in

1290 Super Adventure Modelleri Yenileniyor

KTM Adventure 1290

 ADV segmentinde en çok rağbet gören KTM’in 1290 Super Adventure modelleri 2017’de satışa sunulduğundan beri herhangi bir güncelleme görmemişti. Bu senenin başında 3. versiyonuyla güncellen 1290 Super Duke’dan sonra, Super Adventure modellerinin casus fotoğrafları da basına yansıdı. Kasım ayında resmi olarak açıklanması beklenen Super Adventure’ların tasarımda bazı değişkilikler, güncellenmiş bir şase ve revize edilmiş bir motorla gelmesi bekleniyor. 

Yeni 1290 Super Adventure Adaptif Hız Sabitleme İle Mi Geliyor?

 Önceki modelleri gibi 1290 Super Adventure’ın yine 2 farklı model halinde gelmesi bekleniyor: Daha  çok yol odaklı, 19/17 ebatlara sahip jantları, yola uygun süspansiyonu ve daha uzun yol camı gibi özellikleriyle “S” versiyonu ve arazi odaklı, 21/18 ebatlı tel jantları, off road’a yönelik ergonomisi ve yüksek süspansiyonuyla “R” versiyonu. 

 Yeni 1290’lara gelmesi beklenen en büyük değişiklik ise radar destekli adaptif hız sabitleme. Daha önce BMW’nin aldığı bir patentte ve sonrasında yeni Multistrada V4’ün casus fotoğraflarında gördüğümüz bu teknolojinin yeni Super Adventure’lara geleceği fotoğraflardan kesin gibi gözüküyor. Önce arabalarda gördüğümüz ve artık üst segment motorlara da gelen radar modülü, KTM’nin artık imza haline gelen ön far tasarımın alt tarafına konumlandırılmış. Ayrıca 790 Adventure’da gördüğümüz, ağırlık merkezini daha aşağıya almayı sağlayan ve arazi ortamında kullanımı kolaylaştıran, alt tarafa konumlandırılmış benzin deposu, yeni 1290 Super Adventure’lara da yolunu bulmuş. Görsel olarak dikkat çeken bir diğer değişim ise önde tek bir büyük radyatör kullanmaktansa iki yanda bir çift küçük radyatörün kullanılmış olması. Şimdilik bildiğimiz diğer ana değişiklikler ise arka kuyruk kısmında döküm alüminyum bir parçaya yer verilmesi ve daha farklı bir arka maşa tasarımına geçilmesi. 

KTM 1290

 Yeni Euro 5 standartlarıyla artık görmeye alıştığımız devasa egzozlardan kaçamayan yeni 1290 Super Adventure’larda, Super Duke’e benzer bir şekilde daha rafine ve lineer bir haritalandırma görmeyi de bekliyoruz. Haricinde motor bloğunda çok büyük bir değişim beklenmiyor. Yeni 1290’ların ise 2020’nin sonlarında doğru açıklanacağı öngörülüyor.

Güncel KTM Modelleri için Spormoto’nun sayfasına bakabilirsiniz. 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Husqvarna Norden 901 Bitmiş Hali İle Basına Sızdı

M1000RR ve WSBK Yarış Motoru

M1000RR M İsmini Alan İlk Motosiklet Oldu

REKLAM