in

2012 SYM Maxsym 400i

Yazar: Marco Mantovani

Tayvanlı üretici tarafından bugüne kadar üretilen en yüksek
silindirli scooteri denedik. Pratik ve konforlu, hem şehir içinde hem
şehir dışında rahat kullanılıyor. Kusurları? Biraz eskilerde kalmış ön
konsolu ve daha iyi olabilecek transmisyonu

Motor alırken yüreğinizi, scooter alırken mantığınızı dinleyeceksiniz. Aralarındaki büyük fark burada yatıyor. Şehirde her gün ve yoğun bir şekilde kullanacağınız aracı seçerken tutkuyla hareket etmemelisiniz, zira bu araç pratik, konforlu ve en sık tekrarlanan hareketleri hiç zorlanmadan kolayca yapmanıza izin verecek tipte olmalı. İşte bu açıdan baktığımızda yeni SYM Maxsym 400i için rakipleriyle başa güreşmek için gerekli özelliklere sahip bir scooter diyebiliriz. 

2012 SYM Maxsym 400i 1. İçerik Fotoğrafı

 

Pratik olmasıyla öne çıkıyor SYM geleneğine uygun olarak sele altı oldukça geniş ve kullanışlı. Şekli simetrik olmasa bile içine bir entegre, bir de jet kask sığdırabiliyorsunuz. Selenin geniş bir açıyla açılması, aydınlatma lambasının düşünülmüş olması ve kazara kapanmasını önleyen iki adet hidrolik pistonla donatılmış oluşu beğenimizi kazandı. Ayrıca selenin açma kapama mekanizması anahtarla değil gidondaki sol kumanda bloğu üzerindeki özel düğme ile çalışıyor. Tek olumsuz tarafı gösterge tablosuna elektrik gittiğinde çalışması. Ön panelin arkasında da muhtelif eşyalarınızı koymanız için üç ayrı eşya gözü düşünülmüş. Bunlardan ikisi üst kısımda, biri de aşağıda yer alıyor. Küçük eşyalarınızı ve otoban biletlerinizi koyabileceğiniz üstteki küçük bölmelerin kapakları anahtarsız, cep telefonu için şarj prizi bulunduran aşağıdaki bölmenin kapağı ise anahtarlı. Ayak dayama platformunun altına yerleştirilen yakıt deposunun pozisyonu ve anahtarlı dolum tapasının orta tünelde bulunması, yakıt ikmalini seleden inmeden yapabilmenize izin veriyor. Üstelik bu şekilde, yakıt dolum ağzı sele altı bölmesinde bulunan motorlara oranla, yakıt taştığında bu bölmede taşıdığınız eşyalara zarar verme riskiniz yok. Marş bloğunu kapatan ve silindir ağzına kadar inen kepenk sistemi hırsızların işini zorlaştıracak türden.

 

2012 SYM Maxsym 400i 2. İçerik Fotoğrafı

 

2012 SYM Maxsym 400i 3. İçerik Fotoğrafı

 

Motorun finisajlarına gelince, henüz bir hüküm vermek için erken olduğunu düşünüyoruz, zira kullandığımız motor bir seri öncesi üretim ve dolayısıyla bir çok parçası şimdilik monte edilmiş ve nihai olarak belirlenmemiş.

 

 

İtalyan eli deydiği belli oluyor

 

Seleye oturduğunuzda gözünüze ilk çarpan fazla çekici olmayan gösterge tablosu. Ancak üretici firma yeni bir grafik tasarım üzerinde çalıştıklarını ve satışa çıkacak motorlarda yeni gösterge tablosunun bulunacağını belirtti. Sele dolgusu hem sürücü, hem de yolcuya ayrılmış bölümünde biraz sert sayılır, ama uzun yolculuklarda bile yeterince konforlu. Ayak dayama platformu üzerindeki alanın genişliğinin yanı sıra, ön panelin arkasında bulunan oyuklar ayakların ileri doğru rahatça uzatılmasına izin veriyor. Platformun arka kısmı da yapısı itibarıyla her cüssede sürücünün ayaklarını rahatça yere dayamasına olanak tanıyacak şekilde dizayn edilmiş.

 

2012 SYM Maxsym 400i 4. İçerik Fotoğrafı

Şehir içinde çevik, virajlarda keyifli, otobanda korunaklı

 

Şehir içi trafik ortamında Maxsym 400i düşük ağırlık merkezi sayesinde gayet çevik ve kıvrak. Ancak transmisyonun biraz iyileştirilmesi şart, zira daha ilk metrelerden itibaren aktarım organlarının yeterince yumuşak ve hassas olmadıkları fark ediliyor. Bu kusur üretici firma tarafından da tespit edilmiş olmalı ki, hem transmisyonu iyileştirmek, hem de bazen sürücünün dizine rahatsız edici şekilde temas eden gidona daha iyi bir stroke sonu ayarı yapmak için harekete geçilmiş. Dikiz aynaları ise gayet iyi konumlandırılmış, fonksiyonel ve titreşimsizler.

 

2012 SYM Maxsym 400i 5. İçerik Fotoğrafı

 

Trafikten çıktıkça motor-transmisyon ikilisi işini daha iyi yapmaya başlıyor ve 30 km/s hız akıcı bir şekilde geçildikten sonra, bu hacimde tek silindirli bir motor için son derece parlak sayılabilecek bir performans sergileyerek maksimum hıza çıkıyor. Yolun düz parkurlarında stabil olduğu kadar virajlarda yana yatarken oldukça çevik bir motor olduğunu görüyoruz. SYM’in virajlarda bu denli keyif verici olmasının bir nedeni de elbet süspansiyonları. Şehir içinde parke döşeli zeminlerde sarsıntıları filtre etmekte zorlanan sert süspansiyonlar, hız yükseldikçe Maxsym’in yörüngesini gayet iyi korumasına ve ön tarafta hiçbir dalgalanma belirtisi göstermemesine önemli katkı sağlıyorlar. Özellikle çatalın performansının çok hoşumuza gittiğini sözylemeliyiz: Son derece güçlü ve modüler bir fren sistemi tarafından sınanan çatal frenlemeler sırasında asla gereğinden fazla gömülmüyor.

 

Otobanda gerçekleştirdiğimiz sürüşte ise, öndeki geniş panelin ve en yüksek pozisyona ayarlandığında sadece sürücünün omuzlarıyla kaskıının tepe noktasını rüzgara maruz bırakan siperliğin, bu motorun aerodinamik korunma özelliğine çok önemli katkıda bulunduklarını gördük.

 

2012 SYM Maxsym 400i 6. İçerik Fotoğrafı

YOLCU KRALLAR GİBİ

Selenin oturma düzlemi sürücünün bel desteği ile iki farklı seviyeye bölünmüş. Yolcuya düşen pay oldukça geniş ve rahat. Sırt dayama desteği ve geniş tutma kulpları var. Ama kulpların yeri biraz fazla aşağıya kaydırılmış. Kayma önleyici malzeme kaplı katlanabilir ayak dayama pedalları da gayet şık.

 

2012 SYM Maxsym 400i 7. İçerik Fotoğrafı

GERÇEK BİR MOTORA YAKIŞIR AYRINTILAR

Gidonların tutma kulplarında neredeyse hiç titreşim yok. Bunda gidon uçlarına konulan denge ağırlıklarının da etkisi var. Fren kolları ayarlanabilir tipte. Sele altı bölme açılırken iki adet havalı piston işinizi kolaylaştırıyor.

 

TEKNİK ÖZELLİKLER;

Motor: 4 zamanlı, 1 silindirli, su soğutmalı. Silindir gömlek çapı 83×73,8 mm, silindir hacmi 399,3 cc, kompresyon (sıkıştırma) 10,6:1; 4 adet valf, yağ karteriyle güçlendirilmiş yağlama sistemi, maksimum güç 7.000 devirde 34 bg (25 kW); maksimum tork 6.500 devirde 34,3 Nm. Euro 3 Besleme sistemi: Elektronik enjeksiyon, 40 mm çapında kelebekli gövdeler, depo kapasitesi rezerv dahil 15 litre. Ateşleme sistemi: Elektronik dijital. Elektrik sistemi: 12 V 11,2 Amper akü. Aktarım sistemi: Otomatik varyatör. Şasi: Çelik borulu yapı, gidon mili gömleği 27,5; ön şasi 143 mm. Süspansiyonlar: Önde teleskopik çatal ve 41 mm çapında kolları, yayın ön yük ayar özelliği var, esneme payı deklare edilmedi. Tekerlekler: Hafif alaşımlı jantlar, tubeless lastikler, ön lastik 120/70-15”, arka lastik 160/60- 14”. Frenler: Ön fren 275 mm’lik çift diskli, radyal bağlantılı dört pistonlu fren kaliperleri; arka fren 275 mm tek diskli ve iki pistonlu fren kaliperi. Boyutlar (mm) ve ağırlık: Uzunluk 2.270, genişlik 825, yükseklik 1.410, akslar arası mesafe 1.555, sele yüksekliği 755, ağırlığı 229 kg. Periyodik bakım: Her 6.000 km’de bir. Üretici: Sangyang Industry Co. Ltd. No. 3, Jhonghua Rd., Hukou Township, Hsinchu County 303 – Tayvan. Tel. +886-3-5981911; www.sym.com.tw. Distribütör: Motoran – www.motoran. com.tr Renkler: Beyaz, siyah, gümüş, antrasit.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2012 KTM 125 Duke

2012 Honda CBR 250R

REKLAM