Yazar: Moe
Kawasaki’nin beklenen modeli sonunda Milano EICMA fuarında tanıtıldı… Sadece pistlere özel olarak tasarlanan H2R’ın Intermot’daki tanıtımının ardından, 4 Kasım itibariyle modelin yol versiyonu H2’yi de görme şansı buluyoruz.İşte ayrıntılar…
Ninja H2R’ın tanıtılmasının ardından, yaklaşık 1 ay sonra Japon firma H2R’ın “legal olarak yolda sürülebilen” modelini gözler önüne serdi. Yeni H2, 300 beygirlik abisi H2R gibi supercharge’a sahip 998cc’lik, 4 silindirli, sıvı soğutmalı motor bloğuna sahip olacağı resmen duyuruldu.
Kawasaki Ninja H2
İlgili Foto / 24 Nisan 2015 | 14:05
Ancak emsiyon, ses ve pazar standartları gereği yeni Kawasaki H2, 11000 devirde 210 beygir güç üretecek şekilde biraz daha “sakinleştirilmiş”. Artık 2015 yılı itibariyle, 200 beygirlere aşina hale geliyoruz ve (300’e nazaran) 210 beygire “sakinleştirilmiş” diyebiliyoruz, bundan 10 sene sonraki başlıklarda ışınlanan motosikletler görebilir miyiz dersiniz?!?
Ninja H2, ayrıca farklı far, ayna, karenaj, kam sistemleri ve sokak regülasyonlarına uygun hale getirilmiş egzoz sistemi ile abisi H2R’dan bir nebze ayrılıyor… Ayrıca bu motosiklet, dog-ring transmission olarak adlandırılan ve MotoGP-Formula 1 gibi en üst seviye makinelerde kullanılan seamless vites kutusu teknolojisine de sahip olacak. Bu çok daha akıcı, sarsıntısız ve pürüzsüz viteş geçişi ve sürüş hissiyatı anlamına geliyor…
Buna ek olarak; Ninja H2R’da gördüğümüz aerodinamik olarak özenle tasarlanan aynalar, kanatçıkvari çıkıntılar ve tamamen Kawasaki Ağır Sanayi bünyesinde üretilen supercharger da, beklenildiği üzere H2’de de revize edilerek kullanılmaya devam edilmiş… Motosikletin artçı selesi ve artçı peglerinin olmayışı da motosikletin yarışçı ruhunu yeterince gösteriyor sanıyoruz, yanlız kovboylar yaşadı!
KYB süspansiyon, Brembo fren sistemleri, yepyeni aerodinamik karenajlar, full dijital LCD ekran, 5 kademeli çekiş kontorlün(pist, sokak, yağmur, kaygan zemin ve kapalı), 3 modlu kalkış kontrolü, motor freni kontrolü, ABS ve Quickshifter gibi ayrıntılara sahip olan motosikletin teknik özellikleri şu şekilde:
Teknik Özellikler
Motor
Sıvı soğutmalı,4 zamanlı, Sıralı 4 silindir, DOHC, 16 valf, supercharge’lı 998cc
Şasi
Trellis/boru şasi, yüksek dayanımlı çelik
Lastikler
Ön: 120/70ZR17M/C (58W)
Arka: 200/55ZR17M/C (78W)
Süspansiyonlar
Ön: φ43 mm ters teleskopik çatallar(geri sekme, sıkıştırma, ön yükleme ve sönümleme ayarlı)
Arka: New Uni-Trak gazlı şok, (geri sekme, sıkıştırma, ön yükleme ve sönümleme ayarlı)
Frenler
Ön: Çift φ330 mm radyal diskler, 4 piston kaliper
Arka: Tek φ250 mm disk, 2 piston kaliper
Boyutlar
2085mm x 770 x 1125mm (U x G x Y)
Sele Yüksekliği
825mm
Kuru Ağırlık
238kg
Yakıt Kapasitesi
17 litre
Güç
Sabit: 147.2 kW / 200 PS / 197.4 bhp @ 11,000rpm
Hareket halinde Ram Air ile: 154.5 kW / 210 PS / 207.2 bhp @ 11,000rpm
Tork
133.5 Nm / 98.5 ft lbs @ 10,500 rpm
Yorumlar
Loading…