in

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı

Yazar: Sanço Panço&Alişan Fidan

2017 Yamaha R6 sürpriz bir şekilde Amerika Birleşik Devletleri AIMExpo Orlando şehrinde tanıtıldı. Yeni R6 bir çok yeni teknik özellikleri ile karşınızda

2017 Yamaha R6 Foto Galeri

İlgili Foto / 13 Ekim 2016 | 17:39

2017 Yamaha R6 Tanıtım Videosu

İlgili Video / 13 Ekim 2016 | 17:44

2017 Yamaha YZF-R6 AIMExpo’da ortaya çıktı

Yamaha bugün herkesi şaşırtarak Amerika Birleşik Devletleri, Orlando’da yapılan AIMExpo fuarında 2017 model YZF-R6’yı sundu. Üreticinin, 2017 Yamaha R6’yı geçen hafta yapılan Intermot fuarında değil de AIMExpo’da yapması şaşkınlık yarattı. Ayrıca bu motosiklet, Yamaha’nın 8 yıldan beri yaptığı ilk büyük değişim.

2017 Yamaha R6 Siyah Renk2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 1. İçerik Fotoğrafı

Basın bülteni lafları oldukça çekici. Kim yazıyorsa pek süslü yazılmış. 2015 ves sonrası R1’e benzetilen bir ön kısım tasarlamışlar. Kuyruk kısmı da yine R1’e benziyor. Yamaha’nın verdiği bilgilere göre yeni 2017 Yamaha R6’nın aerodinamik verimliliği yüzde 8 artmış. Artmış olması doğal çünkü kocaman bir ön giysi grubu giydirmişler. Tasarım olarak motora bir beden büyükmüş gibi duruyorsa da elektronik destekleri görünce görselliği biraz boşverdik. 

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 2. İçerik Fotoğrafı

Ön kısma bakacak olursak ortadaki ram-air hava girişi ve çift LED ön farlar tamamiyle R1’i andırıyor.

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 3. İçerik Fotoğrafı

Kuyruk ve yolcu selesi bu motorda yeni olsa da, bunları da R1’den tanıyoruz. Belki birebir aynısı değildir, ancak hem yolcu selesi, hem iki kenardaki hava kanatçıkları, hem de LED arka stop, R1’e çok benziyor.  

 

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 4. İçerik Fotoğrafı

Motor aynı, daha doğrusu kağıt üzerinde aynı görünüyor. Gücünü hiç bir yerde göremedik, onu da sanıyoruz Eicma-Milano’ya saklamışlar. Yeni  R6 elektronik yönden güçlenmiş. İstendiği zaman kapanabilen altı adet farklı moda sahip çekiş kontrol sistemi kullanılırken, bu sistemin “akıllı” beyni sayesinde çekiş kontrol sistemi devreye girdiğinde doğal olmayan bir his oluşmaması hedeflenmiş. Bu sistem sayesinde lastik ömrünün de anlaşılır şekilde artacağı söyleniyor.

Eski R1 kullanıcıları hatırlayacaklardır, 2012-14 arasında üretilen R1’lerde de kullanılan Yamaha’nın D-Mode sistemi yeni R6’da da kullanılmış. Üstelik gösterge de 2012-14 R1’den alınmış. Bu sayede vites göstergesi gelmiş. Bu göstergede var olan 6 kademeli çekiş kontrol yukarıda da söylediğimiz gibi burada yer alıyor. Sürücünün o anki isteğine göre Standart, A ve B modunun seçilebiliyor ve motor karakteristiği bu modlara göre değişiyormuş. Bu da eski R1 ile aynı. Tam gaz sürüşlerde gazı kapatmadan debriyajsız vites artırmayı sağlamaya yarayan quickshifter veya türk genci söylemi ile “şiftır” bu motorda opsiyonel olarak yer alacakmış. 

 

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 5. İçerik Fotoğrafı

2017 Yamaha R6 süspansiyonları ve frenleri de geliştirilmiş. Yeni ve daha geniş 43MM’lik KYB ters amortisörler (şu anda düz R1 ve MT-10’un üstünde bulunanlar ile aynı model) ve 25mm’lik aks (bu da R1 ile aynı) sayesinde frenaj ve viraj sırasında yolu daha iyi tutması amaçlanmış. Yeni Kayaba arka süspansiyon da R1 ile aynı. Bu süspansiyonda spring preload, rebound damping, düşük ve yüksek hız kompresyon ayarı yapılabiliyor. Ön fren diskleri 310MM’den 320MM’ye büyürken, dört pistonlu alüminyum kaliperler de direkt olarak R1’den alınmış. Yeni ABS sistemi ise 2017 Yamaha R6’da standart olarak bulunuyor.

 

 

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 6. İçerik Fotoğrafı

Yeni yakıt tankının daha ince olan yeni şasi ve daha düz koltuk ile birleşimi sayesinde hem daha iyi bir sürüş pozisyonu elde edilmesi hem de aerodinamik olarak daha iyi sonuçlar alınması amaçlanmış. Bu arada az önce listelediklerimize bağlı olarak durduğunuzda yere basmanız daha kolay hale gelmiş. 

 

 

2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı 7. İçerik Fotoğrafı

 

Sekiz yıllık uzun bekleyişin ardından, Yamaha’nın yeni 600’lüğü ile bir adım ileri atılmasını görmek güzel oldu. “MotoGP’den esinlenildi” veya “WSBK teknolojisi” gibi terimler 1 litrelik motosikletlerde havada uçuşuşurken, Japon üreticinin bu adımı orta sınıf supersport klasmanına diğer üreticilerin de dönüşünü sağlayacağını düşünüyoruz. Savaş başlasın!

Peki 2017 Yamaha R6 Fiyatı Ne Olur?

Yamaha R6 Fiyatı 47.500 tl olduğu göz önünde bulundurduğumuzda 2017 Yamaha R6 55-60 bin aralığında olması beklenebilir.

2017 Yamaha R6 Fotoğraf Galerisi için Tıklayın

2017 Yamaha R6 Tanıtım Videosu İçin Tıklayın

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Yarış Ruhunun Özü 2017 MV Agusta F3 675 RC ve F3 800 RC!

Geleceğe Bir Bakış: BMW Motorrad Vision Next 100

REKLAM