Yazar: Motoron
Farklı ve özel olmayı ilke edinmiş İtalyan motosiklet üreticisi Bimota’nın bu seferki hamlesi ise Supercharger’lı ilk seri üretim motosiklet olacak olan DB11 VLX.
Bimota her zaman, motosikletlerini üretirken mevcut üreticilerin (özellikle de vatandaşı Ducati) standart parçalarını kullanarak yarattığı motoru ve gövdeyi kendi tasarım anlayışının oluşturduğu bir karenajla sarmasıyla tanınır. Bimota’nın iki tekerlekli sanat eserleri neredeyse hiçbir zaman bu üretim formulünün dışına çıkmazken, istisna yaratan bazı durumlar da oldukça sıradışı sonuçlar veriyor. Bunlardan birisi de 2013 Bimota DB11 VLX. Geçen yıl EICMA’da gördüğümüz Bimota DB9 Brivado’ya oldukça benzese de DB11 VLX’in ondan ve hatta motosiklet dünyasındaki daha birçok motordan çok ayrı bir özelliği bulunuyor; Supercharger’ı.
Bimota: “ Ducati 2015 yılına kadar Panigale’nin motorunu Bimota’larda kullanılmak üzere bize tedarik etmeyeceğini açıkladı. Bu da demek oluyor ki, bu süreye kadar şu anda DB9 ve DB11’e güç veren mevcut 1198 Testasretta’yı kullanmak zorundayız. Elbette bu durum Bimota’nın müşterilerine daima en üst düzey mühendislik sunma geleneğine ters düşecektir değil mi? Hayır, bu yüzden motordan elde edilen performansı daha da geliştirmek için bir supercharger kullanmaya karar verdik!”
“Bimota DB11 Compressore volumetric supercharger kullanılan ilk seri üretim motosiklet olacak”
Bimota’nın en son ve kesinlikle performans konusunda en üstün motosikleti olacak olan DB11 VLX’in gücünün çekirdeğini, karenajın altındaki Ducati’nin su soğutmalı Testastretta motorundan alırken, gücüne güç katan Sprintex Supercharger’ın da etkisiyle baz model olan DB11’in 160 beygir gücüne oranla 188 beygir güç ve daha da etkileyici olarak 7.750 devir/dk’de 142.7 Nm tork üretiyor.
Güçteki bu denli artış elbette Bimota’nın mühendislik takımı tarafından modifiye edilen Sprintex dual-screw supercharger’ı sayesinde. Motosikletin performans konusundaki kalitesi ise yalnızca motoruyla sınırlı kalmıyor. Frenlerde Brembo monoblok kaliperler kullanılırken, ön ve arka süspansiyonlar Öhlins. Egzoz Athena tarafından üretiliyor ancak tasarımı Bimota tarafından yapılmış. 2013 Bimota DB11 VLX 178 kilogramlık ağırlığıyla’da üzerinde bulunan supercharger’ı çok da hissettirmiyor.
Bu yılın sonlarına doğru üretimine başlanacak olan DB11 VLX, Euro 3 emisyon değerlerini -özellikle de gürültü- karşılar ve bunu yaparken de dehşet verici gücünden ödün vermezse, şu an piyasada bulunan ve en üst basamaklarda, şimdilik sarsılmaz gibi görünen tahtlarında bulunan Ducati Panigale, BMW S1000RR ve Kawasaki ZX-10R Ninja gibi motosikletlerin sahip oldukları hükümdarlıklarını korumak için epeyce ter dökmeleri gerekeceği apaçık ortada.
Fiyatı ne kadar diye mi soruyorsunuz? Kafanızı hiç yormasanız daha iyi, yalnızca resme bakmakla yetinebilirsiniz, üstelik bedava!