2013 yılına oranla ortalama %5 azalan motosiklet ihracat oranlarını arttırma çabasında olan Çin’in neler yapacağını sizler için derledik. İşte detaylar…
Çin gümrük ve tekel departmanı, motosiklet endüstrisi için 2014 yarı yılı verilerini açıkladı. 2014 Haziran ve Temmuz ayları arasında ihraç edilen 4,661,720 motosikletin, 2013 yılınının aynı dönemine oranla %6.24 azaldığı kaydedildi. İhraç edilen motosikletlerin $2,504,508,389 olarak kaydedilen mali değeri ise geçen yılın aynı dönemine oranla %4.54 azaldığı belirtildi.
Geçtiğimiz birkaç ay boyunca Çin’in motosiklet endüstrisindeki hafif ama fark edilir gerilemesine, Çin tarafından kontrol edilen uluslarası endüstriye Hindistan’ın da dahil olmasının neden olduğu kaydedildi. Biz ise şimdi Çin motosiklet endüstirinin hatrı sayılır eleştirmenleri tarafından, bu düşüşün tersine çevrilmesi için sunulan birkaç fikri paylaşacağız.
Çin otomotiv endüstri tarihçisi ve motosiklet etkinlik organizatörü Guo Changcun’un fikrine göre: “İhracat düşüşüne sebep olan şeyin ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Hindistan ve Japonya bizim pazarlarımıza zarar vermekte. Bu zararın başlıca nedeni, müşterinin gelirine uygun motosikletlerin daha öncesinde sadece Çin tarafından üretiliyor olmasıydı. Şu durumda endüstrinin yapması gereken şey, yeni pazarlar arayarak daha önce girmediklerimizde uygun bir şekilde ilerlemek olacaktır. Dünya’da en çok motosiklet ithal eden ülke Endonezya olarka biliniyor. 60 milyon motosiklet kullanıcısı olan ülkenin pazarı büyük ölçüde Honda ve Yamaha tarafından kontrol edilmekte fakat Çin’in de hedef alabileceği uygun pazarlar mevcut. Bunlardan birisi son zamanlarda Kawasaki’nin Ninja 250’siyle başarılı bir şekilde hedeflediği 250cc motosiklet pazarı. Çin şirketleri, kesinlikle pazarda rekabet edebilecek çok iyi 250cc dual sport modelleri üretmeleriyle meşhurdur; özellikle Japon ve Çin üretimi motosikletlerin fiyat farkını göz önüne aldığımızda.
Myanmar’ın Çin motosiklet şirketleri tarafından hedeflenmiş olan ‘Commuter’ sekötörü, ülke yönetimi tarafından stabilize edilmeye başlandı. Şu anda Myanmar, 2014’ün ilk 6 ayında yarım milyondan fazla ünite ile dünyanın en çok Çin motosikleti ihtal eden ülkesi durumunda. Endüstri, eski pazarlar yerine yenilerini bulup yoğunlaşmak zorunda. Burma’daki başarıyı görüp farklı ülkelerde de bunu örnek almalıyız. Şu anda ithal eden bir diğer ülke ise Filipinler. Sadece bu iki ülkeye motosiklet ihracatı yaptıkça, diğer bölgelerde üç ülke kaybediyoruz.
Çin Ticaret Odası’nın motosiklet ile ilgili bölümü, ihracat düşüşünü karşı harekete geçerek Eylül ayında Chongqin’de bir forum organize edecek.
Forum organizatörü Gu Fang’ın raporu şöyle: “Organizasyon komitesi, Çin motosiklet endüstrisinde görev alan yönetici ve teknik yöneticileri global motosiklet endüstrisindeki son gelişmeleri tanıtmak için davet edecek. Yakıt verimliliği ve emisyon azaltma teknolojileri, motosiklet dizaynı, yeni materyaller, elektrikli motosiklet teknolojisi gibi geliştirmemiz gereken teknolojiler teknik standartlara ve yönetmeliklere özellikle dikkat edilerek bu forumda paylaşılacak. Motosiklet endüstrisindeki son ürünleri ve teknolojileri sunacak olan bir sergi ile eş zamanlı olarak yapılacak olan organizasyonun amacı, motosiklet üreticileri, parça ve bileşen üreticileri, AR-GE (araştırma ve geliştirme) endüstrileri, özel ekipman üreticileri, medya ve teknik destek firmaları arasında teknolojik değişimi arttırmak olacak. Ayırt edici bir başlık altında, 5 ana nokta forum boyunca tartışılacak.
Görüşülecek ilk konu yeni iş fırsatları keşfetmek. Çinli parça ve bileşen üreticileri bu forumda uluslarası olarak parça alan firmalar ile görüşecek ve karşılıklı olarak kazanma odaklanacak.
İkincil olarak alt forum, ‘Teknik Gelişim’ olarak adlandırılıyor. Bu alt forum sayesinde Çinli AR-GE departmanları yabancı meslektaşları ile görüşerek Çin motosikletlerinin gelişimine katkıda bulunacak.
Forumun üçüncül amacı da motosiklet ve parça üreticilerini bir araya getirecek bir platform oluşturmak. Bu aynı zamanda üretim ekipmanları, araç şirketleri ve ilgili sektörden kişileri de kapsamakta.
Forumun son aşaması ise marka pazarlama ve yeniden markalaşmanın negatif etkisi olacak. Bu uluslarası yeninden markalaşma stratejisi, Çin motosiklet endüstrisnin gelişimin engellemekte. Bunun yanı sıra, müşteriler motosikletlerinin sadece üzerine basılmış bir markadan ibaret olduğunu fark etmemekte. Çoğu üretici bunun markaya olan saygının artmasını engellediğinin farkında değil. Ayrıca bu aşama Çinli motosiklet tasarımcılarını ve denetleyicileri de kapsayacak.
Önümüzdeki dört ay boyunca Canton Fair, China Motorcycle Parts Expo ve CIMAmotor, bu foruma ev sahipliği yapacak.
2014 Haziran Temmuz İhracat Rakamları (İhraç hedefine göre ilk 10)
Geçen yıla göre değişim (%)
Ülke
Ünite
Değer($)
Ünite
Değer
Nijerya
499,733
244,502,383
41.43
50.75
Myanmar
560,665
236,186,173
26.86
26.10
Meksika
284,074
157,968,404
54.40
45.67
Filipinler
298,733
134,348,982
23.04
27.46
Togo
192,734
98,039,340
-23.31
-23.72
Arjantin
152,835
86,148,988
-50.52
-46.61
Japonya
66,007
81,362,887
-10.25
-7.97
Rusya
114,650
74,832,703
-65.28
-50.20
Angola
135,868
73,609,794
5.17
10.60
Kolombiya
104,480
71,055,765
-13.02
-14.48
Geçen yıla göre değişim(%)
Ünite
Değer($)
Ünite
Değer
50cc ve altı
504,619
275,024,331
-27.16
-22.43
51-100cc
228,833
84,710,820
-20.93
-28.07
100cc-125cc
2,661,849
1,327,707,359
2.86
4.54
126cc-150cc
904,462
513,203,941
-13.96
-11.49
151cc-200cc
254,727
183,201,891
-3.49
-1.33
201cc-250cc
101,079
107,863,049
23.33
4.32
251cc-400cc
4,688
7,129,999
30.33
32.13
400cc üstü
1,535
5,666,999
-13.03
-20.24
Toplam
4,661,792
2,504,508,389
-6.24
-4.54
Yorumlar
Loading…