HONDA MSX 125, APRILIA SCARABEO 200, HONDA SH125 MODE, SUZUKI INAZUMA, HONDA CBR 250R-CRF250L, KTM 125 DUKE, SYM JOYMAX 250, SYM WOLF SB250NI, HYOSUNG GT250R, YAMAHA X-MAX 250-X-CITY 250
1 HONDA MSX 125
Kaça gelecek, gelecek mi, ondan bile emin değiliz. Ama bu aletin şehiriçinde keyifli olacağı aşikar. Kolaylıkla 100km/s tutturabilmesi, küçük ve her yere sığabilir olması, arkaya bir kişi alabilmesi, pek çok kişinin işine yarayabilir. Vitesli olması bir diğer avantajı. 6-7 bin liraya alınabilirse, geriye kalan parayı da eğlencede yersiniz artık…
2 APRILIA SCARABEO 200
Büyük tekerlekli İtalyan. Bazı kullanıcılar tipini, bazıları da maksi skuter olmayışını beğenmiyorlar. Ancak çok dengeli, büyük tekerlekleri sayesinde iyi yol tutan, kombine frenleri güçlü olan, çok giden(120-130km/s ile rahat gidiyor), az yakan harika bir skuter (iddialara göre 2,8-3,2 lt/100km tüketim). 2014 modellerin satış fiyatları 3.360 euro (10.315 TL), ama Korlas elindeki kısıtlı miktardaki 2013’leri 8.900 TL’den satıyor, niyeti olan kaçırmasın.
3 HONDA SH125 MODE
Bu modelin de gelip gelmeyeceğinden emin değiliz. Fuara getirmişlerdi gerçi, diğer pek çok motoru getirmeseler de bu serinin getirileceğini düşünüyoruz. PCX125’in sorunsuz görünen motoruna sahip SH, büyük ön tekerleği sayesinde motorun daha stabil ve rahat olmasını sağlıyor. Fiyat belli değil.
4 SUZUKI INAZUMA
Az paraya çok motor. 12.850 TL liste fiyatı var ama, sahibinden.com’da görüldüğü kadarı ile bazı bayiler ellerindeki motorlara çeşitli kampanya ya da indirimler yapabiliyorlar, dolayısıyla küçük bir araştırma ile Inazuma’yı 12 bin TL civarına alabilirsiniz. Uzakdoğu üretimi olmasına rağmen işçiliği iyi, gösterge zengin. Çift egzoz olmasınaysa bayıldık.
5 HONDA CBR 250R-CRF250L
Honda’nın çift yumurta ikizleri. Bir anaya, biri babaya çekmiş. Karar vermeniz gereken nokta, hafifçe öne mi eğilip oturacak, yoksa kral gibi kasıla kasıla dik dik mi süreceksiniz?
Yolda, daha sportif bir sürüş isteyenler CBR versiyonunu, araziye yeni başlayan, yolda tın tın gidenler, trafik sıkışınca kaldırımlarda dolaşanlar (geçen gün Yıldız Üniversitesi önünde kaldırımı kullananlara polis ceza yazıyordu, aman dikkat) CRF’yi tercih edebilir. Motorlar aşırı güçlü değiller, ama özellikle CRF pek keyifli. Yalnız lastikleri asfalt yolda çok çabuk limitlerine geliyor. CBR için 12.250 tl, CRF için 11.750 TL ödemeniz gerekiyor.
6 KTM 125 DUKE
Gençlerin yeni sevgilisi, görünüş olarak harika, ses olarak eh işte bir motor. Forumlarda kullanıcıların yüzlerce sayfa yorumlarını bulmak mümkün. Çok satıldı, dolayısıyla ikinci eli de popüler. Bizce dezavantajı; kask vesaire koyacak bir yerinin olmaması. Kuru ağırlıkta Sym Wolf’ten 30 kilogram kadar daha hafif, ABS’si standart. Şu anda bazı bayilerde indirimli olarak 11.990 TL’ye satılıyor. Sıfırı 4.500 euro. Kaçmaz.
7 SYM JOYMAX 250
Maksi-skuter seven Türk skutürkçüsünün vazgeçilmez tercihlerinden bir tanesi. GTS Evo’nun modern versiyonu olarak piyasaya çıkan model, kendisine aşık edecek kullanıcılar bulmakta zorlanmadı. Fiyat biraz yüksek olmakla birlikte (12.510TL), biraz bastırırsanız 12 bin liraya düşer mi, denemek lazım.
Enjeksiyonlu bir motor, güzel göstergeler, işçilik iyi. Lastiklerin ufak oluşu sayesinde koltuk altı bagajı büyümüş, ancak konfordan bizce ödün verilmiş. Aynı fiyata X-Max 250 olması, kafalarda biraz soru işareti yaratıyor.
8 SYM WOLF SB250NI
Son fuarda da gördüğümüz kadarı ile harika bir motosiklet. Kusur ararsak, aks aralığı, yani iki tekerlek arası mesafe biraz kısa. Bu da hoplamalı gezilere sebebiyet verebilir. Onun haricinde 6 vitese ve vites göstergesine sahip olmasını çok beğendik. KTM Duke’e göre daha etine dolgun, 250’lik oluşu tatminkar. Geçen seneki fuarda da beğenmiştik. Şu anda 11.055TL fiyatı var. Harika.
9 HYOSUNG GT250R
Seçenekler arasında gerçek motosiklet boyutlarına, V2 sesine ve normal boyuttaki insanlar için koltuklara sahip olarak tasarlanmış tek vitesli motosiklet. Bu yılki renkleri fena değil. Tipi biraz eskidi ama, rengini falan modifiye ederek yeniden satışa sunuyorlar. 12.085 TL fiyat etiketine sahip.
10 YAMAHA X-MAX 250-X-CITY 250
Aynı motorla donatılan iki farklı skuter. Xmax 250 bu sene yenilendi, X-Max 400’ün saldırgan kılığına büründü. Yıllardır sorunsuzluğunu ispatlamış durumda, kıyafet de modernleşince, her şey tam oldu gibi. Dev gibi bir sele altı var, böylesi daha ne yapıldı, ne de görüldü. Çift tam kask ve biraz da ıvır zıvır alıyor. Dolayısıyla topcase sevmeyenler bu motoru tercih edip, yolcu için de sırt dayama taktırarak dolanıyorlar. Motor süper güçlü değil, süspansiyon ve 14 inç tekerlek kombinasyonu da biraz sert, bunun dışında negatif yönünü bulmak zor. Yeni kasanın fiyatı 12.250 TL.
X-City 250 ise piyasada görüp görebileceğiniz en sorunsuz motorlardan bir tanesi. X-max’e göre daha büyük tekerlekli, sürüş özellikleri büyük bir motosiklete daha yakın. Üstelik fiyatı da süper; 10.400 TL. Sele altı dar olduğu için topcase lazım, tekerlek ölçüleri biraz garip olduğu için lastik seçenekleri kısıtlı, gösterge tablosu biraz demode. Bunlar haricinde süper alet.
Yorumlar
Loading…