Yazar: Motoron
Korkulu virajlarla nasıl başa çıkabiliriz?
Geçtiğimiz aylarda dergimizde yer verdiğimiz Gymkhana organizasyonu münasebetiyle Honda Güvenli Sürüş Eğitimi hocalarıyla beraberdik. Organizasyona dahil olup Gymkhana yarışının parkuruna çıkan motosiklet ustaları ilk antrenmanlarda biraz zorlandı çünkü gitmek istedikleri yere değil de onları ezmemek için önlerinde engel teşkil eden kukalara bakıyorlardı…
Aralarında yeni Türkiye Pist Şampiyonası yarışçılarının da bulunduğu ekip Güvenli Sürüş Eğitmenleri’nin de telkinleriyle piste, Gymkhana yarışının gerektirdiği sürüş tekniğine hızlıca alıştı: Nereye bakarsan oraya gidersin!
Motosiklete yeni başlayan kullanıcılara sürekli yolda tehlikeleri fark etmelerini hatta hafif bir paranoya halinde etraflarındaki sürücü, taksi, minibüs, otobüs, yaya, rögar kapağı, çukur ya da bariyerin nasıl bir tehlike yaratabileceğini sürekli kontrol ve denetim altında tutmalarını söylüyoruz. Bunun amacı suç tamamen karşı tarafta dahi bulunsa olası kazanın önceden farkına varılarak oluşmasının önüne geçmek.
Yeni motosiklet kullanıcılarının yaptığı en büyük yanlışlardan birisi bu olası tehlikelerden gereğinden fazla korkarak, söz konusu tehlikeye kilitlenerek üzerine sürmek neticesinde kaza yapmak. Ne tuhaf değilmi; “Şuna çarpmayayım” dediğiniz o nesneye çok bakarsanız gidip ona çarpıyor, kaza yapıyorsunuz. Şaka gibi değil mi…
Bu durum en çok, hızlı hissedilen virajlarda viraj dışına bakılması sonucunda şerit dışına taşmak, karşı şeride geçmek ve şans itibariyle karşı şerit boşsa oradan da yol dışına tarlaya uçmak şeklinde sonuçlanıyor.
Ne Yapılmalı
Motosiklet kullanımında en önemli işlerden birisi doğru noktaya bakmaktır. Çünkü motosiklet kullanıcısı tehlikeye uzun süre bakarsa kendini onun içerisinde bularak kendince o bölgedeki en risksiz gördüğü yöne yönlenir ve kaza gerçekleşir. Örneğin: “Viraj sandığımdan sertmiş, dönemeyeceğim galiba; bari şu ağaçla direğe vurmayayım da aralarından geçip çalılığa düşeyim” derse o çalılığa çarpar.
Hâlbuki: “Viraj sandığımdan sertmiş, ama ben dönmem gereken yere virajın şu çıkışına bakmaya devam edeyim ki şeridimi kaybetmeyip dönüşümü tamamlayabileyim” şeklinde düşünmeli ve korkmadan virajın bitimine bakmalı. Böylece motosikletin sürücüsünün baktığı yere yöneldiğini görecek ve istediği dönüşü yapabilecektir. Düzlükte olduklarında sıradaki virajın içine, virajın içindeyken de virajın sonuna-çıkışına bakarlar. Çünkü motosiklette nereye bakarsanız oraya gidersiniz!
*Bir ipucu: dönülecek taraftaki omzu düşürür / serbest bırakırsanız dönüşü gerçekleştirmeniz kolaylaşır…
Yorumlar
Loading…