Yazar: Batuhan Emrem
Ducati’nin yeni canavarı, internette dolaşan haberlerden ve söylentilerden sonra ilk kez resmi olarak gün yüzüne çıktı.
Motosikletlerin diğer tüm araçları performans konusunda geride bırakmasını sağlayan en büyük avantajları hiç şüphesiz güç-ağırlık oranları. Özellikle spor motosikletlerin çoğu bir performans otomobilininki kadar güçlü motora sahip olmasının yanı sıra otomobilden 5 kat daha hafifler. Ducati 1199 Superleggera da işte tam bu noktadan doğan bir motosiklet. Adından da anlaşılabileceği gibi süper hafif olan yeni Ducati 200 beygirlik motoruyla tam 155 kg, Panigale’den tasarım anlamında da neredeyse farksız. Ancak durum detaylara inince gerçek yüzünü ortaya çıkartıyor ve motosiklete neden isim olarak “Panigaleleggera”nın değil de bambaşka bir isim olan “Superleggera”nın verilmiş olması daha da anlam kazanıyor.
Bir Panigale R’den Superleggera’yı ayıran pek çok özellik mevcut. Tek parça magnezyum şasisi ve karbon kuyruk bölümüyle ağırlık tasarufundaki en etkili adımı atmış oluyor. Süspansiyonlar tahmin edilebileceği gibi bu konuda en uzman markalardan olan Öhlins FL916’lardan oluşuyor. Arka amortisör içinse yine Öhlins TTX36 kullanılmış. Frenlerde ise yine işin uzmanı Brembo monoblok M50 ile görevde.
Superleggera motoruyla da performansın limitlerini zorluyor. Titanyum egzoz subapları Superbike’ta kullanılan pistonlar, sürtünmesi azaltılmış sekmanlar ve tungten alaşımlı yeni krank ile süper hafif olmasının yanı sıra süper güçlü hale de gelmiş. Yapılan bu denli elit değişiklikler ile kazanılan performans ve kaybedilen kilolar ile Superleggera hala tatmin edici değilse bu açgözlülüğün ve doyumsuzluğun çaresine Akrapoviç’in geliştirdiği komple egzoz sistemi yetişiyor ve böylece tam 3 kg daha hafifleme ve 5 beygir güç elde imkanı sunuyor.
Bu denli üst düzey bir motosiklette yine üst düzey bir elektronik sistem bulunuyor. Tekerleklerin hareketlerini sürekli takip eden çekiş kontrol sistemi aynı zamanda motorun yatış açısını da algılayarak hesaplarına bu değişkeni de katıyor. Anti-wheeling ise bütün bu sistemleri taçlandırıyor.
“ Şu ana kadar üretilen en iyi güç-ağırlık oranına sahip motosiklet”. Bu sözler Ducati’ye ait. Bolca kullanılan titanyum, magnesium ve karbon fiber sonucu hak edilen ünvana sahip Superleggera’dan yalnızca 500 adet üretilecek ve fiyatı ise 65.000 euro. Süper hafif ve güçlü olduğu kadar süper pahalı da olan bu motosikletlerin 3/4’ü şimdiden alıcı buldu bile….