in

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız?

Yazar: Sanço Panço

Bundan önceki sayılardan hatırlayacağınız üzere Motoron Garaj’da Vespa GTS250ie modeline Polini’nin Evolution varyatör kitini takmış, egzozlu, egzozsuz test etmiştik.

Bu kitin içinde ön varyatörün tamamı, kayış ve arka debriyaj yayı bulunuyordu. Varyatör kiti gerçekten de basın bülteninde tarif edildiği gibi motoru daha canlı hale getiriyor ve mükemmel gazlanıyordu. Bu sayıda bir adım daha ileri gittik. Motoron Garaj’da hazırladığımız, ikinci el ilanların klasik deyimiyle “full+full”, “gırtlak dolu” Polini’li Vespa GTS’i test etmeye devam ediyoruz. Evolution Varyatör kitini daha detaylı inceledik. Polini bu konuda adeta bir sanat eseri yaratmış. Daha hassas ölçülerde tasarlanmış ön varyatör kayışın daha hızlı tırmanabilmesi için daha dik açılara sahip. Vespa’nın GTS 250, 300 ve GTV motor blokları için tasarlanmış olan bu ürün 6 varyatör misketi ile hareket ediyor. Bu tür kitler söz konusu olduğunda, en büyük problemlerden birisi de oldukça yukarılara tırmanan kayışın bir yerlere sürtmesi sonucunda alüminyum motor bloğunun yara alması meselesidir. Polini bu problemi çözebilmek için bu kitin içine koyduğu kevlar kayışı bir miktar kısa tasarlamış. Bu gerçekten de işe yarıyor, test sonrası açıp baktığımızda kayışın hiçbir yere dokunmadığını gördük.

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız? 1. İçerik Fotoğrafı

 

Ön varyatörün rampa açısının daha dik olması, gerçekten de kayışın daha hızlı yukarı çıkmasını, dolayısıyla hızlanmanın daha iyi hale gelmesini sağlamış. Bunu yolda da test edip onayladık. Çekiş daha iyi hale gelmiş, 0-100km/s hızlanma hissedilir derecede iyileşmiş. Bu yönlerinden dolayı kite hayran kaldık. Basın bülteninde söylendiği üzere “bazı devirlerdeki bayılmayı önler, ara hızlanmaları daha canlı hale getirir” konusunda ise gerçekten müthiş bir atılım yapılmış. Ara hızlanmalardaki bayılmalar gerçekten ortadan kalkmış.

Vespa GTS’te devire bağlı olarak çalışan bir devir kesici var. Maksimum hıza çıkmaya çalıştığınızda standart ekipmanla sürerken 130-132 civarında devir kesici motorun gazını kontrollü olarak kesiyor. Polini kit ile maksimum hız denemeleri yaptık, enteresan şekilde devir kesiciye girmiyor, anlaşıldığı kadarıyla daha az devir çeviriyor. Kitin içindeki varyatör ağırlıklarının her biri 15,7 gram. Bu epeyce bir ağırlık demek. Bu sayede varyatör hemen açılıyor ve daha az devir çevirerek çok çabuk hızlanıyorsunuz.

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız? 2. İçerik Fotoğrafı

Hızlanmanın sonunda motor devir kesiciye girmiyor ama bu sefer de varyatör ağırlıklarını daha fazla yukarıya çıkartamayan motorun gücü 135’in üzerine biraz uğraştırarak çıkıyor. Ara hızlanmalarda motor otomatik vitesli bir varyatöre sahip olmasına rağmen çoğu zaman vitesli bir 250-300’lükten çok daha atik. Şehir içinde gazlayıp duruyoruz, Polini’li GTS sıfırdan itibaren sanki hiç sonu gelmeyecek bir iştahla ileri atılıyor.

Bu ay aklımıza bir kurt düştü. Bu tür varyatörlü sistemlerde maksimum hızın sırrı ideal varyatör ağırlıklarından geçer. Bu silindirik misketler optimum ağırlıkta olmalı. Şayet gerekenden hafif ise son hızı asla yapamıyor. Haddinden fazla ağır ise bu defa da motorun gücü onları merkezkaç ile daha yukarılara çıkartmaya yetmiyor. Bunları daha hafif olanlardan seçsek nasıl bir tepsiki olabilir merak ettik. 13,2 gram ağırlığındaki misket setini Limit Parts-Volkan Işık, Polini Türkiye’den temin ettik. Motorun sahibi varyatör kapağını açtı bunları değiştirdi, varyatör kapağını değiştirir değiştirmez de dışarı çıktı gazladı. Geri döndüğümde nasıl olduğunu sordum.

“Aşırı bir fark göremedim” diyordu kendisi ama bu esnada da bıyık altından gülümsemeyi ihmal etmiyordu. Bu durumu hayra alamet bulmayarak motora bir de kendim atladım. Gerçekten de Daha hafif varyatör düşük devirlerde aşırı bir fark yaratmıyor hatta hızlanmayı kötüleştirmese de diğerinden çok farklı hisler yaşatmıyordu. Ancak 100km/s’den sonraki hızlarda adeta daha rahat nefes alıyor ve 120-130 arası daha rahat hızlanıyordu. Öncelikle yokuş aşağı denedim. GTS beni kendine hayran bıraktı. Dümdüz gidiyor ve hız çizgisi göstergenin 140’ını geçmesine rağmen devir kesici ortalıkta yoktu. Sonra düz yola çıktım. Bu defa aynı şeyi düz yolda da yaptı. Çok takdir ettik.

241.719 kodlu bu kiti Polini GTS’in motor bloğuna, aracın ağırlığına ve tekerlek ölçülerine uygun hesaplarla üretmiş. Bu durum gerçekten de sürüşte hissediliyor. Dış varyatörün soğutma yelpazeleri de varyatör kutusunun daha iyi soğuması için biraz daha büyük tasarlanmış. Bütün bu “haute-couture” terzilik işleri motora göre yapıldığından, bu kiti takınca alınan keyif de gerçekten üzerinize tam dikilmiş kıyafet kadar zevk veriyor. Üstelik 282 euroluk Türkiye satış fiyatı, İtalya’da tavsiye edilen 293 euroluk fiyattan daha ucuz.

TEST EKİPMANLARI

241.719 Ön Varyatör Kiti, 282 euro

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız? 3. İçerik Fotoğrafı

Bu kiti Polini GTS’in motor bloğuna, aracın ağırlığına ve tekerlek ölçülerine uygun hesaplarla üretmiş. Bu durum gerçekten de sürüşte hissediliyor. Dış varyatörün soğutma yelpazeleri de varyatör kutusunun daha iyi soğuması için biraz daha büyük tasarlanmış. Bütün bu “haute-couture” terzilik işleri motora göre yapıldığından, bu kiti takınca alınan keyif de gerçekten üzerinize tam dikilmiş kıyafet kadar zevk veriyor. Varyatör misketleri standarda göre çok da hafif değil. Bunun sayesinde rakip kitlerin bazılarında görülen yüksek devirlerde kalkış problemi Polini’de görülmüyor.

Ürünü incelmek veya satın almak için burayı tıklayınız…

249.060 3 Yaylı Yarış Debriyajı, 88 euro

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız? 4. İçerik Fotoğrafı

Bu ürün tamamen yeni. Piaggio Beverly’de kullanmakta olduğumuz 2 pabuçlu debriyaja göre debriyaj çanını kavrama alanı biraz daha büyük ve ayarlama vidaları sayesinde farklı sertliklere sahip yaylara gerek duymadan kalkış anı devri rahatça belirlenebiliyor. Polini Evolution debriyaj çanı ile bir araya geldiğinde titreme problemleri ortadan kalkıyor.

Ürünü incelmek veya satın almak için burayı tıklayınız…

190.0041 Egzoz, 460 euro

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız? 5. İçerik Fotoğrafı

Bu ürünler arasında (hoş hepsine hayran kaldık) bizi bizden alan muhteşem bir parça bu. Akrapovic’e göre en az 100 euro ucuz, işçiliği ondan çok daha iyi, ses kesici iç parçası mükemmel bir çelik ile üretilmiş. 2 kişi binildiğinde Akrapovic’in gövdeye çarpması problemi bu üründe yok. Ses ve üst devirlerde sağladığı güç takdire şayan. Ses kesici takılı bile olsa ufak patırtılı sesini çok beğendik. Ses kesici çıkartıldığında elbette gürültü yükseliyor, ancak derinden gelen bas tonu ile sürücüyü gazlamaya kışkırtıyor.

Ürünü incelemek veya satın almak için buraya tıklayınız…

250.028 Varyatör Çanı, 99 euro

Polini GTS’e Nasıl 140 Üstü Yaptırırız? 6. İçerik Fotoğrafı

 

Debriyaj’ın etrafını saran bu dairesel demir elemana ne zamandır göz öldürüyoruz! Trafikte durup kalkmaktan ötürü morarıp kızararak dengesi bozulan ve yanan orijinal set zaman içerisinde özellikle kalkışta sese ve titremeye yol açıyor. Oysa ki Polini’nin bu ürünü, hem daha iyi malzemeden, hem de ince bir işçilikle üretilmiş. Üzerindeki çizgi biçimindeki oyuklar da daha kolay soğumasını sağlıyor. Deneyip neler yapabildiğini göreceğimizi söylemiştik, denedik, gördük, büyük hacimli skuterlerin yoğun trafikte titremesine kesin çözüm gibi görünüyor.

Ürünü incelemek veya satın almak için buraya tıklayınız…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Bir Gün Konaklamalı Yunanistan Gezisi Olur Mu?

Brembo RCS19 Pist İzlenimleri

REKLAM