projeye birlikte bir göz atalım…
Modern duruşunun yanında aynı zamanda da Retro temasıyla dikkat çeken
spor motosikletlere her zaman denk gelmiyoruz. 80’lerin Superbike Endurance
Yarış Motosikletlerini andıran bu Custom Praem BMW S1000RR’da insanın gözlerini
alamadığı benzersiz bir hava ve estetik var. 2014 senesinde kurulmuş olan el
yapımı birbirinden özel motosikletler tasarlayan Praem’i kuran Sylvain Berneron
ve Florent Berneron kardeşler, bu kez de BMW Motorrad Fransa’nın kendilerine
teslim ettikleri S1000RR üzerinde sağlam bir çalışma gerçekleştirmişler.
193 beygirlik motor gücü ile deposunun altında dünyanın en hızlı
motorlarından birisine sahip olan BMW S1000RR, aynı zamanda kullanış
kolaylığına sahip bir motosiklet olduğu için California Superbike School
eğitmenlerinin de tercih ettiği gizli bir silah. Motosiklete ilk baktığınızda
eğer daha önce görme şansınız olduysa yine Berneron kardeşlerin tasarımı Honda
RC51’i andıran bir görüntüye sahip.
Yarışçı bir aileden gelen 20’li yaşlardaki Berneron kardeşlerin
yönettiğin Praem’de çoğunlukla 1970 ve 1980’lerin pist motosikletleri üzerinde çalışılıyor.
Başarılı ikili, bu kez de değişik bir custom tasarlamaya karar vermiş. Baz
motosikleti çok fazla bozmadan kendi kişisel yorumlarına dayanarak tasarımı
gerçekleştirmişler.
Sylvain Berneron, “Bu sadece stil ile ilgili değil, hem stil hem de
performansla ilgili, elimizden geleni yaptık.” diyerek gerçekleştirdikleri
tasarıma inandıklarını dile getirdi.
1980’lerin Endurance yarışçılarından esinlenen parlak, yeni ve şık bir
kasa giydirilmiş. Renkleri ise ünlü BMW Art Car Projesinin ilki olan ve Alexander
Calder tarafından boyanmış 1925 senesinde Le Mans’ta 24 Hours’ta yarışan Alexander
Calder BMW 3.0 CSL modeline bağlı kalınarak tasarlanmış. Üç renkli grenaj
özellikle gayet hoş ve modern dizaynı ile “keskin köşeli” tanımından kesinlikle
uzak duruyor. Sağ köşedeki tek ön far, S1000RR’a uyması için ön kısımdaki yeni
hava giriş sistemi ile modifiye edilmiş.
Kuyruk kısmında ise kökeni 1970’lere dayanan Suzuki XR69 model benzeri aynen
bir alt şasi gibi klasik Endurance stilini andıran diğer ipuçlarını
görebilirsiniz. Bu arada Akrapovic egzoz ise kısa bir susturucu ile kaplanmış.
Alüminyum depo ise ciddi anlamda değişiklik görmüş, hızlı benzin
doldurma sistemi Stäubli enduro stili yeni üst bölümü ile standardından
50mm daha uzun tasarlanmış.
Dymag alaşımları anımsatan Karbon tekerlekler, Rotobox tarafından
yapılmış. 70’ler ve 80’lerin Suzuka 8 Hour yarış motosikletlerinden de ilham
alınan modelde, bir diğer değişim ise karbon seramik Sicom fren diskleri,
frenler ve soğutma borusundan geliyor.
Peki, bu durumda değişmeyen ne kaldı? Elektronik ayarların olduğu gibi
kalabilmesi için süspansiyon ve arka masa hala stock olarak kalmış. Hem pist
hem de yol kullanımına uygun gereğinden fazla güç olduğu için motorun doğasında
da doğal olarak herhangi bir değişikliğe gidilmemiş.
Sonuç; Retro ve modern teknolojinin esintilerinin bulunduğu dengeli ve heyecan verici bir
karışım. Praem ve BMW Motorrad Fransa, çeşitli Showlarda bu özel motosikleti
gözler önüne çıkarmaya hazırlanıyor.
Yorumlar
Loading…