2017 MotoGP sezonu öncesinde çeşitli testlerle geliştirilen ve testleri devam eden RC16 hakkında genel bilgi ve test sürücüsü Mika Kallio’nun fikirlerine göz atalım. Bu arada markanın Moto2 projesinin de resmi olarak açıklandığını belirtelim.
MotoGP’nin
Avusturya raundunda Red Bull Ring Spielberg’te KTM sonunda MotoGP projesi “KTM
RC16”yı resmi olarak sunmuştu. Pek çok basın bildirisi ve fotoğraflar eşliğinde
aylar süren testler gerçekleşmişti. Temmuz ayında Red Bull Ring’te KTM’in de
katılımıyla özel MotoGP testi yapılmıştı. Fakat 14 Ağustos tarihindeki Avusturya GP’sinde, markanın
takipçileri ve medya ilk defa motosikleti yakından görme şansına erişmişti. Bu
model hakkında birkaç sürpriz
olduğunu belirtmek lazım: 1000cc V4 motor, basınçlı hava valfi, çelik boru
(trellis) kafesli şasi ve alüminyum arka masa. Frenler Brembo iken
süspansiyonlar WP ve egzoz ise Akrapovic’ten. Elektronik aksam ise MotoGP
Magneti Marelli Elektrik Kontrol Ünitesi.KTM RC16 MotoGP
İlgili Foto / 31 Ağustos 2016 | 16:24
Test Sürücüsü Mika Kallio
Yüksek
Rakamlar
Nispeten daha ilginç olanı ise maksimum motor devri ve beygir gücü
rakamları. Tork, beygir gücü ve devir değerleri gibi tüm resmi rakamlar ne
yazık ki her zaman aynı ve güvenilir olamıyor. KTM, RC16’nın 250 ile 270 rakamları
arasında bir beygir gücü ürettiğini iddia ediyor, çoğu MotoGP motorunun 260 ile
275 beygir güç ürettiğine inanıldığı gibi RC16 da muhtemelen % 10 fazlasını
üretebildiği düşünülebilir. Tüm bunlar tabii ki ezberden yazdığımız bilgiler değil.
Pistten gelen raporlar, KTM’in maksimum hızdan geri kalmadığı yönünde. Fakat buna
rağmen Test Sürücüsü Mika Kallio,
bir grup muhabire halen Ducati’nin biraz daha altında olduklarına inandığını
iletip “Motor tarafında, iyi bir seviyedeyiz. Hala geliştirecek kısımlarımız
var, şu anda Ducati açıkça en hızlı motosiklet, biz henüz oraya ulaşamadık
fakat diğer motorlara çok yakınız. Çıkış tarafında, arka yol tutuşu
geliştirmemiz gerekiyor. Motorda çokça güç var, fakat çıkış tarafında,
potansiyelin hepsini kullanamıyoruz. Herkes, bu konuda Ducati’nin iyi olduğunu
görebiliyor.” açıklamasını yapmıştı.
Testler Esnasında RC16
Sebastian Risse
KTM
Teknik Direktörü Sebastian Risse ise 90 derecelik V4 motor
ile güçlendirilmiş RC16 hakkında sözlerini seçerek konuşuyor: “Motor tasarımı,
bir fabrika mühendisliğinden beklenene yakın kalitede. Motor ateşleme konusunda
henüz netleşmeyen konular olduğunu söyleyebilirim. Özellikle elektronik aksam
ile ilgili olarak bunun sadece ateşleme ile ilgili olmadığını belirtmeliyim ve bu
konuda daha yapacak çok şey var.”
Şasi – Süspansiyon: Red
Bull ve kendi turuncu renkli üniforması ile giydirilmiş KTM RC16’nın, pistteki
diğer motosikletlerden iki büyük farklı süspansiyon ve şasi özellikleri
bulunuyor. KTM, pistte herkesin kullandığı Öhlins haricindeki WP
süspansiyonlarını kullanan tek motosiklet olacak. Ayrıca yine pistte alüminyum
şasi üzerine kafesli çelik şasi kullanan tek motosiklet olacak. Peki, bu KTM için
bir dezavantaj olacak mı? Her şeyin ötesinde diğer fabrika motosikletleri aynı
şasi ve süspansiyonu bir sebepten dolayı kullanıyor olabilirler. Fakat bir
yandan da KTM için Öhlins yerine WP
süspansiyon seçimi akıllıca olmuş denilebilir çünkü iki firmanın dahil
oldukları her bir yarış dalında birlikte çalışma geçmişleri bulunuyor.
Spielberg’te testler esnasında, KTM RC16’nın, inanılmaz
tur zamanlaması yapan en hızlı Ducati’lerden bile birkaç saniye geride olması, halihazırda
rekabetçi bir paket olduğunu göstermeye yetiyor.
Bu arada şu anki Tech 3 Yamaha takım arkadaşları Bradley Smith ve Pol Espargaro, RC16 model ile 2017 senesinde KTM’in pilotları
olacaklar. Bu arada KTM, MotoGP 2016 sezonun finalinde Valencia müsabakasında
boy gösterecek.
Trellis (Kafes) Şasi: Gelecek
sezon MotoGP’de KTM için yarışacak olan
Pol Espargaro ise bu şaşi konusunda düşüncelerini şu şekilde dile getirdi:
“Bu tipteki bir şasi, işe yarayacak mı kontrol etmemiz gerekiyor. Eğer işe
yaramazsa çok mücadele vermemiz gerekecek. Düz pistte hızlı giden ve idare
etmesi zor bir motosiklet yerine virajlarda iyi iş çıkacak yavaş bir
motosikleti tercih ederim. Yamaha ile alışkın olduğumuz şasiden daha sert
olacak gibi, bu farklı bir sistem.”
KTM Group CEO’su Stefan Pierer
Modelin ilk resmi tanıtımında konuşan KTM Group’ın CEO’su Stefan Pierer, “Yarışmak, bizim felsefemiz ve
motivasyonumuz. Eğer bu segmente girersek, eminim ki öğrenme yetimiz gelişecek
fakat podyuma hatta hayalim olan MotoGP Dünya Şampiyonluğu’na bile ulaşacağız.”
açıklamasını yaptı.
KTM Moto2 Yarışçısı
Şimdi gelelim KTM’in Moto2 projesine. Bu proje, Brad Binder ve Miguel Oliveira gibi pilotların yer aldığı takımı yöneten Aki Ajo ile 13 Eylül 2016 tarihinde KTM
tarafından resmi olarak açıklandı. Bu proje de RC16 gibi, ilgi çekici bazı
elementler içeriyor. Bunlar neler mi? RC16 gibi çelik boru (trellis) kafesli
şasi, markanın vazgeçilmezi WP süspansiyonlar ve ayrıca Moto2 Honda CBR600RR
motorunun teknik özelliklerini barındıran alüminyum arka masa.
Öyle görünüyor ki mücadeleci bir WP KTM Moto2 ve KTM RC16 pek çok
yarışa seyirci kalmayıp gelecek senenin Moto2 ve MotoGP Dünya Şampiyonası’nda
gözler KTM üzerinde olacak.
Daha fazla görsel için: http://www.motoron.com.tr/FotoGaleriDetay/ktm-rc16-motogp/0-677
Yorumlar
Loading…