Menu
in

2014 BMW S 1000 R

Yazar: Batuhan Emrem

Uzun süredir beklenen modellerden biri olan BMW S 1000 R Milan’a damgasını vuran bir başka model oldu.

Hem hızlı hem de son zamanlarda oldukça kızışan 1000 cc’lik yarışçılar kategorisinde başı çeken modellerden biri olan BMW S 1000 RR’nin cadde kullanımı için “ehlileştirilmiş” hali olan S 1000 R’nin, adından da anlışılacağı gibi yarışçı kardeşinden yalnızca bir R eksiği var. Neredeseyse bütün parçaları kardeşiyle aynı olan modelin tasarımı da bir naked olmasına rağmen oldukça benzer çizgiler taşıyor.

 

 

Bir BMW klasiği olan asimetrik bakışlar ve S 1000RR’nin karenejında da bulunan köpekbalığı yüzgeçleri yeni Bavyeralı naked üzerinde de kullanılmış. Elbette RR’nin 4 silindirli harika motoru da yeni BMW’ye güç veriyor ancak daha çok düşük ve orta devirlerde tork sağlamak üzere modifiye edilmiş ve delicesine yüksek beygir eğrisi ise biraz daha aşağıya çekilmiş, böylece maksimum gücü olan 160 beygiri 11.000 devir/dk’de veriyor. Çıplak yarışçının oldukça yüksek olan 112 Nm’lik torku ise devir saati 9.250 devir/dk’yi gösterirken elde ediliyor.

 

S 1000 R performans konusunda motorunda olduğu gibi, elektronik sistemlerinde de üst düzey bir motosiklet. Antipatinaj ASC ve Race-ABS özellikleri gibi “Rain” ve “Road” sürüş modlarına sahip. Ayrıca “Dynamic” ve “Dynamic Pro” gibi diğer modlar da Ducati Superleggera’da kullanılan yatış açısına duyarlı DTC çekiş kontrol sistemi ile opsiyonel olarak sunuluyor. 207 kg ağırlığa sahip motosikletin gösterge tablosu ise büyük bir analog devir göstergesi, vites, sürüş modu, tur sayacı ve ayarlanabilir vites değiştirme ışığını gösteren LCD ekrandan oluşuyor.

 

BMW’nin yeni naked’ı üç farklı renk seçeneği ile müşterilere sunulacak: kırmızı, koyu mavi ve beyaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Cevap bırakın