Yazar: Teoman Cem Katoğlu
İtalyan medyasında süspansiyon sorunu nedeniyle 2013 BMW R1200 GS siparişlerinin geciktiğine dair bir haber yayımlanmıştı. Transport Canada ise şu an BMW’nin yeni GS’leri ile ilgili gecikmenin nedenini açıklayan bir geri çağırım bildirisi yayımladı. BMW Motorrad Türkiye, Türkiye’de satılan BMW 1200 GS’lerde herhangi bir sorun ve bununla ilgili geri çağırım olmadığını iletti.
Transport Canada’ya göre ön çatalı üst üçlü kıskaca bağlayan somunlar zamanla gevşeyebilir. Bu durum ön çatalın yerinden çıkması ile ciddi bir kazaya neden olabilir. motorradOnline.de’ye göre problem BMW’nin test tezgahında GS’nin 60.000 km geçirişiyle keşfedilmiş.
Basit olan çözüm ise BMW’nin daha güvenli bir bağlantı sağlamak adına somunlara dönme kilidi takmasıyla sağlanabilir.
BMW için daha büyük olan sorun ise daha motosikletler müşterilere bile ulaşmadan çeşitli sorunların bildirilmiş olması. Geri çağırılan modellerin çoğu hala BMW bayilerinin elinde ya da BMW’nin kendisinde olduğu için müşteriler motorlarına kavuşmadan önce sorunları halletmeleri gerekiyor.
Zaten çekiş kontrol yazılımı ile potansiyel bir şanzıman yağı sızıntısının farkına varmıştık ve şimdi ön süspansiyon meselesi patlak verdi. Acaba gerçek dünya koşullarında müşteriler GS’lere atlayıp binlerce kilometre yol gittikten sonra ne gibi sorunlar çıkacak?
Bu sorunların en büyüğü ise MOTORON’a da özel testler yapan gazeteci Kevin Ash’in R 1200 GS’nin basın lansmanında ölüm ile sonuçlanan kazası oldu. Kazanın bu sorunlar ile bağlantısı olup olmadığı ile ilgili henüz hiçbir kanıt bulunamadı. Fakat her gelecek olan geri çağrı ile BMW ciddi bir takım sorun ile yüzleşecek.
BMW MotorradOnline.de’de Ash’in test ünitesinin ön çatal probleminden etkilenmediği açıklamasında bulunsa da bu gelen soruları durdurmayabilir.