in

2014 Ducati Monster 1200 ve 1200 S

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

20 yıl boyunca Monster, Ducati ailesinin evine günlük ekmeğini götüren model oldu. Aslen Miguel Angel Galluzzi tarafından tasarlanan sportif v-twin, taze tasarımı ve yarı-rahatlatılmış sürüş pozisyonu sayesinde genç sürücüler arasında ikonlaştı.

Yıllar boyunca daha da güçlenen Monster, 1100 Evo modeli ile zirve noktasını yaşadı. Fakat hala Fabio Taglioni’nin Pantah 500’üne dayanan eski hava soğutmalı SOHC Twin emülsiyon ihtiyaçları karşılayamadığı için sıvı soğutmalı ve 4 valfli DOHC V-twin’leri serinin en üstü Monster’ları için devreye girdi. Bu motorlardan en büyük ve en güçlü olan 11 dereceli Testastretta 1198 oldu. Yeni Monster 1200 ise, düz modelde 135 HP ve S için 145 HP olarak gerçek bir canavara dönüştü.

Şase işçiliği ise geleneksel Ducati çelik tüp kafesleri ile tamamlandı. Kalın çaplı tüplerin bu kısa dar üçgen dizilimi, 1198 Testastretta motorunun sağlam platformu ile birleşince burulma kaynaklı kuvvetlere karşı diğer bütün Monster’ların şaselerinden daha yüksek bir dayanıklılığa ulaştı.

2014 Ducati Monster 1200 ve 1200 S 1. İçerik FotoğrafıSonuç olarak, Moster, 59.4in (150.9cm)’lik yani Monster Evo 1100’den 2.4in (6.1cm) daha fazla dingil açıklığı ile eskisinden çok daha büyük bir motor. Daha uzun dingil mesafesinin tercih sebebi ise maksimum denge ve full güçte bile şase’den yumuşak tepki almak. 43mm ters çevrilmiş Kayaba çatal ve tek taraflı devasa maşa ile çok ayar seçimine imkan tanıyan Sachs manivelalı şok emiciler standartken, S versiyonu ise ön ve arkada Öhlins amortisörler ile sunuluyor.

İyi tasarlanmış ergonomiklerin vereceği konfora son derece özen gösterildi. Daha büyük 4.6 gallon (16.9 lt)’lik yakıt tankı özenle şekillendirilmiş olup egzoz sistemi ise ön manifold dallarından biraz fazlalık ile kıvrılmış bir demet yılan tasarımında. Elektronik sistemi ise Panigale’den çekilmiş. Kuru ağırlığı 460 pound (207 kg) olduğu iddia edilen bu yeni motorun etkileyici bir performans potansiyeli var.

Eski jenerasyon modellerden, Monster 696 ve 796 ise hiç dokunulmadan hayatta kaldı.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Suzuki Recursion

Kawasaki Turbolandı!

REKLAM