Yazar: Motoron
Bu bariyerler bana pek
motosiklet dostu gibi görünmüyor.
çelik halatlı oto korkuluk olarak da bilinen bu tip güvenlik bariyerleri, belediyeler tarafından daha çok estetik nedenlerle tercih ediliyor. Bu tip bariyerlerin kaza anında motosikletçilere yarardan fazla zararı dokunduğundan zaman zaman gösteriler düzenleniyor ve yeni tip güvenli bariyerlerle değiştirilmeleri için mücadele ediliyor. İngiltere Motosiklet Federasyonu sözcüsü Jeff Stone, “Normalinde yaralanma riski düşük kazalarda bile neticeler korkunç olabiliyor. Biz, bunlara alternatif olarak dikey beton bariyerleri tercih ediyoruz, çünkü çarpışmanın şiddeti böylece daha geniş bir yüzeye dağıtılarak ölümcül yaralanmaların önüne geçilebiliyor.” diyor. Jeff Stone ayrıca, çelik halatlı bariyerlerin standart güvenlik testinin, motosiklet kaza testi içermediğini belirterek; “Karayolları güvenlik yetkililerine çelik halatlı bariyerlerin kullanımından vazgeçilmesine yada azaltılmasına dair bir genelge yayınlanması konusunda, yazılı başvuruda bulunduk.” diye belirtiyor.
Türkiye’de en kazalarda en büyük yaralanmaların ve ölümlerin sebebi olan bariyerler için zaman zaman başvurular yapılmasına rağmen iki katlı, altı kapalı bariyerler konusunda çok az yol alınıyor.
Yorumlar
Loading…