Menu
in ,

2013 Şampiyonu Rondine

Yazar: Ahmet Köseoğlu

İrlandalılar İtalyan
eskilerini parlattı!

AMD Dünya Custom Motosiklet Şampiyonası her yıl çıtayı biraz daha yükseltiyor. Tabi ki bu duruma en büyük etken şampiyonaya katılan yarışmacıların önceki dönem tasarımlarının üzerinde yeni-farklı ve özgün buluşlarla adlarını duyurabilecekleri tasarımlar ortaya koyma hedefi. Yani herkes daha iyisini yapmak için uğraş verince birbirinden değerli tasarımlar ortaya çıktığı gibi organizasyonun kalitesi de giderek artıyor. Bu yıl Almanya Essen’de Big Bike Europe Fuarı ile birlikte düzenlenen AMD Custom Motosiklet Şampiyonası’nın Serbest Sınıf (Freestyle) kategorisinde ilk 3’e giren modellerin hepsi custom severlerin garajlarında görmekten mutluluk duyacakları tasarımlar. Fakat bunların arasından biri var ki o birinci oldu! 2009 yılından bu yana bu işi profesyonel olarak yapan ve bu güne dek aralarında Sturgis, Buldog Bash, Rats Hole Custom gibi önemli etkinliklerin de bulunduğu 8 şampiyonadan ödülle dönen Medaza Cycles, Rondine tasarımı ile 2013 AMD Custom Motosiklet Şampiyonası’nda serbest sınıf birinciliğini yakaladı.

 

Silindir tek diye egzoz çıkışının da tek olması gerekmez değil mi…

 

 

Rondine’nin yatay tek silindirli motoru bu tarzın ender ve değerli temsilcilerinden

 

 

Don Cronin: “Yaptığınız iş bir halta yaramayacaksa yapmayın!”

 

İrlandalı motosiklet üstatları Don Cronin ve Michael O’Shea’nın 1971 model Moto Guzzi’den yola çıkarak ortaya koydukları tasarım tek silindirli yatay Nuovo Falcone 500 motorundan güç alıyor. 2013 yılının en iyi custom motosiklet üstadı seçilen Don Cronin çalışma tarzını şöyle özetliyor: “Uzun yıllar çok çeşitli motosikletler yaptım, modifiye ettim.

 

İngiliz, Japon, Amerikan vs ancak hep İtalyan motosikletlerine ayrı bir ilgim vardı. Zaten ilk custom model Medaza 500‘ü Morini bazlı bir motosikletten yine AMD Şampiyonası için yapmıştım. İlk modelle başarı yakalayınca, şirketin adının o çok sevdiğimiz tasarımın adı Medaza olmasına karar verdik. Şirketimizin bir felsefesi olması gerekiyorsa bu büyük olasılıkla marifettir. Marifetin içine ustalığı, yaratıcılığı, beceriyi, hüneri herşeyi koyabilirsiniz…

 

Birkaç arkadaşla saatler boyunca çalışınca, birçok farklı yaratıcılıklar ortaya çıkabiliyor. Bu herkesin kendi motosikleti için zaman harcadığı sosyal aktivite gibi bir şey aslında. Ve en önemlisi motosikletleri zevk için üretiyoruz, umarım bu görülüyordur.”

 

 

 

Rondine tasarımının uzun zamandan beri kafasında olduğunu belirten Don Cronin: “Tek silindirli Moto Guzzi yatay motorları bulmak kolay değil aslına bakarsanız biraz da pahalı” diyor. Motorun orijinal pistonunu 580 cc’lik yeni pistonla değiştiren Cronin, sıkıştırma oranını yükseltmiş, böylece motor gücünü de yukarı çekmiş. “Motorun tüm aksamını yayları da dahil değiştirdikten sonra yağlama sistemini de yeniledik. Böylece oluşabilecek istenmeyen aksaklıları da engellemiş olduk” diyen Conin standart alternatörü de mıknatıslı tekli alternatörle değiştirmiş.

 

Tasarımın modifiye edilmiş V-Rod jantları, ve V-Rod maşası ile birleştirilen şasisi tamamen el yapımı. Motosikletin deposu, selesi, kuyruğu ve tüm diğer metal aksam da yine tamamen el yapımı. Yatay tek piston ve depo arasında karbüratör ve hava emiş boğazı açıkça görülebiliyor. Tekli egzoz manifoldu ön tekerleğin hemen arkasında 3 ağızlı bir susturucu ile son buluyor. Alüminyum ve gri renklerdeki Rondine, genel olarak eski bir klasik görünümünde. Gri deri selesi de bu görünüşü kuvvetlendirirken motosikletin stili günümüzde yeniden popülerleşen Cafe Racer tarzında.

 

Don Cronin’in diğer tasarımlarını merak edenler için Medaza web sitesi: www.medaza.com

 

 

Cevap bırakın