in

Uzun Dönem Sonucu Hero T-Sports İle 11.000 KM Kadar Yaptık

Yazar: Alişan Fidan

Henüz sadece 1000 KM yapmışken test için aldığımız Hero T-Sports ile epey zaman birliteydik. Hero T-Sports yoğun kullanımlarımız sonucu 11,000’e kadar geldi.

Uzun Dönem Sonucu Hero T-Sports İle 11.000 KM Kadar Yaptık

Bundan önce daha 3000KM yapmış haldeyken bir test yazısı hazırlamıştık. Yazıyı hazırladığımız dönemden sonra kendisi ile çokça vakit geçirdik hatta California Superbike School eğitimi için piste bile çıktık.Aradan geçen birkaç bin km sonrası motosiklet iyice kendini buldu diyebiliriz. Süspansiyonlar ilk aldığımız halden biraz daha yumuşayarak bence optimum yumuşaklığına geldi. İlk halinde daha “sıkı” hissettiren motosiklet şu an biraz daha “rahat” bir ruh hali içinde. Titreşim durumu ise ilk 3000 bakımından sonra düşmeye başladı ve 6000 ara bakımında değişen yağdan sonra nispeten biraz daha iyi duruma geldi.

 

 

10 bin KM sınırını aştığımda Hero’nun yolunu tuttum. Açıkçası motosiklet biraz bakım istiyor gibiydi. Çok canını yakmadan kullanmaya çalışıyordum fakat arada sırada ona sert davrandığım günler olmuştu. Özellikle California Superbike School eğitimini aldığım sırada çok zorlandığını düşünüyorum zira motosikletin üretim amacı bu değildi. Ha bu arada sol sinyal ve debriyaj manetimin kırıldığı ufak bir kazaya da karıştığımı belirtmeliyim. Hero T-sports bu kazadan sadece iki parçanın hasarıyla kurtulmuştu.

 

Uzun Dönem Sonucu Hero T-Sports İle 11.000 KM Kadar Yaptık 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Bu arada ben 6000 bakımını yaptırdığım zamanlarda bir arkadaşım da ekonomiyi sarsmadan tabiri caizse “esnaf işi” bir motosiklet aradığını söylemişti. Testte olan T-sports’u sürdüğünde çok beğendi ve ona da bir tane 0 KM T-Sports aldık. Şu sıralar kendisi 2000KM civarına geldi…

 

 

10 bin bakımında öncelikle yağı boşaltıldı. Shell AX-7 yağ doldurulduktan sonra ustaya motosiklette bana garip gelen şeyleri saymaya başlıyorum. Sübaplardan ses geliyor, frenler sanki biraz gitti ve zincir biraz saldı gibi kullanıcının hissedebileceği şeyleri söyledikten sonra Hamza usta kontrole başlıyor.

 

 

Frenlere baktığı gibi “bununla piste mi girdin?” sorusu geliyor. Evet dedikten sonra balataları yaktığımı hatta fren hidroliğimi kaynatmış olabileceğimi söylüyor. Hemen fren hidroliğini de kontrol ediyoruz ve evet o da kaynamış. CSS’de biraz zorladığımı düşünürken aslında birazdan fazla zorlamışım… Ee ne olacak şimdi derken Hamza usta hidrolik sıvısını boşaltmış fren padlerinin yenilerini de içeriden getirmişti bile. Bunların dışında normal rutin kontrol ve bakım dışında hiçbir şey gerekmedi. Yeni yağ, sübap ayarı, buji ve hava filtresi değişiminin ardından zincir ayarı yapılarak motosiklet bana teslim ediliyor.

 

 

Ha bu arada sinyal ve manetin de değiştiğini belirteyim. Parça fiyatlarını da merak edip kontrol ettiğimde sinyal için 13TL, debriyaj maneti için ise 8.5 lira gibi komik fiyatları olduğunu öğrendim. Japon ve Avrupalı firmaların yedek parça fiyatlarının el yaktığı şu dönemde cidden iyiydi. Sonuç olarak Nisan’ın ortasından beri beraber bolca zaman geçirdiğimiz Hero T-Sports artık gerçekten elim ayağım gibi oldu. Sabah kalkıp bir yere yetişmeniz gerektiğinde kapıdaki dostunuzun her zaman tek marşta çalışacağını bilmek güzel bir duygu. 11 bin izlenimlerim şimdilik fazlasıyla olumlu. 20 bin bakımına giden yolda başımıza daha neler gelecek hep beraber göreceğiz.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

İtalyan Şirketi Polini İle Piaggio Beverly 300ie’ye Gençlik Aşısı

CF Moto 150 NK

REKLAM