Yazar: Özlem Köseoğlu
Piaggio Group’un Yeni Türkiye Distribütörü, Doğan Gruba ait ve 2017’nin başlarında kurulan Trend Motosiklet Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Ümit Karaarslan ile yeni oluşumdan konuştuk…
Motoron: Ümit Bey, öncelikle bu yeni oluşumla ilgili neler söylemek istersiniz?
Ümit Karaarslan: Otomotiv sektöründe büyüme amaçlı olarak sektör içindeki payımızı arttırmak ve genişlemek açısından, başlattığımız arayışlarımız sonucunda marka imajına baktığımızda çok önemli yeri olan bir İtalyan klasiği Piaggio Group ile birlikte çalışmayı istedik. Gerçekleştirdiğimiz görüşmeler sonucunda, Kasım 2016’dan itibaren Piaggio Group’un distribütörlüğünü almış olduk. Aradan geçen bu süre içerisinde, bayilik alt yapısını geliştirmeye ve satış sonrası hizmetler ağımızı geliştirmeye çalıştık. Dolayısıyla fuar ile birlikte başlamış olduk.
M: Piaggio Group içerisindeki markalardan bahsedelim.
Ü.K.: Bildiğiniz gibi Piaggio Group bünyesinde dört marka bulunuyor. Klasikleşen Vespa olmak üzere Piaggio, Moto Guzzi ve Aprilia da aynı grubun içerisinde yer alıyor. Hepsinin farklı bir segmenti ve farklı özellikleri var. 1884 yılında kurulmuş olan Piaggio, uçaktan denizaltına, lokomotiften ticari vasıtaya kadar birçok operasyon yürütmüş bir kuruluş. Tüm bu operasyonların içerisinde yer alan motosiklet konusunda ise yeni bir dünya ve yeni bir imaj yaratmak adına, klasik İtalyan estetiği yaklaşımı içerisinde bulunmuşlar. Yüzyılı aşkın bir süreden beri, genel anlamda bu tarzda ürünler sergileyip geliştirmişlerdir.
Yaşam keyfi sunan Piaggio Group içinde, derinden hissedilen klasikleşmiş İtalyan esintisi, filmlere konu olmuş ve birçok hayat stilinin ikonu haline gelmiştir. Vespa da hepimizin bildiği gibi bunların içinde en klasik modellerinden birisidir. Bunların yanında baktığımızda, MotoGP’de yıllarca madalya almış Aprilia markası ve değişik bir klasik tür sunan Moto Guzzi bulunuyor. Ayrıca üç tekerlekli Piaggio MP3 ve yüksek tekerlekli Piaggio modelleri gibi değişik müşteri portföyü için motosikletler de mevcut.
M: Marka olarak Piaggio Group ile benzerlikleriniz nelerdir sizce?
Ü.K.: Dediğim gibi Piaggio Group’un, bir yaşam stili oluşturarak insanlara keyifli bir yaşam ve birliktelik sürdürme felsefesi, bizim de ilgi alanımıza girdiğinden dolayı, bu anlamda beraber yürütmek istedik.
M: Piaggio Group ile beraber gelecek planlarınız arasında neler bulunuyor?
Ü.K.: Yeni bir beraberlik içerisine girmişken, Doğan Grubu’nun D&R gibi kuruluşlarıyla beraber neler yapılabileceğini de göz önünde bulunduruyoruz. Çünkü onların da bünyelerinde yaşam stili, kitap, film ve müzik gibi önemli ve benzer unsurlar bulunuyor. Gelişen bayi ağımızla beraber aktiviteler yaparak, bu oluşumu ve birleşimi daha da geliştirmek istiyoruz. Ferco Grubun 17 sene devam ettirdiği birlikteliğe, daha da katma değer ekleyerek geliştirmeye çalışacağız.
Yorumlar
Loading…