Yazar: Motoron
Türkiye’de motosiklet tutkunu 2 bin 700 kişi arasında yapılan araştırmaya göre, motosiklet almayı düşünenler önce motorların yakıt sarfiyatına, sonra uzun ömürlü olmasına ve performansına en son olarak da dizaynına bakıyor.
Motosiklette kriter
Çok gitsin az yaksın
Petrol ve yakıt harcamalarına ödediğimiz bedel ile
Avrupa ülkeleri arasında birinciyiz. Ülkemizde kişi başına düşen gelirin yüzde
34’ü petrol ve ulaşım harcamalarına gidiyor. Bu oran Yunanistan da
25, İtalya da 15, Norveç ise yüzde 7 civarında. Avrupa ülkelerinde
genelinde ise yüzde 8 ile 25 arasında değişiyor. Türkiye de yakıtın pahalı olması ulaşım giderlerini de
yansıyor. Tabii ki yakıt pahalı olunca ulaşım ücretleri de alıp başını gidiyor.
Yakıta ödenen para, yakıt sarfiyatı az olan taşıtları çok daha önemli bir hale
getiriyor.Yakıt harcaması en az olan araçlardan birisi de motosiklet.
Bu nedenle ülkemizde motosiklet kullanımı da son yıllarda belirgin bir şekilde
artış yaptı. Ancak motosiklet almak isteyenler alacakları motosikletin yakıt sarfiyatının
az olmasına çok dikkat ediyor. Az yakıt harcayan modeller tercih ediliyor.
Hindistan’ın dünyaca ünlü Hero Motosikletleri Türkiye yetkilisi Soysal Group’un
bayileri arasında yaptığı araştırmaya göre son yıllarda motosiklette en çok
aranan özelliklerin başında yakıt sarfiyatının geldiğini ortaya çıktı.
DİZAYN ÖNEMLİ DEĞİL
2 bin 700 kişiyle yapılan anketten çıkan sonuçlara göre
motosiklet almayı düşünen kişiler motorların az yakmasına uzun ömürlü olmasına,
ardından performansına en son olarak da araçların şekline bakıyor. Türkiye’deki
motosikletler genel olarak bir litrelik yakıt ile ortalama 25-65 kilometre
arasında yol gidebiliyor. Bu rakam, motorun cinsi ve hacmine göre değişiyor.
Motosiklet kullanan sürücüler için son derece önemli olan yakıt sarfiyatı
benzinin pahalı olması nedeniyle son yıllarda ürün seçiminde en önemli
nedenlerden birisi oldu.
BİR LİTRE İLE 80 KİLOMETRE
Bu arada yakıt teknolojisinde dünyanın en iyilerinden olan
Hindistanlı Hero Motor, Ar-Ge laboratuvarlarında dört farklıteknoloji ile motor
üretiyor. Bu teknolojiler 650 mühendis tarafından yapılan bir yıllık
bir çalışma sonrasında geliştirildi. Bu motorlarla bir litre benzinle 80
kilometreye kadar yol almak olası. Üretilen motosikletlerin motoru girdap
yöntemi ile yanma ve ateşleme teknolojisine sahip. Özel 4 farklı teknolojiyi
birlikte kullanan mühendisler, motor cins ve segmentine göre kullanıcı
alışkanlıklarına duyarlı sistem oluşturdu. Motosikletlerde gaz tepkimelerine
göre yakıtı dengeleyen bir yöntemi baz alan sistem geliştirdi. Bu, yanma ve
ateşlemeyi optimize eden özelliklerle de desteklendi. Bu sayede Hero
motosikletleri bir litrelik yakıt ile uzun yolda 80 kilometreye kadar yol
alabilir hale geldi. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 65-70 kilometreye
civarında. Bu teknoloji ile ideal şartlarda 1,5 litrelik benzinle 100
kilometre yol alması olası hale geldi.
HERO KİMDİR?
Hero, Hindistan merkezli bir motosiklet üreticisi. Yılda 7
milyon adet üretimi ile konusunda dünyanın en büyüğü. Üç fabrikasında toplam 12
bin kişi çalışıyor. 19 model üretiyor. Bugüne kadar 50 milyon adedi aşan üretim
yaptı. Hindistan pazarının yüzde 50’sine hâkim. 1983 yılında Japon Honda ile
ortak oldu. Ortaklık 28 yıl sürdü. 2011 yılında Honda ile yollarını ayırdı.
Kalitesi ile Japon ve Avrupalı üreticilerle yarışan Hero, 2014 yılında Türkiye
pazarına girdi. Soysal Group ile anlaştı. Türkiye’ye yayılmış 110 noktada
satış ve servis hizmeti vermeye başladı. Ürettiği modellerin uzun ömür ve
düşük yakıt özelliğinden dolayı Hindistan pazarında “Babadan oğula miras” veya
“Doldur, kapat, unut” gibi sloganlarla bilinen Hero’nun Türkiye sloganı ise “az
yakar, çok gider.
” www.heromotocorp.com – www.heromotosiklet.com
HERO’NUN YAKIT SİSTEMLERİ
FI(Fuel injection)Yakıt
enjeksiyon sistemi. Yakıtı püskürtme esasına dayanan bu sistem karbüratörlü
araçlara nazaran daha fazla yakıt ekonomisi sağlar, daha az zararlı egzoz gazı
salınımı yapar, yakıtın daha kaliteli ve kontrollü bir şekilde yanmasını sağlar.
APDEV (Advanced Pro-Series Digital Variable Ignition System)Gelişmiş pro serisi dijital değişken ateşleme bujilerin bir
sensor vasıtası ile kontrollü olarak ateşlenmesini üst seviyede yakıt ekonomisi
sağlar.
ASFS (Advanced swirl flow induction system) Gelişmiş girdap akımlı indüksiyon sistemi
Hero MotoCorp’a özel bu teknoloji ile yanma odasındaki
yakıt karışımının bir girdap devinimi ile hareket ederek yanması, üst
seviyede yakıt ekonomisi ve çevreye en az zararlı egzoz
atığı salınmasını sağlar. Bu sistemde yakıt karışımı silindir duvarına paralel
olarak döner, tıpkı çay içine atılan şekerin kaşıkla karıştırılarak
tamamen erimesi ve tatlanması gibi son damlasına kadar yakıttan maksimum verim
sağlanır. Egzoz atığındaki yanmamış yakıt oranı minimum seviyeye
indirgenerek çevreye en az negatif etki sağlanır.
ATFT(Advanced tumble flow induction system) Gelişmiş Karıştırıcı Akımlı İndüksiyon Sistemi. Bu teknoloji
de Hero MotoCorp’a ait özel bir teknolojidir. Bu sistemde de yakıt
karışımı silindir duvarına dik olarak döner, motosikletten maksimum güç, minimum
çevresel atık ve maksimum yakıt ekonomisi sağlanır.
Yorumlar
Loading…