Yazar: Batuhan Emrem
Pesero’lu firma yenilenen naked modeli BN600R’den sonra yepyeni GT modeli olan BN600 GT’yi tanıttı.
Bir naked motosikleti alıp, üzerini bir kaç kışlık ekipmanla kuşattıktan ve daha dik bir oturuş pozisyonuyla son şekli vermek motosiklet dünyasında keşfedilen çok yeni, parlak bir buluş değil. ER-6’yı fabrikadan çıkışı sırasında tur motosikleti sosuyla sunarakVersys’i yaratan Kawasaki veya Speed Triple 1050’den Tiger 1050’yi yaratan Triumph bu formülü çoktan keşfetmişlerdi.
Benelli ise yine aynı yöntemle karşımıza BN600R modelinden doğan BN600 GT ile çıkıyor. Ancak durum göründüğü kadar da basit değil, yani Benelli’nin yeni GT’sinin montunu giymiş bir BN600R olduğunu söylemek haksızlık olur. Ufak da olsa bir ön cam, yükseltilmiş gidon gibi yolculuk sırasında konforun temel ilkeleri olan özelliklerin yanı sıra İtalyan mühendisler çelik ve alüminyumun kullanıldığı yeni bir arka salıncak geliştirmişler
Performans olarak elbette BN6000R’da kullanılan motor iş başında. 599cc’lik, 82 beygir ve 54 Nm tork üreten motor 223 kg ağırlığındaki motoru ve yolcularını uzak seyahatlere çıkarma işini üstleniyor. 600 cc segmentinde çok da fazla olmayan tur motosikleti boşluğunu doldurmak için iyi bir aday olarka gözüken BN600 GT aynı zamanda motor hacmine göre oldukça fazla olan 27 litrelik yakıt deposu hacmiyle uzun mesafelere meydan okuyor.
Benelli BN600 GT’yi de Milan’da sabırsızlıkla görmeyi beklediğimiz motosikletler arasına alıyoruz.
Yorumlar
Loading…