Bitmeyen Tango: Kask Seçimi Elbette ki herkesin artık ezberlediği bilgileri size yine sunup aman be kardeşim yetmedi mi artık dedirtmeyeceğim. Bu yazı motosikletinize ve sürüş tarzınıza uygun bir kask seçmeniz içindir.
Motosiklet kaskı alırken nelere dikkat etmeli?Scooter kaskı nasıl olmalı?
Sanıldığının aksine kask takmanın gerekli olduğu bir modeldir. Abi scooter düşsem ne olacak tarzındaki konuşmalar, düştüğün zemin racing motor kullanıcısının düştüğü zeminle aynı dediğinizde biter. Ancak kullanıcılar scooter in pratikliği nedeniyle tam kapalı korumalı bir kask takmayı zor bulurlar. Ne yalan söyleyeyim bende scooterıma binerken pistte kullandığım kaskı kullanmıyorum. Ancak önemli olan bir konu var ki ne kadar şirinde görünseler özellikle bayan kullanıcılar tarafından tercih edilen yarım kasklar yüzü hiç korumamaktalar. Yeni çıkan ve modüler yapıda olan kasklar son hızları yüksek olmayan scooterlar için biçilmiş kaftan. Ancak büyüyen hacimleriyle touring sınıfına göz kırpan scooter modelleri için çokta uygun değiller.
Öncelikle tüm dünyada kabul görmüş ve en çok tercih edilen motosiklet tarzlarını ayırarak başlayalım. Sonrasında her model ve kullanım tarzı için birer örnek verelim ve en sonunda da kaskımı düşürdüm ne yapmalıyım sorusuna cevap bulalım.
Moduler Kasklar // Güncel Modeller ve Fiyatları İçin Tıklayın.
Uygun fiyatlı kask tavsiyesi
Eğer 100-250 cc vitesli bir motosikletten bahsediyorsak her ne kadar üreticiler küçük hacimli eğlence motoru diye satsalar da kendileri günlük ulaşım amaçla üretilmiş; A noktasından B noktasına en uygun fiyatlı ve hızlı ulaşımı sunan motorlardır. Kurye motoru olarak anılsalar da aslında her gün işine gidip gelmek için en mantıklı çözümdür. Yine bu motor kullanıcıları da genelde bütçe amaçlı hareket ederek bir kask edinmezler. Ancak tedavi masrafları maalesef kasktan ucuz değildir. Bu tarz motorlarda iyi markaların başlangıç seviye kasklarını kullanmak gayet yeterlidir. Nede olsa ekonomi amaçlı alınmış 5.000 tl’lik bir motosiklet için MotoGP teknolojisiyle üretilmiş 2.500 tl’lik kask çok gereksiz olur. Yine önerim tam koruma sağlayan full face kasktır hem de fiyat olarak çene açılabilen kasktan daha uygun olması nedeniyle ceple de dosttur.
LS2 Uygun fiyatlı kasklar arasında en çok tercih edilen markadır.
Güncel modeller ve fiyatlar için; www.motosikleti.com.tr
Naked Motosiklet İçin Kaskı Nasıl Şeçmeli?
Türkiye’de belki de en sevilen tarzlardan biri olan naked motosikletler bugün street fighter, dragster gibi isimlerle de anılıyorlar. Ancak temel aynı. Grenajsız ve rüzgar korumasız üretilirler. Sorunları da aynıdır yavaş süratlerde mükemmel yola bağlılık sunan rüzgarlıksız yapı 120 km/h den sonra özellikle başta sürekli geri itme yaparak boyun kaslarını zorlar. Ya da sizi deponun üstüne yapışmak zorunda bırakarak aynaları görmenizi ve daha da önemlisi ileriyi görmenizi kısıtlamaktadır. Çoğu kullanıcının yaptığı en büyük yanlış ise grenajlı yarış motorları için üretilmiş ve aerodinamik yapısı ancak racing motor üzerindeyken işe yarayan ve gereğinden pahalı kasklar seçerek hem boyunlarına hem de cüzdanlarına eziyet etmeleridir. Halbuki artan naked talebe kask üreticileri de duyarsız kalmamıştır. Buyurun sadece naked motosiklet için üretilmiş dik oturuş pozisyonu için en iyi aerodinamiğe sahip bir kask.
Örnek: Arai Rebel 649 Euro
SHOEI X-SPIRIT
Racing için En İyi Kasklar
Türkiye’de en çok tercih edilen ve kullanıcılarının bir kesiminin saçlarının bozulmamaları için kask takmadıkları motosikletler olan racing motosikletler. Alırken ucuz ancak kullanıcı ekipmanı açısından en çok para harcamanız gereken motosikletlerdir. Deri tulum, deri eldivenler, yarış botları, vücut korumaları ve elbette ki kask. Saatte ki hızları 300-330 km’leri bulabilen yarış ve hiper motorlar doğal olarak yüksek süratlerde ve öne eğik sürüşte maximum görüş için geniş görüş açılı vizöre sahip olmalıdır. Mümkün olduğunca hafif ve aynı zamanda da en yüksek hızdaki kazalara dahi dayanabilecek yapıda olmalıdır. Geniş açılı vizörü, ayarlanabilen rüzgar deflektörü, hafifliği ve sağlamlığı bir arada sunan birçok model mevcut.
Örnek: Shoei X-spirit 2 800 Euro
SHOEI NEOTEC
Çene Açılır Kask Tavsiyesi
Türkiye’de hak ettiği yeri yollarımız yüzünden bulamayan sert süspansiyonlu genellikle hızlı ve spor motosikletlerden türetilmiş motor bloklarına sahip olan bu motorların kullanıcıları için yalnızca iki seçenek var. İlki spor motosikletlerde de kullanılan yüksek fiyatlı full face kasklar. Ya da deniz kenarında deniz kokusunu içinize çekmenize izin veren flip-up yani çene açılır kasklar. Bazıları içinde koyu renkli güneş vizörü bulundurdukları için daha avantajlılar. Touring motor kullanıcıları için tercih edilmesi daha mantıklı olan çene açılır kasklarda da aerodinamik çok önemli. Çene açılma mekanizması nedeniyle zaten biraz ağır olan bu kasklar birde aerodinamik açıdan kötü tasarlandıklarında hiç çekilmez oluyorlar. Ve her zaman en pahalısı en iyisi demek değil. Bunu kanıtlarcasına piyasada örnekler mümkün. Çok ağır neredeyse hiç hava almayan ve aerodinamik açıdan vasat olan kasklar 2000 tl ye satılıyor. Böyle bir hataya düşmeyin ve seçim yaparken aerodinamiğe verilen önemi mutlaka göz önünde bulundurun. Boyun kaslarınız size ve bana teşekkür edecek.
Örnek: Shoei Neotec 550 Euro
BMW
Enduro Kask
Türk kullanıcıların çoğunluğu tarafından tercih edilen bu motor türü aslında bir sentez. Touring kadar rahat, spor motosikletler kadar hızlı ve bazen de araziye girmeye meyilli. Öncelikle bu motor cinsini kullananların kendi sürüş tarzlarını bilmeleri lazım. Eğer sürekli sportif kullanıp kasklarını molalarda çıkarıyorlarsa full face bir kask daha hafif ve daha amaca yönelik olacaktır. Ancak yine dik oturuş pozisyonu nedeniyle yarış motorlarında kullanılan kasklar yerine naked motorlar için üretilmiş kasklardan tercih etmek daha yerinde olacaktır. Eğer daha çok şehir içi ve kısa geziler ile çok mola vererek sürüyorsanız her seferinde kask takıp çıkarmak yerine çene açılır kask kullanmak çok daha mantıklı. Gel gelelim enduro motorlar için tasarlanmış hem terekli hem de vizörlü “dual-purpose” çift amaçlı kasklara. Benim de bizzat kullandığım kasklar özellikle nefes alma probleminiz varsa (alerjiye bağlı nefes darlığım var) sunduğu geniş çene alanı sayesinde fazlaca rahat. Terekli yapısı yüksek süratte kaskı geri çekebildiğinden çıkarılabilir yapıda olanlarından tercih etmek daha mantıklı. Bunun yanında vizörleri asimetrik şekilleri nedeniyle tam kapanmama hastalığına yatkındırlar. Sesli ve fazlaca rüzgarlılar. Bu yüzden enduronuzu sadece asfaltta sürüyorsanız bu kasklardan uzak durmanızı tavsiye ederim. Eğer enduronuzu toprağa da sokuyorsanız bu tarz kasklar sizin için biçilmiş kaftan. Bu kaskta diğerlerinin aksine çok az çeşit var ve bunlardan sadece bazıları kafaya takmaya değer ilki Shoei’ nin ürettiği “Hornet DS” modeli 549 euro. Diğeri ise Arai nin Tour X4 modeli 750 euro.
Örnek: Bmw Enduro Helmet 1500 TL
Son olarak en merak edilen ve yanlış bilinen kaskımı düşürünce ne yapmalıyım sorusunun cevabı.
Arai ürün geliştirme müdürüne göre cevap “hiçbir şey, eğer elde tuttuğunuz kadar bir yükseklikten veya sele üzerinden düşürüyorsanız. Herhangi bir dış deforme yoksa değiştirmenizi gerek yoktur. Çünkü kaskların dış kabukları belirli bir darbeye kadar esneme yeteneğine sahip kevlar ya da kompozit malzemelerden üretilmiştir. Ancak içinde kafanız varken gerçekleşen en ufak darbede bile kaskınızı değiştirmeniz gerekli. Bunun nedeni ise kaskın dış kabuğu hiç hasar almamış olsa bile içindeki sadece tek darbe absorbe edebilecek yapıdaki esnemez poliüretan dolgu ezilerek kullanılmaz hale gelecektir.
Yorumlar
Loading…