Yazar: Alişan Fidan
Yeni 2017 CBR1000RR Fireblade burada ve bu sefer gerçekten iddialı!
En baz paket 2017 CBR1000RR Fireblade, EICMA’da Ortaya Çıktı!
Geçtiğimiz ay Honda yepyeni iki Fireblade modeli SP ve SP-2’yi
ortaya çıkartmıştı. Bu bizim aklımızda çeşitli soruları yaratmıştı; Standart
versiyon neredeydi? İşte cevabı burada!
İki ay önce casus fotoğrafçılarca görüntülenen bu motosiklet tam
da oradaki haliyle piyasaya çıkmıştı. Yarı aktif özelliği olmayan
süspansiyonlar ve siyah renkli arka maşa ile şasi vardı. Önceki nesile göre
değişiklikler çok fazla gibi gözüküyordu.
Ana Hatlar
En
baz paket Fireblade
9
seviyeli çekiş kontrol sistemi
Showa
BPF & BFR süspansiyonları
Üç
sürüş modu
Renkli
TFT kadran
Bilinen Özellikler
189hp
196kg
832mm
sele yüksekliği
Bu standart versiyonda bile önceki nesile göre %90 civarında
değişiklik yapılmış. Güç/Ağırlık oranı %14 yükseltilmiş. Bu oran 15kg’luk
ağırlık azaltımının yanı sıra 10.7 beygirlik güç artırımının sayesinde
tutturulmuş. Eski Firebladelerde yokluğu çok tartışılan elektronikler de bu
motosiklete eklenmiş. Sistemin merkezinde, 5 eksenli ölçüm ünitesi bulunuyor.
Bu ölçüm ünitesi motosikletin her yöne doğru ne şekilde hareket ettiğini
ölçüyor. Ünite, 9 seviyeli çekiş kontrol sistemiyle beraber çalışıyor ve
Throttle by wire teknolojisi ile arka tekerin hareketlerini kontrol ediyor.
Bosch’un yeni ABS sistemi aynı zamanda fren yaparken arka tekerin kalkmasını
engelleyici ve tek teker kontrolünü de düzenliyor.
Burada da kalmayarak devam eden kontrollere, üç adet sürüş modu,
beş adet güç modu, üç tek teker kontrolü modu ve üç seviye motor freni oranı
kontrolü eklenmiş. Tüm bunları ayarlamaya çalışmaktan 15 dakika içinde yola
çıkabilirsiniz diye düşünüyoruz…
RC213V-S’te olduğu gibi Fireblade’de tam renkli TFT sıvı kristal
ekran kullanarak bilgileri sürücüye aktarıyor. Bu kadran ambiyansa göre kendini
otomatik olarak ayarlıyor ve yol, pist ve mekanik adlı üç farklı seçenek ile
geliyor.
Üç farklı önceden hazırlanmış sürüş modu mevcut. Modlar; pist, rüzgar
sürüşü ve sokak olarak isimlendirilmiş.
Her modun kendine göre tek teker, güç ve
motor freni kontrolü seviyeleri mevcut. Pist modu tam güç ve lineer gaz tepkisi
verirken, kontrollerin devreye girme seviyesi düşük tutulmuş. Rüzgar sürüşü
modunda, ilk üç vitesteki güç çıkışı biraz dengelenirken, elektronik kontroller
orta seviyede tutulmuş. Sokak modunda ise ilk dört vitesin gücü biraz
dengelenmiş ve kontrollerin müdehalesi üst seviyeye ayarlanmış. Sürücü eğer
isterse kendine uygun iki adet mod yaratabilecekmiş…
Şasinin kenar kalınlıkları düşürülerek 300g ağırlıktan
kazanılmış ve rijiditeden hiçbirşey kaybedilmemiş. Eskiye göre torsiyonel
açıdan %10 daha esnek olan şasi, firmanın söylediğine göre daha aktif tepkiler
verecek. Merkezkaç etkisi %10, yatma hızı süresi ise %15 düşürülmüş. Yani bu
motosikleti bir sağa bir sola yatırmamızın daha kolay olduğu anlamına geliyor.
Honda, eklediği elektronik gidon amortisörü ile bu durumun kontrolünüzden
çıkmasını da engellemek istemiş.
SP ve SP2’nin üzerinde bulunan en üst sınıf süspansiyonlardan
sonra burun kıvırabilirsiniz fakat Showa’nın 43mm’lik Big Piston ön maşaları
ile arka süspansiyonu şakaya alınacak cinsten değil. İkisi de tamamen
ayarlanabilir şekildeler ve bildiğimiz kadarıyla bu süspansiyonlar gayet iyi.
Frenlerde ise Brembo yok fakat Tokico’nun radyal şekilde monte
edilmiş dört pistonlu frenleri kullanılmış. Aluminyum jantlar ise yeni Y
şekilde tasarım anlayışıyla hazırlanmış ve önde 120/70 R17, arkada ise 190/50 R17 ölçüye sahip.
13,000 devirde 189 beygir güç üretirken, 116nm gibi oldukça iyi
bir tork değeri var. Tüm aydınlatmalar LED ile sağlanmış.
Yeni 2017 Honda CBR1000RR Fireblade’in Türkiye fiyatı ise henüz bilinmiyor… Bu konuyla ilgili bir duyuru oluştuğunda bu bilgiyi sizlerle en kısa sürede paylaşacağız.
Yorumlar
Loading…