in

Vespa PX 200’ü Malossi Silindir Kiti ile Modifiye Ettik

Yazar: Sanço Panço

Vespa PX 200 skutere Malossi karbüratör kiti ve silindir kiti takılması işlemi nasıl yapılır? Nereden Alınır? Hepsi bu yazıda detaylı olarak bulunabiliyor.

Vespa PX 200 Restarasyon

Vespa’nın yatık karbüratörünü, iki zamanlı modelleri ile uğraşan herkes bilir. Bu Dell’orto karbüratörler, zamanında tasarlanmış oldukça değişik bir sistemdir. Nesi değişiktir? Bir hava kutusunun içindedirler. Klasik karbüratör iğneleri yoktur. Yağ pompası, hava filtresi, karbüratörün kendisi, tamamı bu kutunun içindedir. Ayarlaması normal bir karbüratöre göre daha zordur ve en kötü tarafı, orasından burasından akan yağ ve benzindir.

 

Biz performansa yönelik çalışmalarımız esnasında, Özant isimli çılgın arkadaşımızdan görerek, Malossi’nin Vespa PX için ürettiği karbüratörü Tilki’ye takmaya karar verdik.

 

 

Malossi, Malossi dediğimiz nedir?

Malossi İtalyan bir aile. 2. Dünya Savaşı’ndan önce 1930’larda İtalyan sanayi şehri Bologna’da bisiklet ve motosiklet tamiratı ile işe başlayan Armando’nun küçük atölyesi, geçen zamanlar içinde kâh mali sıkıntılara, kâh savaş esnasında yukarından düşen bombalara yenik düşer. Ancak Armando’nun iki oğlu Ugo ve Sandro, işi iyileştirip bir sanayi devine döndürürler. İtalyan otomobilleri için karbüratör, motor parçaları üretim işi derken, İtalya’nın bir numaralı küçük motor modifikasyonu firması haline gelirler.

 

 

Bu kadar hikayeyi anlattık, nereye bağlayacağız? Vespa PX’e modifikasyon deyince bütün iş gelip Malossi’ye bağlanıyor. Hatırlayacağınız üzere 26 milimetrelik Pinasco(bir başka İtalyan gazcı aile) karbüratör takmıştık önceden. Bu karbüratör orijinalin modifiye edilmiş haliydi, gidiş de fena değildi ama Özant’ın PX’inde denediğimiz konvansiyonel karbüratörden sonra aklımda sürekli “30 milimetre takınca ne olacak bakalım” ışığı yanıp sönüyordu. Tabii dayanamadım, 30 milimetrelik bir Malossi karbüratör aldım. Aslında Malossi bu karbüratörleri üretici Dell’orto’dan alıyor, modifiye motor kitlerine göre içlerindeki yakıt deliklerini ve jetleri ayarlayıp satıyor. Dolayısıyla buradan almayı tercih ettik.

 

Vespa PX 200'ü Malossi Silindir Kiti ile Modifiye Ettik 1. İçerik Fotoğrafı

 

Vespa Px 200 için Malossi Karbüratör

Uygulamayı Vespa Merkez Servis yaptı. Apo fotoğraflara çıkmadığı konusunda şikayet ediyor, ancak motoru hiç ellemiyor. Hal böyle olunca motorun üzerinde çalışan Ali Acar meşhur oluyor. Öncelikle eski karbüratör kutusunu söküyoruz. Motorun üzeri tamamen boşalıyor. Sonrasında Malossi’nin üretmiş olduğu manifoldu bloğa bağlıyoruz. Bu karbüratörün bir dezavantajı PX’in otomatik yağlama sisteminin iptal ediliyor oluşu. Bunun sebebi yağ pompasının karbüratör kutusunun üzerinde olması. Bu kutuyu çıkartıp alınca yağ pompası da otomatikman iptal oluyor. Bundan böyle PX’i benzine yağ karıştırarak kullanacağız. Manifold takıldıktan sonra ara lastiğini ve sonrasında da karbüratörü bağlıyoruz.

 

Vespa PX 200'ü Malossi Silindir Kiti ile Modifiye Ettik 2. İçerik Fotoğrafı

 

Vespa PX 200 Nasıl Modifiye Edilir?

Ali Acar gaz telini bağlıyor. Jikle telini epeyce önce yukarı almıştık. Bunun sebebi de yüksek hızlarda motorun biraz daha benzin istemesiydi. Aşağıda yer alan jikleyi çekmek güç olduğundan dolayı çim biçme makinesinin gaz kolunu jikle kolu yapıp koruma demirine, yukarıya takmıştık. Jiklesini de oraya bağladık. Karbüratörün üzerindeki ana jet 130’du. Yaptığımız ilk denemelerde bu değer bize biraz yüksek geldi. Biz de küçültüp 122 taktık. Şimdilik motor iyi gidiyor gibi. 120’li son hızları görüyoruz, üstelik de fazla ısınmıyor. Fazla ısınmaması benzinin yeterli olduğunun göstergesi.

 

Vespa PX 200'ü Malossi Silindir Kiti ile Modifiye Ettik 3. İçerik Fotoğrafı

 

 

Karbüratörün takılmasından sonra yaptığımız denemeler çok olumlu. Öncelikli olarak karbüratör ve çevresi son derece temiz. Herhangi bir akıntı yok. Bu sayede arka tekerlek, süspansiyon ve motor bloğu da temiz kalıyor. Bunun sonrasında hissiyata gelirsek, motorun hissiyatı epeyce değişti. Eskisine oranla normal bir motosiklete benzedi. Üstelik çevirdiği devir miktarı 7 bin devir/dakikalarda iken, şimdi 9 bin devir/dakikaya kadar yükseldi. Motorun gidişinin bir kere daha hastası olduk. Bu tür bir modifikasyon yapmak isteyenlere, öncelikle motorun yürür aksamını iyileştirmesini, bunun üzerine diğer işlemlere geçmesini öneriyoruz. Bunların başında gelen iyileştirmeler; mümkünse tubeless jantlar, yeni bir çift süspansiyon ve yeni lastikler. Bunların sonrasında motorun hissiyatı çok düzeliyor, bu aşamadan sonra daha rahat gazlanır hale geliyor. Bir dahaki sayıya yeni sürprizler, yeni heyecanlar bizi bekliyor olacak, bakalım zaman neler gösterecek…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

4. YoldanÇık Motosiklet Kampı Düzce Cumayerinde Yapıldı

Şehrin Yeni Gözdesi 150 NK

REKLAM