in

Honda’nın Yeni Yüzlü CB 500F’i İle Pistte Eğitim

Yazar: Didem Tüfekçi

İlk defa her şey bu kadar yolunda gidiyordu. Uzun zamandır pistte organizasyon yapıyordum ama piste daha önce hiç çıkmamıştım. Hem herkesin bu kadar tutkuyla bağlandığı şeyi merak ediyor, hem de tereddüt ediyordum. Ama bu kez karar vermiştim denemeye. En büyük adımı atmıştım ve şimdi sırada piste çıkabilmem için gerekli hazırlıkları yapmak vardı. Maalesef öyle yoldan geldiğiniz gibi piste çıkamıyorsunuz, güvenliğiniz için uyulması gereken prosedürler var.

 

 

ZAMAN

Tarih 30-31 Mayıs 2016 Motoron VIP Track Day, maalesef öyle her istediğimiz zaman piste çıkamıyoruz. Piste çıkabilmemiz için daha önceden belirlenen ve duyurulan tarihleri kullanmamız gerekiyor. Bu tarihleri sizde merak ediyorsanız www.dmyayincilik. com sitesi üzerinden inceleyebilirsiniz.

 

Honda'nın Yeni Yüzlü CB 500F'i İle Pistte Eğitim 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

EĞİTİM

Benim gibi ilk defa piste çıkacak birinin tecrübeli pist sürücülerini rahatsız etmeden pistte sürüş yapması çok önemli. Her sürücü genelde yoldaki virajlarda çok iyi olduğunu düşünür, dolayısıyla İstanbul Park gibi bir pistte de harikalar yaratacağına inanır. Bunların %98‘i ilk pist seansının sonunda hayaller ve gerçekler diyerek geri döner, %2’si de inadından düşer. Pist gerçekten bambaşka bir yer, yaşayacağınız durumun sizin tecrübeniz veya yeteneğinizle hiçbir ilgisi yok. Pistte sürüyor olmak yeni bir başlangıç gibi. Zaman geçirmeden, çaba harcamadan sonuç alamayacağınız bir yer. Tabii bunun yanı sıra pisti paylaştığınız tecrübeli pist sürücüleri var. Onları da riske sokmadan pistten keyif almanız gerekiyor. Bence bunun en doğru yolu, özellikle ilk seferler için eğitim almak. Eğitmen sizin yeni bir dünya ile güvenle tanışmanızı sağlıyor. Hem öğreniyor hem de gününüzden keyif alıyorsunuz. Şu detayı atlamamak gerekiyor ki, pist için mutlaka bir pist eğitmeninden ders almak lazım. Her eğitmenin uzmanlık alanı farklı. Çok iyi bir yol eğitmeni pistte çok tehlikeli bir sürücüye dönüşebiliyor. Her işi uzmanı ile yapmakta fayda var. Yoksa matematik öğretmeninden fizik dersi almış gibi olursunuz.

 

Honda'nın Yeni Yüzlü CB 500F'i İle Pistte Eğitim 2. İçerik Fotoğrafı

 

 

Benim bu ilk sefer için çok büyük şansım vardı, Armin Schedran. Armin BMW Race Camp eğitmeni, ayrıca İspanya ve Almanya şampiyonalarında yarışmış eski bir yarışçı. Şu an yarışmıyor ama tecrübesi önemli bir kitleye hitap edecek kadar geniş. Armin, ilk seansta ne bildiğini görmek için seni izliyor. Sonrasında da çalışma programını çıkarıyor. Piste çıkmadığın zaman kağıt üzerinde teori dersleri anlatıyor, sonra da pistte pratik eğitime alıyor. Piste asla yalnız hissetmiyorsun. Armin’in beni izlediği yetmezmiş gibi bir de arkadan gelen diğer sürücülere tehlike yaratmamamız için beni hep güvenli bölgeye taşıdı. Böylelikle yanımdan roket gibi geçen diğer motorlardan hiç endişe duymadım. En önemlisi de onlara risk yaratmadım. Ve iki gün boyunca güvenli bir şekilde pistin tadını çıkardım.

 

Honda'nın Yeni Yüzlü CB 500F'i İle Pistte Eğitim 3. İçerik Fotoğrafı

 

 

MOTOR

Aslında bu hikayenin en önemli aktörü motor. Honda CB 500F, masalımın kahramanı. Piste çıkmak için tüm gereklilikler yerine geldiğine göre, en önemli şeye sıra geldi; motosiklet.

 

 

Pistte supersport bir motor kullanmak benim için doğru bir seçim olmayacaktı. Kullanacağım motorun benim işimi kolaylaştırması için rahat ve hakim olabileceğim bir motora ihtiyacım vardı. CB 500F bunun en doğru haliydi. Bir motora bindiğiniz zaman ona hakim olabileceğinizi hissetmeniz lazım, aksi halde motosiklet sizi kullanıyor olacaktır. Benim için ana kriterlerden biri selvi boyuma (156 cm) uygun olması. Ayaklarım yere değdiği sürece kendimi güvende hissediyorum ve tabii gidonun açısı benim oturuş pozisyonuma etki ediyor. CB 500F’in geniş ve yüksek gidonu benim rahat oturmamı sağlıyor. Aslında CB 500F yeni bir model değil ama bu sene güzel bir revizyondan geçmiş. Mesela depo hacmi arttırılmış, ön far ve arka stopta led’ler kullanılmış. Yeni makyajıyla daha agresif bir görünüm almış, ama kullanımı o kadar rahat ki hiç yorulmadan uzun yollar yapabilirsiniz. Aktarma sistemindeki küçük değişiklikler viteslerin daha rahat geçmesini ve hissedilmesini sağlamış. Açıkçası neredeyse otomatik bir motor kullanıyormuş hissine kapılıyorsunuz. İvmelenmesi o kadar rahat ki kendinizi buzda kayıyor gibi hissediyorsunuz.

 

 

Tüm agresif görüntüsünün altında çok yumuşak başlı bir güç yatıyor. Dışarıdan bakınca huysuz, söz dinlemez bir motora benziyor ama çok iyi bir partner olduğunu söyleyebilirim. Eğer motosiklet hayatınızda ilkokulu bitirmiş bir sonraki öğrenime geçecekseniz, bu orta sınıf çıplak tam size göre diyebilirim. Toplamda beş rengi var ama bu rengini tek geçiyorum, diğer renkler motoru sıradanlaştırmış. Frenleri hakkında bir yorum yapamayacağım, çünkü eğer pistte çok hızlı değilseniz frenleri hiç kullanmıyorsunuz diyebilirim. Motorun hızını gaz ile kontrol ediyorsunuz, fren ihtiyacını da vites küçülterek karşılıyorsunuz. Bu arada en büyük sıkıntım motorda vites göstergesinin olmayışı oldu. Yani her şey harika ama o gösterge bir de vitesi gösterseydi şahane olacaktı. Her güzelin bir kusuru vardır diyelim bu durum için…

 

Honda'nın Yeni Yüzlü CB 500F'i İle Pistte Eğitim 4. İçerik Fotoğrafı

 

İlk gün her vites saymaya başlamam 3. virajda unutmamla son buldu. Neyse ki ikinci gün birbirimizin sesinden anlamaya başladık. Naked motorlarda sürücüyü rahatsız eden en büyük sıkıntı rüzgar, önünde siperlik olmaması uzun yolda ve otobanda zorlayabilir. Ama neyse ki bu sorunun çok basit bir çözümü var. Zevkinize ve ihtiyacınıza göre bir rüzgar siperliği taktırabilirsiniz. Bunun yanı sıra pistte standart bir motor kullanmanın eğlenceli yanları da var. Yarış veya pist için hazırlanan motorlarda korna, far, ayna gibi detaylar olmaz ama bende vardı. Madem onlar kadar hızlı gidemiyorum o zaman onları yavaşlatayım dedim. Yanımdan hızlı geçtiklerinde ara ara bastığım korna ile irkilen süper hızlı motorları görmek çok eğlenceliydi açıkçası.

 

 

Masal kahramanım CB 500F, seninle harika iki gün geçirdim. Hayalime ortak olduğun ve her şeyi kolaylaştırdığın için teşekkür ederim. Ayrıca sanırım sen olmasan bu kadar güzel fotolarım da olmayacaktı.?

 

Honda CB 500F Teknik ÖzelliklerHonda'nın Yeni Yüzlü CB 500F'i İle Pistte Eğitim 5. İçerik Fotoğrafı

Motor:
Sıvı Soğutmalı paralel çif

Motor
hacmi (cc): 471

Maks.
Güç: 47 bg/8500 dev/dak

Maks.
Tork: 43 Nm / 7000 dev/dak

Boyutlar
(UxGxY): 2080x790x1060 mm

Sele
yüksekliği: 785 mm

Yerden
açıklık: 160 mm

Yakıt
kapasitesi: 16,7 lt.

Ağırlık:
192 kg

Tekerlek
(Ön): 120/70ZR17M/C (58W)

Tekerlek
(Arka): 160/60ZR17M/C (69W)

Distribütör:
Honda Motor

www.honda.com.tr

Fiyat:
25.100 TL

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Yamaha MT07, KTM Duke 690 ve Suzuki SV650 modelleri karşılaştıması

1997 Model Honda CG Titan 125CC

REKLAM