Yazar: İlker Genç
Geçte olsa MV Agusta, F3 675, F3 800 ve Dragster 800 RR modelleri üzerinde Euro4 emisyon düzenlemelerini açıkladı.
İtalyan firma, Euro4 düzenlemelerini karşılaması için Brutale 800 modelini geçen sene güncellemişti fakat üç silindirli motorun daha az güçlü bir versiyonunu kullanıyordu. MV Agusta, F3 ve Brutale modellerini en son sınırlamalara uydurmak için performanstan çok fazla ödün vermeden başka çözümler bulmak zorundaydı. Yenice ortaya çıkan haberlere göre de MV Agusta, bu duruma motor güncellemeleri ile çözüm bulmuş görünüyor.
MV Agusta F3 800
MV Agusta Dragster 800 RR
Değişiklikler, egzoz emisyonunu 50% kesmeye yönelerek sesi 48% civarında azaltmayı başarmıştı. Güç, en güçlü versiyonunda yani F3 800 modelinde 3%’ten daha az olarak gerçekleşmiş. Yani eski model F3 800, 148 beygir güç üretirken yeni modelin 144 beygir güç elde etmesi bekleniyor. F3 675 modeli 128 beygir, Dragster 800 RR modelinin ise 140 beygir oranında güç rakamları ile performansları aynı kalmış.
MV Agusta F3 675
F3 675 ve 800 modellerindeki motorlar, istenilen standartları yakalamak için iç güncellemeler yaşamış. Üç silindir motorlu tüm modeller, sesi azaltmak için yeni bir denge şaftına, yağ ve su pompasına, tahrik dişlisine ve birincil vites düzeneğine kavuşmuş.
MV Agusta F3 675
Bazı motor modifikasyonların yanı sıra, modeller verimliliği arttırmak için yakıt haritalarının da içerisinde bulunduğu yeni bir elektronik pakette geliyor.
Eski F3 675: 128 hp – Yeni Model F3 675: 128 hpEski F3 800: 148 hp – Yeni Model F3 800: 144 hpEski Dragster 800 RR: 140 hp – Yeni Model Dragster 800 RR: 140 hp
Yorumlar
Loading…