Yazar: Batuhan Emrem
Benelli’nin orta siklet naked modeli olan BN 600, geliştirici nitelikteki yeni ekipmanlarla donatılmış, sonucunda da adının sonuna bir R almayı hak edecek duruma gelmiş
Her naked modelin kaderi, yollara düştükten bir süre sonra R versiyonuna sahip olmak. Benelli BN 600 için de bu yazgı geçerli. Geçen yıl tanıtılan motosiklet şimdi bir R versiyona sahip. Orta sınıfta mücadele veren BN 600R, 4 silindirli 600 cc hacminde bir motoruyla 11.500 devir/dk’de 82 beygir güc 54 Nm tork üretiyor. Böylece Benelli performans konusunda Japon ve Avrupalı rakipleri yakalamak bir yana, onlara üstünlük bile sağlıyor. BN 600R’ın performansı yalnızca motoruyla da sınırlı değil, motosiklet alüminyum şasi ve ona bağlı olan 50 mm’lik Marzocchi ön süspansiyona sahip.
Benelli ön süspansiyona gösterdiği özeni ise aynı şekilde ayarlanabilir Sachs amortisör kullanarak devam ettiriyor. Frenlerde ise 320 mm’lik diskleri ısıran Brembo’lara güvenilmiş. Motosikletinn üzerinde eksiklik olarak bahsedebileceğimzi bir nokta ise 15 litrelik yakıt deposu ancak belli ki BN 600R’nin amacı uzun mesafelr katetmek değil, deposunda benzin olduğu sürece yollarda keyif yaşatmak.
Çinli üretici Keeway’in Avrupa pazarında kullandığı marka olan Benelli’nin BN 600R modeli beyaz, kırmızı ve siyah renklerle satışa sunulacak.