Menu
in

1978 BMW Cafe Racer

 

Motosiklet Tutkunu Serkan Ünverdi 1,5 yılda hayalini

Cafe Racer motosikletler günümüzde özellikle İngiltere, İtalya, Fransa gibi Avrupa ülkelerinde ilgi görüyor. Giderek moda haline dönüşen bu akımda ayak uyduran Türk motosiklet tutkunları da var. Serkan Ünverdi’de bunlardan biri.

 

1978 model bir BMW R60 edinerek işe başlayan serkan Ünverdi ilk iş olarak motosikleti en küçük vidasına kadar sökmüş, parçalamış. Böylece hem motosikletin görselini hem de motorunu sil baştan modifiye etmeye başlamış.

 

 

“Proje toplamda 1,5 yıllık bir zamanda tamamlandı. Projemde fabrika çıkışı orijinallikten ziyade, Cafe Racer kavramının oluştuğu yıllardaki yapılan işlemlere sadık kalmaya çalıştım. Aslında günümüz yarış motosikletlerine yapılan modifikasyonlardan pek de farklı değilmiş. Temel amaç Daha hafif daha güçlü bir motosiklet elde etmek” diyen Serkan Ünverdi ilk iş olarak R60’ın 600 cc olan silindir hacmini R80 serisinin silindirlerini kullanarak 800 cc’ye çıkarmak olmuş.

 

BMW’nin Dellorto karbüratörleri 40 mm’lık Bing karbüratörlerle değiştirilmiş, orijinal hava filtresi iptal edilip, her iki yanda açık hava filtresi takılmış. Kullanım için en önemli kolaylıklardan biri olarak da ateşleme sistemi elektronik ateşlemeye çevrilmiş. Serkan Bey bunları yaparken en çok diferansiyelde zorlanmış. “Türkiye’de bulunması neredeyse imkânsız olan 32/11 oranlı, R100 serisinin bazı modellerinde kullanılan diferansiyeli kullandım” diyor. Artan silindir hacmiyle birlikte elde edilen güç daha uzun oranlı bu diferansiyel sayesinde daha düşük devirlerde konforlu sürüş anlamına gelirken aynı anda daha yüksek bir son sürat elde edilmesini sağlamış.

 

Serkan Bey sağanak yağmur altında ilk testini gerçekleştirdiği BMW Cafe Racer ile 180 km/s hıza ulaşmış. Böylece Cafe Racer camiasında TON olarak bilinen statü hızına; 100 mph – 160 km/s hıza ulaşmış.

 

Motosikletin performansa yönelik modifikasyonunun haricinde, komple sökülen şasi ve diğer aksamlar kumlanmış, şaside sadeleştirilmeye gidilmiş. Benzin deposunun üzerindeki torpido, göstergeler, artçı pegleri, çamurluklar, akü yuvası, orijinal sinyaller ve stop lambası, orijinal egzozlar iptal edilmiş. Bunların yerine yurt dışından temin edilen BMW’nin bu modeli için üretilmiş mono kuyruk, 6 serisi supap kapakları, mega tone serisi yeni egzozlar, Tomaselli tarzı gidonlar, orijinal BMW gidon amortisörü, Tarozzi amortisör stabilizatörü, hararet göstergeli yağ kapağı, yeni dikiz aynaları, mono kuyruğa uygun stop lambası ve sinyaller gibi detaylar monte edilmiş.

 

 


 

 

R60 ın 600 cc olan silindir hacmini R80 serisinin silindirlerini kullanarak 800 cc’ye çıkarılmış

 

Serkan Bey: “Projede görünen iyileştirilmelerin haricinde görünmeyen kısımlarında da çok fazla emek var. Fren manetlerinin içindeki burçlardan tutun, jant telleri, tüm rulman aksamları, tüm cıvata ve somun aksamları, yeni elektrik tesisatı, karbüratör diyaframları ve daha sayamayacağım birçok detay yenilendi. Hatta küçük bir detay olsa da BMW nin orijinal mekanik cruise kontrol cıvatasına kadar dikkat ettik” diyor.

 

Motosiklette renk olarak şasi ve karoserde pianoblack siyah ve beyaz Daytona şerit, helezonlarda beyaz, motor ve diğer boyalı aksamalarda R1200 GS serisi motosikletlerin motorunda kullanılan gri ve mat siyah rengi tercih edilmiş. Motosikletteki diğer alaşım ve metal parçalar, malzemenin özelliğine göre polisaj ya da kaplama gibi yöntemlerle parlatılmış.

 

Serkan Ünverdi projenin başında hedeflediği sade, daha hafif, daha performanslı ve retro tarzda toplanmış/modifiye edilmiş motosikletine kavuşmuş. Darısı diğer motosiklet tutkunlarının başına…

 

 

“Fotoğraflar için Engin Saççı, Motosikletin toplanma aşamasında da yardımları için Motostop ekibi, Ercan Dinamit ve Yusuf Çoban’a teşekkür ederim”  Serkan Ünverdi

Cevap bırakın