in

Honda Türkiye’nin Patronu Yamasaki San İle Görüştük

Yazar: Sanço Panço

Fuarın hemen öncesinde düzenledikleri Africa Twin basın lansmanı esnasında Honda
Türkiye’nin başındaki adam, Hideto Yamasaki ile motosiklet sektörü üzerine konuştuk.
Honda Türkiye 29.500 adetlik satış ile Türkiye’de birinci sırayı elde etti. Bunu nasıl yaptılar,
pazardaki yerleri nedir, Africa Twin’e indirim koparabilir miyiz, bunların hepsini sorduk.

Motoron: Her şeyden önce Türkiye birinciliğinizi tebrik ederiz. Sizin açınızdan geçen yıl nasıl geçti, hikayeyi biraz sizin gözünüzden anlatabilir misiniz?

Yamasaki San: Çok teşekkürler, anlatmaya çalışayım. Türkiye pazarı son dönemde çok büyüdü. Pazar büyümesiyle paralel olarak Honda da kendi satışlarını arttırdı. Bunu nasıl yaptık? Geniş ürün yelpazemiz belki de tercih edilmemizi sağlayan en önemli etkenlerden biri. Özellikle “Funbike” dediğimiz 500cc üzeri motosikletler daha çok tercih edilir oldu. Bu sektörde ön plana çıkan motorlarımız DCT şanzımanlı Integra, NC750X gibi ürünlerimiz oldu.Bu motorlar son derece kolay ve keyif veren bir sürüşe sahipler.

 

 

Bu motorlarla hobi sınıfı motosikletler arasına başarılı bir giriş yaptığımızı düşünüyorum. Bunlardan başka elbette en güçlü olduğumuz bir diğer sınıfı; iş motosikletleri ile hafif sınıf motosikletleri unutmamak lazım. Bu sınıf, Honda’nın geçmişinden gelen başarılı modellerle bugüne kadar gelen bir sınıf. Dolayısıyla bu sektörde Honda güçlü ve iyi satıyor. Bu yıl Türkiye’nin doğu tarafında üzülerek izlediğimiz olaylar sebebiyle bu pazarda bir kan kaybı oldu. Yaşananlar karşısında üzüntümü belirtmek isterim. Umuyorum ki barış çok çabuk egemen olur. Türkiye pek çok ürün konusunda büyük bir potansiyele sahip. Özellikle motosiklet sektörünün çok daha fazla büyüyebileceğini görüyoruz. Ancak bu dönemdeki jeopolitik ve ekonomik sıkıntılar sebebiyle Türkiye pek çok şansı kullanamıyor.

 

 

Motoron: Yaklaşık 30 bin adet satışla Türkiye’nin en çok motosiklet satan markası oldunuz. Hangi sınıfta daha başarılısınız?

Yamasaki San: Geçen sene Türkiye’de 180 bin civarında motosiklet satıldı. Bunların %30’unu hafif ticari sınıftaki motosikletler oluşturuyor. Bizim 30 bine yakın satışımızdaki hafif ticari sınıf oranı buna göre biraz daha fazla. Bildiğiniz üzere Honda’nın geçmişinden gelen bu sınıfta elde ettiği bir başarı var. Kurye kullanımında CBF150 ile önemli bir başarımız var. Bundan başka önemli fast food markaları servis için bizim skuterlerimizi tercih ediyorlar. Bu müşterilerimiz ürünleri beğendiklerini ifade ediyorlar. Hobi sınıfı motosikletlerde önemli satış adetlerini tahmin edeceğiniz üzere büyük şehirlerde satıyoruz. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir, önemli pazarımızı oluşturuyor. Son dönemde sunduğumuz yenilikçi ürünler müşterilerimiz tarafından takdir ediliyor. Hafif ticari modellerimizin önemli bir kısmını da yine büyük şehirlerde satıyoruz. Anadolu’da ve küçük kasabalarda tüketiciler fiyat sebebiyle Mondial ve Kuba gibi markaları tercih ediyorlar. Kaliteyi ve fiyatı düşürüp Anadolu’da kompetitif olabiliriz, ancak kaliteyi düşürmek istemediğimizden bu işe fazla girişmiyoruz.

 

Honda Türkiye’nin Patronu Yamasaki San İle Görüştük 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Motoron: Bayiler konusuna bakacak olursak, bayi sayınızın yeterli olduğunu düşünüyor musunuz, arttırmak için bir çalışmanız var mı?

Yamasaki San: Bize göre bayi sayımız şimdilik yeterli. Arttırma yönünde bir çalışmamız yok. Şu an için Türkiye genelinde sadece Honda üzerine uzmanlaşmış 55 bayimiz bulunuyor. Bunlar haricinde Honda satan bayilerimiz de var ancak onların satış programlarında başka ürünler de bulunuyor. Dolayısıyla biz bilgilerimizi 55 bayimiz üzerinden topluyoruz. Bu bayilerimizde servis, yedek parça gibi hizmetlerimiz de mevcut. Bu bayilerimiz aynı zamanda Honda eğitimi için yönlendirme de yapıyorlar, dolayısıyla eğitime katkıları da var. Honda’dan başka ürünler satan 50 kadar bayimiz de mevcut. Dolayısı ile 100 civarında bayimiz olduğunu söyleyebilirim.

 

 

Motoron: Bazı motosiklet markalarının yedek parça konusunda tekelleşme istedikleri dolayısıyla kendileri haricinde yedek parça getirilmemesi için uğraştıklarını görüyoruz. Honda’nın ise kendisi haricinde pek çok farklı kurumca ithal edilen yedek parçaları var. Honda olarak bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Yamasaki San: Üretici olarak servis konusunu önemsiyoruz. Dolayısıyla servislerde, orjinal yedek parça kullanılmasını istiyoruz. Anlayabildiğim kadarıyla, grey market vasıtası ile gelen ve üzerinde “orjinal yedek parça” yazan malların en az yarısı sahte. Bu konuda tüketici dikkatli olmalı. Bu tür parçaların bazıları o kadar ucuz ki, inanamıyoruz. Zaman zaman “orjinal” denilen bazı parçaları inceliyoruz, bunların tüketiciye satış fiyatı bizim maliyet fiyatımızın bile altında kalabiliyor.

 

Honda Türkiye’nin Patronu Yamasaki San İle Görüştük 2. İçerik Fotoğrafı

 

 

Motoron: Ama bu sayede özellikle hafif sınıftaki Honda’ları kullananlar “parçası o kadar ucuz ki, Honda kullanıyorum” diyebiliyor. Bu durum sizin faydanıza değil mi?

Yamasaki San: Her ne kadar bu parçalar ucuz da olsa, kendimizin üretmediği parçayı serviste kullanma riskini göze alamayız. Bizim her şey konusunda bir güvenlik standartımız vardır, dolayısıyla bunu karşılayan malzemeyi kullanmamız gerekiyor. Herkes piyasadan istediği malzemeyi almakta elbette serbesttir ancak biz yetkili servislerimizi tüketiciyi bu konuda bilgilendirmeleri üzerine haberdar ediyoruz.

 

 

Motoron: %8’lik ÖTV limitinin 250cc’den 300cc’ye çıkartılması için herhangi bir çalışmanız oldu mu? Yeni Euro4 egzoz emisyonu sizi herhangi bir şekilde etkileyecek mi?

Yamasaki San: ÖTV ile ilgili olarak bir çalışmada bulunmadık. Euro 4 egzoz emisyonu Avrupa Birliği’nde uygulanan bir egzoz normu olduğu için Türkiye’yi de bağlıyor. Bizim ürünlerimizin tamamı Türkiye’nin sistemine uygun olduğu için bu konuda herhangi bir geliştirme yapmamız gerekmedi.

 

Honda Türkiye’nin Patronu Yamasaki San İle Görüştük 3. İçerik Fotoğrafı

 

Yamasaki San DCT şanzımanlı motosikletlerin gelecekte daha da çok tercih edileceğini belirtti.

 

 

Motoron: Türkiye ile Dünya genelinde Honda’yı karşılaştıracak olursanız, satış adetlerini söyleyebilir misiniz?

Yamasaki San: Dünya genelinde 2015 senesi içinde Honda’nın satış adeti 17,2 milyon motosiklet. Türkiye’de ise 29.500 adet. Her ne kadar küçük bir oran gibi görünüyorsa da Türkiye pazarı bizim için önemli ve bu pazarda da lider durumdayız. Dünya genelinde Honda’dan sonra gelen en büyük üretici yine eskiden Honda şemsiyesi altında üretim yapan Hero, onun da üretim adeti 6 milyon. 2016 yılında bu başarıları hem dünyada, hem Türkiye’de sürdürmek istiyoruz.

 

 

Motoron: Peki Africa Twin ile ilgili olarak konuşmak gerekirse, bize özel bir indirim olur mu?

Yamasaki San: Normalde kimseye özel bir indirim yapmıyoruz, ama madem çok istiyorsunuz, bana gelin. (gülüşmeler)

 

 

Honda Türkiye’nin Patronu Yamasaki San İle Görüştük 4. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Honda Türkiye’nin Patronu Yamasaki San İle Görüştük 5. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Sektöre Çevreci Bir Çözüm: Elektrikli ‘Trial’ Motosikletler Türkiye’de!

Adventure Motosiklet Aksesuarı Deyince Akla Gelen İlk İsim Touratech

REKLAM