Shoei neredeyse 60 yıldır ürettiği kasklar ile meşhur bir Japon firması. Kaskları sessiz ve belirli kafa şekillerine cuk oturması ile tanınır. XR-1100 modelinin yerine geçen NXR’ı bir yılı aşkın süre boyunca test ettik…
NXR’ın doğuşunun iyice öncesine gidelim. XR- 1000 modeli, Shoei’nin hem pist hem de yolda tüm motosiklet tipleri ile kullanılabilecek bir kaskıydı. 2007 yılında İngilizlerin çok meşhur SHARP testine yeni düzenlemeler geldi ve XR- 1000 modeli tekrardan test edildiğinde beş üzerinden üç yıldız aldı. Bu üç yıldızı almasının sebebi yandan gelen darbelerde kask biraz fazla esniyor ve kafaya darbeleri yan bölgelerden biraz fazla iletiyordu. Geri kalan alanlarda XR-1000’ün en iyi sonuçları aldığını da belirtmek gerek. Buna ek olarak artan beklentilerden dolayı da yeni bir model yapma gereksinimi doğmuştu.
Shoei’nin cevabı XR-1100 olmuştu. Şekil olarak daha yuvarlak ve büyük bu kaskın beş yıldız alması kesin olacak şekilde tasarlanmıştı. Tabii bunun bazı eksileri de olmuştu. Kask artık önceki modele göre 50GR daha ağırdı. Bu fark fazla gibi gözükmeyebilir fakat daha hafif bir kask aynı zamanda bir kaza anında boynunuza gelen yükün daha az olması anlamına geliyor. Ayrıca en önemlisi, rüzgar kanalında çok iyi değildi ve bazı motosiklet sürücüleri kaskın kafa sallama ve ses yaptığından şikayetçiydi.
Yeni NXR ile tekrardan küçük, hafif ve aerodinamik kask fikrine geri döndü. Üstteki şikayetleri gidermek için Rüzgar kanalında çok ağır testlerden geçti ve 200+ hızlarda NAKED bir motosiklette bile kafa sallaması gibi bir problemle karşılaşmadım. Arkasına konulan küçük spoilerının da bu hava performansında etkisi var.
Dış kabuğunda Shoei’nin Advenced Integrated Matrix adını verdiği gelişmiş bir kompozit yapı var. İki sert fiberglas katmanın arasına güçlendirilmiş organik fiberi ve buna benzer bir gizli içeriği olan 3D adını verdikleri katmanı sıkıştırıyorlar. Bu sayede darbeyi kaskın geri kalanına dağıtarak başınıza gelmemesini sağlıyor. Ayrıca kullanılan hızlı çıkartma eklentileri ile bir kaza anında ambulans ekibi kaskınızı başınızı oynatmadan kolay biçimde çıkartıyor.
Geniş vizörü sayesinde hem günlük kullanımda trafikteki ögeleri hem de piste çıktığımızda eğilerek sürerken önümüzü daha iyi görebiliyoruz. Yani bir kaskı hem günlük işleri hallederken, hem de pistte gazlarken kullanabilmek büyük rahatlık ve maliyet açısından çok çok iyi. İçinde extra bir güneş vizörü yok fakat ben gündüz siyah vizörle yola çıkıyorum ve sırt çantamda beyaz vizörü tutuyorum. Akşam olduğunda bazen kaskı bile çıkartmadan beyaz vizörü takıp yoluma devam ediyorum. Çünkü vizör takıp çıkartması gerçekten çok kolay ve toplamda 1 dakikayı bulmayan bir sürede yapılabilecek bir işlem.
Ayrıca hava kanalında tasarlanırken Shoei, optimum sessizliği bulmak için çok uğraşmış. Özellikle çene pedini taktığınızda rüzgar sesi neredeyse sıfıra iniyor. Kütüphane sessizliğindeki bu kaskta düşüncelerinizi bile duyabilirsiniz. Yaz geldiğinde ise yine bu hava kanalında yapılmış tasarımın faydasını hemen fark edebiliyorsunuz. Tüm havalandırmaları açtığınızda içeride rahat rahat nefes alabilir ve serinliğin keyfini çıkartabilirsiniz. Kış mevsiminde havalandırmaları kapattığınızda da içeriye bir gram rüzgar girmiyor.
NXR’ın içinde intercom hoparlörleri için kendi özel yuvası da mevcut. Bu yuvalar ile hoparlörler tam kulağımın dibinde fakat beni rahatsız etmeyen bir pozisyonda duruyor. Yolda dinlediğim müziğin, navigasyon veya telefonda konuşan kişinin sesini net bir şekilde duyarken başıma baskı yapan herhangi bir hoparlör olmadığından bazen 4-5 saat boyunca kafamdan hiç çıkartmadığım kask bende hiçbir ağrı yapmıyor. Ayrıca içeriye rüzgar almadığı için telefonda konuştuğum kişiler yüksek hızda gidiyor olsam bile motosiklette olduğumu neredeyse anlamadılar bile…
Sonuç olarak bir yıldır kullandığım bu kaskımı herhangi bir problem çıkmadığı takdirde kullanım ömrünün sonuna kadar kullanmaya devam edeceğim. Hem pistte hem de günlük hayatta kullandığım farklı tipteki tüm motosikletlere tarz olarak uyması da benim için ayrı bir artı. Ayrıca neredeyse bir yıldır her gün kullanmama rağmen rengi hala sıfır kondisyonu ile aynı parlaklıkta. Ömrü dolduğunda hala üretiliyor olursa yeni bir NXR veya bu klasmanın yeni modelini alıp sizlere test edip aktarmaya çalışacağım. Motosiklet keyfinizin hep on olması dileği ile…
Yorumlar
Loading…