Yazar: Erçin
Yamaha, yaptığı sürpriz açıklamayla Avrupa pazarına daha güçlü ve atik yeni Tricity’nin geleceğini duyurdu.
Yapılan açıklamaya göre yeni Tricity, 155 cc motor hacmine
sahip olacak ve 125 cc hacme sahip bir önceki modelin yerini alacak. Buradan
bir tahmin yürütürsek Türkiye pazarına da yakın zamanda yeni Tricity’nin
gelebileceğini düşünebiliriz.
Tricity sahiplerinden gelen geri dönüşlerde motorun trafikte
akıcı olamaması ve pasif kalması, Yamaha mühendislerini motoru büyütmeye
yöneltmiş. Yamaha, bu strateji ile motosikletin daha çevik olması yakıt sarfiyatındaki
fazlalığını törpüleyip, Tricity sahipleri tarafından göze batmayacağını
öngörmüş. Iwata’lı firmanın yaptığı açıklamada yeni motorla gelen güç eski 125
cc modelindekine kıyasla %37 oranında artmış. 9000 devirde 15 beygir güç
üretecek yeni motor, tork değerlerinde ise eski modeldeki gibi aynı bırakılmış.
Dış görünüme geçecek olursak yeni Tricity 155, şuan piyasada
bulunan küçük kardeşiyle aynı şaşi yapısına sahip fakat artan motor hacmini
dengelemek adına arka teker güncel modele kıyasla biraz daha büyümüş durumda.
130/70 ebatlarında lastik kullanacak olan arka teker 13 inç büyüklüğünde
olacak. Sele yüksekliğinin de aynı kaldığını söyleyen Yamaha yetkilileri, sele
altındaki saklama alanını biraz daha büyütmeyi başardıklarını açıkladı. Alınan
bilgiye göre saklama alanına bir kapalı kask rahatlıkla sığabilmekte. Ayrıca
güncel modelde led sinyaller bulunmaktaydı. Yeni gelecek olacak modelde ise
sinyallerin yanında farlar da halojen yerine led ünitesi bulunmakta. Ayrıca yeni
Tricity 155’ te ABS standart olacak.
Yapılan açıklamaya göre Avrupa pazarına bu yaz ortalarında
gelmesi planlanan Tricity 155, üç renk çeşidiyle gelecek: Siber mavi, Oksford
grisi ve Beyaz. Motosikletin teknik verilerini aşağıda bulabilirsiniz.
Motor
Motor tipi
Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC, 4-subap
Motor hacmi
155cc
Çap x Strok
58,0 mm x 58,7 mm
Sıkıştırma oranı
10,5 : 1
Maksimum güç
11,1 kW @ 8.000 dev./dk.
Maksimum tork
14,4 Nm @ 6.000 dev/dk.
Yağlama
Islak karter
Yakıt sistemi
Yakıt Enjeksiyon
Ateşleme sistemi
TCI
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
V-Kayışı Otomatik
Şasi
Ön süspansiyon
Teleskopik çatal
Arka süspansiyon
Tek kol
Ön fren
Çoklu Disk, Ø 220 mm
Arka fren
Hidrolik tek disk, Ø 230 mm
Ön lastik
90/80-14
Arka lastik
130/70-13
Boyutlar
Toplam uzunluk
1.980 mm
Toplam genişlik
750 mm
Toplam yükseklik
1.210 mm
Sele yüksekliği
780 mm
Tekerleklerarası mesafe
1.350 mm
Minimum yerden yükseklik
125 mm
Islak ağırlık
ABS 165 kg
Yakıt tankı kapasitesi
7,2 litre
Yorumlar
Loading…