in

Yeni Honda MSX 125

Yazar: Motoron

Küçük Bir Gövdede Büyük Bir Ruh

Kompakt, sürüşü kolay ve pratik olan MSX125, 2013 yılında satışa sunulmasıyla birlikte dünya çapında bir başarı elde etmişti. Genç motosiklet sürücüleri için tasarlanan yeni MSX 125, 2016 yılında artık daha yeni ve dinamik bir görünüme kavuştu. Ekonomik motor ve dört vitesli şanzımanın yanı sıra , çılı hatları, modern led far ve kompakt egzoz, yeni MSX125’e daha keskin görünüm veriyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yeni nesil sürücüler için yeni nesil MSX 125

MSX’in sürüşü kolay, eğlenceli ve fonksiyonel olan atası, Honda tarafından 1963 yılında ikonik, küçük tekerlekli Monkey motosikletti ve her bir nesil için yeniden tanımlanarak Dax ve Ape modelleriyle devam ettirildi. Bu, tamamen yeni nesil genç sürücüler için hâlâ yankı uyandıran bir formül olmayı sürdürüyor. ABD’de “Y Kuşağı”, Tayland’da “Dek Neaw” ve Japonya’da “Street-Kei” olarak bilinen, sınırsız internet çağında büyüyen günümüzün pek çok genci geleneklere meydan okuyan bir kültürü, modayı ve ruhu paylaşıyor. Motosiklet kullanmaya kendilerini sezgisel olarak kaptıran bu genç neslin iki tekerlekli ilk araçlarının heyecan verirken ekonomik olmasına ihtiyaçları var ve onlara tebessüm ettiren bir tasarıma da sahip olması gerekiyor. Ancak aynı zamanda dikkatleri üzerlerine toplamayı ve biraz değişik olmaktan daha fazlasını da istiyorlar. Honda, özellikle bu genç sürücü neslinin ihtiyaçlarını karşılamak için 2013 yılında MSX125’i üretmişti (Mini Street X-treme 125).

 

Yeni Honda MSX 125 1. İçerik Fotoğrafı

 

Gerçekten de global bir ürün olan (Japonya ve ABD’de “Grom” olarak bilinen) MSX125, tüm dünyada, özellikle de iki yüz elli bin adetlik satış başarısına ulaşılan Tayland’da bir numara oldu. Hacmine göre performans, pratiklik ve kullanılabilirliği ile dikkatleri çeken MSX125 aynı zamanda stil sahibi ve kendine özgü bir tavır sergiliyor. Küçük bir gövde, büyük bir ruh MSX125, bir yandan kompakt ebadı, bir yandan da şehir içine uygun sert hatlarıyla eğlenceli bir sürüş hissiyatı vaat ediyor. Motosikletin tasarımı 2016 için tamamen yeniden yapılandırılmış. Kompakt egzoz yapısı ve yeni yerleşik led farları ile “mini dövüşçü” hissi bu sene daha da ön plana çıkarılmış. Ayrıca MSX125’in 125 cc yakıt enjeksiyonlu motor bloğu lineer bir tork ve güç dağılımı sunarken, 4 vitesli şanzıman ile akıcı bir aktarım sağlanması amaçlanmış. Güç aktarma paketi kompakt şasi, çelik gövde, ters teleskopik ön çatal, mono amortisörlü arka süspansiyon, ön ve arka hidrolik disk frenleri ve geniş, düşük profilli lastiklerle 12 inç hafif tekerleklerle tamamlanıyor. Japonlar ayrıca orijinal MSX125’in gelişimi boyunca dört patent başvurusu yapıldığı bilgisini veriyorlar.

 

 

 

Şasi ve tasarım

MSX125’in şasisi üç amaç için tasarlanmış: Yeni sürücülerin şehir içi ortamında kolaylıkla kullanabileceği – ve park edebileceği – pratik bir motosikletin temelini sağlaması. Aynı zamanda şehir dışında da aynı şekilde gerekirse artçılı bir şekilde kullanılabilirliği ve en önemlisi keyifli bir sürüş! Çelik, yekpare yapılı şasi kullanılan motosiklet sert, kare kesit boru, şasi başlığını doğrudan salıncak pivot plakalarıyla birleştiriyor ve ilgili diğer tüm parçalar şasiden görünür bir şekilde sarkarak MSX125’in minimalist görünümüne katkıda bulunuyor. Yeni şasi yapısı aynı zamanda ilgili enjeksiyon parçalarının ve elektrikli parçaların, depo kapasitesini (5,5 litre) düşürmeden depo kapağında etkin bir şekilde saklanmasını mümkün kılmış. 101,7 kilo boş ağırlığın yanı sıra 1200 mm’lik tekerlekler arası mesafeye sahip MSX125, 765 mm gibi düşük sele yüksekliğiyle oldukça kolay kullanılabilir bir motosiklet…

 

Yeni Honda MSX 125 2. İçerik Fotoğrafı

 

125 cc motosiklette Honda açısından bir ilk olan MSX125’in 31 mm USD çatalı, standart teleskopik çatalla karşılaştırıldığında, sürüş boyunca daha geliştirilmiş sönümleme ve geri dönüş hissi yakalamayı amaçlıyor. Monoshock arka amortisör ise basit ve sert, H şekilli, 50 mm x 25 mm kutu kesitli çelik salıncak kolunu çalıştırıyor. MSX125’in 2,5 inç genişliğe sahip 12 inç dökme alüminyum jantlar, motosiklette ilke edinilen ağırlık tasarrufuna da katkı sağlıyorlar. Jantları, ön ve arkada 120/70-12 ve 130/70-12 lastikler kavrıyor. Hidrolik iki pistonlu ön ve tek pistonlu arka fren kaliperler, ön kısımda 220 mm ve arkada 190 mm diskler ile kullanılmış. Kompakt dizayndan nasibini alan dijital gösterge, kilometre saati, ikili mesafe ölçer, yakıt göstergesi ve saat bilgilerini gösteriyor. MSX125, dört renk seçeneğiyle satın alınabilecek: Gri, Beyaz, Kırmızı ve Sarı.

 

 

 

Motor

MSX125’in 125 cc iki supaplı hava soğutmalı motoru, Honda’nın yakıt verimliliği, kullanım kolaylığı ve uzun ömürlülüğüyle bilinen güç ünitelerinden birine dayanıyor. MSX125 için motorun daha da iyileştirilmesi, iç sürtünmelerin azaltılması ve gelişmiş yakıt ekonomisiyle sonuçlanmış. Krank ataletinin düşürülmesiyle de gelişmiş gaz kelebeği hissi ve daha akıcı bir güç dağıtımı elde edilmiş. Honda’nın açıklamasına göre, bu ufaklığın dört vitesli şanzımanı ve 12 inç tekerlekler şehir dışında canlı bir tepkinin yanı sıra sıkışık trafiğin arasından sıyrılıp gitmek için mükemmel olan yüksek vitesle yavaşça seyahat etme kabiliyeti de sunuyor. Sonuç olarak MSX125’in motoru, güçlü ve hızlı performansın mükemmel karışımıyla kullanışlı, erişilebilir ve bütünüyle eğlenceli kabiliyeti bir araya topluyor. Honda, model üzerindeki Ar-Ge faaliyetlerini yoğunlaştırarak iç sürtünmenin düşürülmesi, artırılan hava girişi ve egzoz verimliliği neticesinde yüksek seviyede ekonomi sağlayan bir ünite ortaya çıkarmayı başarmış.?

 

Yeni Honda MSX 125 3. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Budapeşte – Bamako Ralli 2016: Amatörler için Dakar Ralli

Hero Karizma R İle 2000 Km

REKLAM