Yazar: Alişan Fidan
2017 model KTM 1290 Super Adventure R, Köln’de yapılan Intermot Motosiklet Fuarı’nın ikinci gününde ortaya çıktı.
2017 KTM 1290 Super Adventure R, Intermot Fuarı’nda tanıtıldı
Bu çok müthiş olacağa benziyor. Super Duke R’ın motorunu alıp
ona biraz ayar çektikten sonra koca enduro şasisinin içine oturtun ve karşınızda
yeni 1290 Adventure R! 1190 Adventure R’ın gerçek bir manyak olduğunu
düşünüyorsanız işte bu onun ensesine vurup parasını alan çete elebaşısı.
Tipik R mantığından çıkılmayarak turuncu renkte şasi ve koruma
demirleri, büyük jantları ve süspansiyonun acayip bir sönümleme alanı var. En
iyi ayarda 1290’ın motoru 173 beygir veriyor fakat KTM bu yüksek beygirden
biraz kırparak onu 160 beygire ayarlayarak 140NM’lik yüksek denebilecek torku
vermesini sağlamış.
Yeni R’ın acayip bir yüzü var. Ya seversiniz ya da nefret
edersiniz yani ortası yok. Merkezinde yeni LED farlarını bulunduran bir
alüminyum taşıyıcıya sahip ve bu taşıyıcı aynı zamanda soğutmayı sağlıyor.
Farların alt kısmına uyumlu olan LED viraj aydınlatma ışıkları MSC yatış açısı
sensörü tarafından kontrol ediliyor.
Yeni 1290’da önde 21 arkada ise 18 inçlik jantlar olacak ve
Continental Trail Attack II ya da Continental TKC 80 lastikler ile gelecekler.
Özel jant tasarımı sayesinde bu lastikler tubeless olacak. Ayrıca lastiklerde
KTM’in lastik hava basıncını ölçüp ekranda size gösterek sistemi de bulunacak.
Bu sistem eğer lastikte basınç kaybı varsa sizi uyarıyor.
Bu kadar büyük jantlar tabiki WP’nin 220mm ön sönümleme alanına
sahip 48mm çaptaki süspansiyonlarına takılmış. Ters takılmış süspansiyonun sert
yapıdaki yayları anlık olarak ayarlanıyor ve bu sayede şasinin
kaldırabileceğinden daha fazla yük binmediğinden emin olunuyor.
Yeni 1301cc’lik V-twin motor 2016 Super Adventure’da da
kullanılmıştı fakat 2017 yılında gelen Euro4 homologasyonlarından dolayı
motorun emme bölgesi geliştirildi ve bu sayede özellikle alt ve orta devirlerde
daha rafine ve yumuşak gelen güç sağlanmış.
2500 devirde bile arka tekere 108 nm tork verirken motor ve şasi
birbirine Bosch’un MSC paketi ile bağlanmış Bu pakette yatma açısına duyarlı
viraj ABS’si, yine yatma açısını da ölçebilen ve ona göre kendini ayarlayan
çekiş kontrol sistemi ve dört adet sürüş modu (Sport, Street, Rain ve Off-Road).
Off-road modunda ABS sistemi sürücünün arka tekeri kitlemesine
izin verirken ön tekerlerde yine görevini yapmaya devam edecek şekilde
ayarlanmış. Motosiklette ayrıca anahtarsız çalıştırma ve cruise control sistemi
bulunurken yokuş kalkış desteği ve hem artırma hem de düşürme sırasında çalışan
quickshifterın da opsiyonlar arasında olacağı verilen bilgilerden. Tüm bunlar
6.5 inçlik TFT kadrandan kontrol edilebilecek. USB şarj soketinin bulunduğu su
geçirmeyen bir bölmenin olacağı da söyleniyor.
Yorumlar
Loading…